Het om de 3 maanden waxen is ook niet mijn ding.
1x per jaar het gehele stappenplan, foamen, wassen, decon, kleien, polishen, cancoat en een laagje cure kan ik wel opbrengen. Was bij mij een uurtje of 15 à 16 werk. Alles buiten te doen.
Of de cancoat dat ook haalt moet nog blijken, maar alles boven de 8 maanden kan ik mee leven.
Voor mij hoeft foamen niet altijd, enkel als de wagen aan de onderzijde echt vuil is door een week regenweer of bvb in de winter bij strooizout.
Als het echt koud is doe ik ongeveer een klein uurtje over de buitenzijde, dan zijn de velgen wel wat oppervlakkiger gedaan. Ik heb al 15 minuten nodig om alles klaar te zetten en op te ruimen.
Het interieur stofzuigen, even met een interior detailer over het dashbord en deuren, ramen binnen en buitenzijde, 20 minuten.
Als je de binnenzijde wekelijks bijhoud heb je er niet altijd je handen mee vol. En ik heb geen kleine kinderen meer

.
Maar zoals deze week met het nog zachte weer, muziekje en een drankje erbij en alles op het dooie gemakje . Velgen wat beter doen, bandendressing, een extra laagje wetcoat. Spiegels,deurklinken, lampen nalopen met een blazertje om aflopers te vermijden. Korte babbel met altijd dezelfde voorbijgangers/buren die denken is ie weer een halve dag aan zijn auto bezig

. Dan ben ik toch makkelijk 3 uurtjes buiten.
Als het als een verplichting aanvoelt ga je het nooit volhouden. Het moet ook een beetje aanvoelen als ontspanning en je moet kunnen genieten van het eindresultaat.
Het beste eindresultaat bereik je door het hele stappenplan te doorlopen. En de voorbereiding is nu eenmaal het belangrijkste.
Een coating beschermt je wagen en houd de lak langer in goede staat. Er hecht minder snel vuil aan en het gaat er beter af. Maar je zult altijd je gehele wagen met de washmitt moeten doen en daarna afdrogen. Daar kruipt nu eenmaal een bepaalde tijd in.