• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer detailing

Een weekend moet voldoende zijn voor het exterieur. :p Wassen - kleien - drogen, dat neemt al de nodige uurtjes in beslag.

Wat voor een auto ga je straks helemaal doen dan?

''Gelijk goed doen'' betekent dat je enorm veel extra tijd erin gaat steken en dat mag, maar denk ook aan je lakdikte. ;) Mijn auto viert over 3 weken zijn 20ste verjaar dag en ik probeer de lak ook niet in topconditie te houden. Dit kost gewoon elke keer weer blanke lak en na 20 jaar kijk ik wel uit. Dus, jaarlijks de zomerprep en that's it.

Niet alleen ná het polijsten ontvetten, maar ook zeker tijdens. Je wilt immers geen polijstmiddel/oliën die stiekem in swirls/krasjes gaat zitten en jij denkt dat ze er niet meer zijn.
Na het ontvetten de wax erop en NIET de Aquafobia ook nog eens. Bewaar dit voor de eerstvolgende wasbeurt.
 
Een weekend moet voldoende zijn voor het exterieur. :p Wassen - kleien - drogen, dat neemt al de nodige uurtjes in beslag.

Wat voor een auto ga je straks helemaal doen dan?

''Gelijk goed doen'' betekent dat je enorm veel extra tijd erin gaat steken en dat mag, maar denk ook aan je lakdikte. ;) Mijn auto viert over 3 weken zijn 20ste verjaar dag en ik probeer de lak ook niet in topconditie te houden. Dit kost gewoon elke keer weer blanke lak en na 20 jaar kijk ik wel uit. Dus, jaarlijks de zomerprep en that's it.

Niet alleen ná het polijsten ontvetten, maar ook zeker tijdens. Je wilt immers geen polijstmiddel/oliën die stiekem in swirls/krasjes gaat zitten en jij denkt dat ze er niet meer zijn.
Na het ontvetten de wax erop en NIET de Aquafobia ook nog eens. Bewaar dit voor de eerstvolgende wasbeurt.
Ik ga mijn polo 6n2 doen.
Oké dan bewaar ik de aquafobia voor de volgende wasbeurt .
Ik heb ook nog ddj lime prime lite, die gebruiken na het polijsten neem ik aan, dus na polijsten ontvetten en dan de lime prime lite erop, dat is een glaze geloof ik, kreeg ik in het voordeelpakket van cc. Na de ddj lime prime de collinite erop ? Tussendoor niks meer doen ?
 
Persoonlijk vind ik dat ná goed polijsten een glaze weinig tot niks doet. Je wilt middels polijsten de lak dusdanig strak maken dat er geen spulletjes meer nodig zijn. 90% van je glans komt door polijsten.

Een wax beschermt dit gedane werk weer en daarin zitten ook wel oliën die de laatste 10% wat kunnen beinvloeden.

Je bent uiteraard vrij om een glaze te gebruiken! :p Tijdens het polijsten ontvet je al en een laatste ronde ontvetten is altijd goed, maar de Lime Prime Lite bevat cleaners en dus is het niet perse nodig om die laatste keer te ontvetten.
 
Ik wil vandaag nog het een en ander bestellen, gyeon prep, collinite liquid wax en nog een extra pad die nog wat sneller corrigeert dan de yellow cutting pad, zou ik daarvoor een scholl spider pad of een foamed wool cutting pad moeten gaan, ik denk dat ik eerst wel enkel de monello veloce blijf gebruiken.
 
Met geel kom je een heel eind, ik persoonlijk zou dan als je iets zwaarder wil eerst voor spiderpad gaan ipv wool.
Afhankelijk van welk wol je kiest, heb je wel een zware (zo niet meest zware) combinatie te pakken nl. met wol.

Bezint eer ge begint...
Maar wel altijd eerst een testspot doen!!!
 
Met geel kom je een heel eind, ik persoonlijk zou dan als je iets zwaarder wil eerst voor spiderpad gaan ipv wool.
Afhankelijk van welk wol je kiest, heb je wel een zware (zo niet meest zware) combinatie te pakken nl. met wol.

Bezint eer ge begint...
Maar wel altijd eerst een testspot doen!!!
Ga zeker een testspot maken , maar ik zit dan aan de ultra thin foamed wool cutting pad te denken van monello,
Ik heb mijn achterklep getest en had wel 5 hits met yellow en veloce nodig voordat ik tevreden was. Dus wil iets sneller
Daarom zat ik aan de foamed wool te denken voor wat snellere correctie