• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste opzet naar zelf wassen.

Cancoat had ik ook al gezien inderdaad, jammer dat ik die nog niet had gezien voordat ik die TW ceramic gebruikt had.
Ziet er weer een stap hoger uit als de TW.Nadeel met de wax is dat ik het veel vaker moet doen, nu 2 keer die auto gedaan en merk dat ik het toch niet bijzonder leuk vind, niet super vervelend maar zeker niet mijn favoriete bezigheid.
Zie mijzelf het zelfs uitstellen in de echt koude maanden en dan maar een vieze auto rijden of toch door de wasstraat.

Bedoel je dat je waxen of wassen niet leuk vindt? Waxen doe ik het liefst ook zo min mogelijk (vandaar dat ik als het kan een coating gebruik), maar wassen vind ik leuk om te doen.

Als je merkt dat je wassen niet leuk vindt (en nog steeds regelmatig door de wasstraat zal gaan), dan zou ik het zo simpel mogelijk houden en zeker niet investeren in iets als een coating, want dat is dan weggegooid geld.

• Leuk
Reacties: RoCo
Als je Cancoat gebruikt zou ik sowieso polijsten en niet door de wasstraat gaan.
Ik ben wel super tevreden van Cancoat. Bij mijn auto nu 1 jaar en 45000 km verder, staat s nachts wel binnen maar het water loopt er nog zo goed af en de beading is nog steeds top. Ik heb besloten om hem sowieso nog een jaar te laten zitten en volgende zomer weer te kijken of ik hem opnieuw aan moet brengen;

Bedoel je dat je waxen of wassen niet leuk vindt? Waxen doe ik het liefst ook zo min mogelijk (vandaar dat ik als het kan een coating gebruik), maar wassen vind ik leuk om te doen.

Als je merkt dat je wassen niet leuk vindt (en nog steeds regelmatig door de wasstraat zal gaan), dan zou ik het zo simpel mogelijk houden en zeker niet investeren in iets als een coating, want dat is dan weggegooid geld.
Gewoon het hele stappen pakket, sprayen/foamen, daarna handwassen en afdrogen.
Misschien ben ik nog niet snel genoeg, maar het is voor mij nog een best tijdrovende klus, ben zo een 1.5 uur bezig met de buitenkant afgaande op de laatste keer.
Vader van 2 kinderen, sporten in het weekend, naar opa/oma en alle andere zaken die in het weekend voorbij kunnen komen maakt het dan ook nog lastig om dat tijdrovende riedeltje elke keer te moeten doen.
En dan nog maar te zwijgen over KOU, dadelijk in Januari/Februari in 1C buiten staan om die auto te wassen met een windje er op.

Misschien verkeerde verwachting, ik had gehoopt, coating er op en dan zou het aanzienlijk sneller moeten gaan na een eerste keer.
Elke 3 maanden waxxen bijvoorbeeld zit ik niet op te wachten om toe te voegen aan onze agenda, nu met die TW ceramic spray coat had ik ook meer verwacht.
Waarschijnlijk een verkeerd verwachtingspatroon of gewoon te snel te goedkope producten gebruikt met die TW ceramic spray.

Ben nu alweer aan het kijken hoe die TW er af kan krijgen, zal dan weer allemaal dingen moeten gaan kopen.
Een polijstmachine heb ik niet, ben aan het kijken of ik moet kleien (iedereen adviseert dat), dan zal er wel gepolijst moeten worden, zal vast wel krasjes komen van kleien.
Dan weer een prep, en nog een dat, en dan heb je weer zus nodig wil je het echt goed doen.

Het om de 3 maanden waxen is ook niet mijn ding.
1x per jaar het gehele stappenplan, foamen, wassen, decon, kleien, polishen, cancoat en een laagje cure kan ik wel opbrengen. Was bij mij een uurtje of 15 à 16 werk. Alles buiten te doen.
Of de cancoat dat ook haalt moet nog blijken, maar alles boven de 8 maanden kan ik mee leven.

Voor mij hoeft foamen niet altijd, enkel als de wagen aan de onderzijde echt vuil is door een week regenweer of bvb in de winter bij strooizout.

Als het echt koud is doe ik ongeveer een klein uurtje over de buitenzijde, dan zijn de velgen wel wat oppervlakkiger gedaan. Ik heb al 15 minuten nodig om alles klaar te zetten en op te ruimen.
Het interieur stofzuigen, even met een interior detailer over het dashbord en deuren, ramen binnen en buitenzijde, 20 minuten.
Als je de binnenzijde wekelijks bijhoud heb je er niet altijd je handen mee vol. En ik heb geen kleine kinderen meer ;) .

Maar zoals deze week met het nog zachte weer, muziekje en een drankje erbij en alles op het dooie gemakje . Velgen wat beter doen, bandendressing, een extra laagje wetcoat. Spiegels,deurklinken, lampen nalopen met een blazertje om aflopers te vermijden. Korte babbel met altijd dezelfde voorbijgangers/buren die denken is ie weer een halve dag aan zijn auto bezig :) . Dan ben ik toch makkelijk 3 uurtjes buiten.

Als het als een verplichting aanvoelt ga je het nooit volhouden. Het moet ook een beetje aanvoelen als ontspanning en je moet kunnen genieten van het eindresultaat.
Het beste eindresultaat bereik je door het hele stappenplan te doorlopen. En de voorbereiding is nu eenmaal het belangrijkste.
Een coating beschermt je wagen en houd de lak langer in goede staat. Er hecht minder snel vuil aan en het gaat er beter af. Maar je zult altijd je gehele wagen met de washmitt moeten doen en daarna afdrogen. Daar kruipt nu eenmaal een bepaalde tijd in.

Laatst bewerkt: