• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exploderende Monello Pad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan me vergissen, maar deze schade zie ik niet als gevolg van het insnijden van de backingplate. Als Fastbazz geen ervaring met machinaal polijsten zou hebben, zou ik zeggen dat er teveel druk op de pad uitgeoefend is tijdens het gebruik. Het kan natuurlijk alsnog wel gebeurt zijn, ook met ervaring.

Kan het zijn dat er een slecht exemplaar in de batch gezeten heeft?
 
Ik betwijfel of te veel druk de oorzaak van het uiteenspatten is. bij te veel druk gaat de roterende beweging juist langzamer.
 
Mee eens. Wil het al mogelijk zijn, dan moet je wel erg lomp hard drukken. Misschien is het een combi van een slechte pad, stroef oppervlak, net ff iets te hard drukken en iets teveel polijstmiddel. Hoop wel dat het te verklaren is cq. opgelost wordt, ik heb vandaag nl de hele serie recessed pad binnengekregen.

Kleine aanvulling: Dasty kan natuurlijk ook een rol gespreeld hebben. Misschien heeft het de pad aangetast.
 
Kan het ook niet zo zijn dat er misschien te weinig polijstmiddel is gebruikt? Ik lees namelijk 3 drupjes. Maar hoe groot zijn die drupjes? Echt zo groot als een doperwt of ....?

Te weinig kan ook ervoor zorgen dat er teveel frictie is tussen pad en lak waardoor de pad gaat wringen met als gevolg dat de pad door de kracht scheurt?

Polijstmiddel dient ook ooks glijmiddel voor de pad.

Een pufje detailerspray werkt ook goed als glijmiddel en zorgt ervoor dat de pad minder snel het Polijstmiddel opneemt.
 
Met een dap ga je een pad niet wringen, als de frictie te groot is,staat hij gewoon stil. De exentrische beweging gaat wel door, voel je echt wel.
 
Precies, een te stroef oppervlak en dat icm de kracht van de DAP. Al vind ik het wel vreemd dat het bij deze, net geintroduceerde, Monello pads gebeurt. Ik zeg eerlijk dat mijn enthousiasme voor dit nieuwe product wat afneemt. Misschien onterecht, dat zal blijken in de toekomst.
 
Dibbuz;308688 zei:
Sowieso zijn vochtige pads zachter dan harde. Als je ooit een pad schoon gemaakt hebt tijdens een detail dan weet je wat ik bedoel.
Uiteraard zal het zachter worden meer effect hebben bij de hardere pads, dus de oranje en gele.
Uiteraard heb ik tijdens een detail pads schoongemaakt!
Dat de pads door het water zachter worden lijkt me logisch, dat heb ik ondervonden.
Echter niet dat de harde pads in verhouding zachter worden dan de minder harde zoals de witte en groene!
Mijn ervaring is juist andersom, en daarom is het schoonmaken van de witte en groene tijdens een detail geen enkel
probleem! De problemen die ik had, kwamen alleen bij de harde pads voor, zoals de oranje.
Simpel omdat ik deze (waarschijnlijk) te vaak schoonmaakte en de pad niet wilde plakken, omdat deze te nat was.

Dibbuz;308688 zei:
Mocht je dan de machine met pad van de lak afhalen zonder hem uit te zetten dan krijgt de pad echt een opdonder en dat kan problemen opgeven.
Dat heb ik ondervonden ;), en is mij ook niet weer gebeurd!

Dibbuz;308688 zei:
Het is ook niet nodig om tussendoor een brandschone pad te hebben, het gaat erom dat het overtollige opgedroogde product weg gehaald wordt aan de oppervlakte.
Dat kan dus ook met een doek en een spraytje APC o.i.d.
Bedankt voor het filmpje, dit maakt het een heel stuk duidelijker!
Echter, en nu komt het ;), waarom is een padwasher dan zo geliefd en wordt deze zoveel gebruikt?
Of is deze tip alleen van toepassing voor de hardere pads?
Anders is het helemaal niet meer te volgen....

- niet mogen wassen, omdat de velcro nat wordt -
- padwasher aangeschaft om dit te voorkomen -
-- schoonmaken met een handdoek --

Snap je dat ik het niet helemaal meer begrijp ;)

Dibbuz;308688 zei:
Dus je hand voorop de machine en een klein beetje druk, meer niet.
Stouwen op het apparaat helpt niet en is niet de bedoeling.
Ik probeer altijd de machine het werk te laten doen, dus door niet te hard of niet te duwen.

Volgend jaar hoop ik eens een clinic te kunnen volgen, dan kan ik laten zien hoe ik het doe.
Tot die tijd probeer ik a.s. maandag de padwasher, kijken hoe dit nu werkt!
(gelukkig gebruik ik de oranje/gele pad nauwelijks, meestal is mezzo/inizio op groen al voldoende!)
 
Tiemen;308756 zei:
Echter, en nu komt het ;), waarom is een padwasher dan zo geliefd en wordt deze zoveel gebruikt?
Of is deze tip alleen van toepassing voor de hardere pads?
Anders is het helemaal niet meer te volgen....

- niet mogen wassen, omdat de velcro nat wordt -
- padwasher aangeschaft om dit te voorkomen -
-- schoonmaken met een handdoek --
Een pad voor glaze of wax maak je tussendoor niet schoon.
Blijven alleen de polijstpads over.
Het mildste polijstmiddel (bv Finale) zou je ook nog een hele auto mee kunnen doen, misschien een keer een doek eronder zoals het filmpje maar dat moet wel gaan.

Dan heb je alleen nog de medium en de zware over die je een aantal keer schoon moet maken.
Sowieso is een extra pad nooit weg, er kan altijd een sneuvelen en als dat je laatste is zit je gelijk zonder.
Bovendien kan je dan halverwege wisselen, en dan 1-2 keer met de doek eronder voor tussendoor.

Padwasher kan maar als je die te vol doet met water (en dat gaat helaas snel) dan wordt de pad ook te nat.
Als je de padwasher goed gebruikt dan wordt de pad alleen een beetje vochtig aan de foam zijde en dus niet het velcro.
Wordt ie zeiknat dan wordt het velcro ook nat en zit je met dezelfde situatie natuurlijk.

Droog maken kan ook met de doek techniek op lage stand i.p.v. droog draaien.
 
Ik heb ook ooit eens een witte pad laten ploffen.
Maar de pad was zeiknat en wilde hem op de dap op maximale snelheid laten droogdraaien.
Nou dat was dus niet goed al doende leert men.:-"
 
Dibbuz;308757 zei:
Een pad voor glaze of wax maak je tussendoor niet schoon.
Dat heb je mij verteld, en voor de glaze en/of EXP gebruik ik inderdaad dezelfde pad voor de hele auto, zonder
deze tussendoor schoon te maken.

Dibbuz;308757 zei:
Blijven alleen de polijstpads over.
Het mildste polijstmiddel (bv Finale) zou je ook nog een hele auto mee kunnen doen, misschien een keer een doek eronder zoals het filmpje maar dat moet wel gaan.
Ook deze, de witte met bijvoorbeeld de finale maakte ik regelmatig schoon, omdat dat verteld was.
Dan probeer ik de volgende keer eens om hier wat langer mee te doen, of de pad moet natuurlijk vies worden van de lak.
(zoals een tijdje geleden bij een oude uni lak van een oldtimer)

Dibbuz;308757 zei:
Dan heb je alleen nog de medium en de zware over die je een aantal keer schoon moet maken.
Sowieso is een extra pad nooit weg, er kan altijd een sneuvelen en als dat je laatste is zit je gelijk zonder.
Bovendien kan je dan halverwege wisselen, en dan 1-2 keer met de doek eronder voor tussendoor.
Pads heb ik (denk ik) genoeg:
Paarse wol: 1
Geel: 3
Oranje: 3
Groen: 4
Wit: 4
Zwart: 3
Rood: 3

De tip met de doek ga ik zeker onthouden, al heb ik zelf geen problemen met het schoonmaken van de groene pad, of dat
deze kapot gaat. De groene pad die bij mij gesneuveld is, komt door onwetendheid. De hele auto gedaan met 1 pad, zonder
deze te reinigen tussendoor (1e auto) en per ongeluk de DAP van de auto gehaald tijdens het polijsten, resultaat: velcro bleef
zitten, schuim vloog weg..

Dibbuz;308757 zei:
Padwasher kan maar als je die te vol doet met water (en dat gaat helaas snel) dan wordt de pad ook te nat.
Als je de padwasher goed gebruikt dan wordt de pad alleen een beetje vochtig aan de foam zijde en dus niet het velcro.
Wordt ie zeiknat dan wordt het velcro ook nat en zit je met dezelfde situatie natuurlijk.

Droog maken kan ook met de doek techniek op lage stand i.p.v. droog draaien.
Dit lijkt me duidelijk, ALS ik het goed begrepen heb, moet er ongeveer 1 cm water boven de grit staan, wanneer deze ingeduwd is.
Dit klopt toch?

Het droog maken zal ik ook eens proberen met de doek techniek
 
Padwasher kan ook in de verkoop als vochtige pads gesloopt worden.......

Heb zelf alleen maar de LC pads, nog nooit een pad gesloopt maar merk wel dat ze met de 900 een stuk sneller slijten dan met de 500..
Dat is ook niet zo gek met bijna 2x zoveel vermogen.......
 
Ik ben benieuwd of het puur aan die dasty heeft gelegen of toch iets anders. De oude pads kan ik namelijk wel mishandelen met droog te draaien ed, zonder daarbij kapot te gaan. Ook al hoort iets niet, het laat in mijn ogen toch wel een onderscheid zien in de degelijkheid van verschillende producten. Persoonlijk wil ik mijn auto niet compleet doen met een pad zonder schoon maken, heb toch echt het idee dat ik daarbij de inspanning in tijd teniet doe door het verminderde effect van een vieze pad.
 
Ben het met je eens Wouter,

Als ik dit zo lees ben ik een beul voor mijn pads. Ik was ze met dasty, wring ze uit, slinger ze droog op de dap en gooi ze zo nu en dan in de wasmachine....

Ik merk alleen dat mijn zwarte pad van LC iets minder lang mee gaan omdat de velco los laat. Maar gezien het gebruik lig ik daar niet wakker van...

De andere pads zijn allemaal nog prima eigenlijk.
 
Hier hetzelfde, ik maak ze ook schoon met Dasty, slinger ze droog en knikker ze in de wasmachine. Het slinger hem wel op de stand 1 droog en voer hem nog heel even op naar 3.
Het ene product is het ander niet. Laten we de andere bevindingen gewoon afwachten, het zal allemaal wel meevallen:-b
 
Ik ken die dasty meuk niet, is hier niet te krijgen en wil het ook niet hebben btw.
Maar waarom dasty als dat zo aggresief is, meeste van jullie hebben toch wel afwasmiddel of een beetje APC.
Het gaat erom dat de olieen uit de pad oplossen, polijstmiddelen spoelen er dan makkelijk uit.

Maar goed, als er dasty gebruikt hebt en het daarna gelijk uitspoeld en de handel in de wasmachine gaat mag dat geen probleem geven denk ik.

Zelf laat ik ze weken in mf restorer, spoel ze uit en daarna in de wasmachine samen met de mf doeken wassen in de mf restorer op 40 graadjes.
Nooit geen problemen met loslatende velcro's of gescheurde pads.
Heb alleen LC pads btw............
 
Foam kan vooral slecht tegen zure omstandigheden
Is vanuit DodoJuice ook een keer bevestigd ivm hun spons

Dasty stinkt enorm zuur .... en azijn is dus ook geen optie
Gelukkig heb ik nog een fles Bilthamber Surfex, ideaal !!
 
Heb vandaag ook een nieuwe 6'' pad om zeep geholpen... Kon net op tijd de DAP uitzetten, anders zou die pad een aardige slinger gekregen hebben :s
Velcro zat nog vast op de backingplate. Heb gewerkt volgens de instructies, ga zometeen een mailtje naar Carclean sturen.
 
Hier op C.C. zijn we anti Dasty ! w^^w

Maar ik gebruik het wel eens, prima spul voor het geld.

Het is bedoeld als ontvetter maar het maakt je pads ook prachtig schoon. Ook je banden kun je er mee doen zodat je tire dressing langer houdt.

Voor alle producten geldt dat je het met verstand moet gebruiken, dus ook met Dasty.
 
Ooit in een opwelling in 2008 alweer! Ook eens die Dasty-meuk gekocht,....

Had 3 flesjes, opgemaakt en nooit weer over nagedacht om aan te schaffen.
Als ik er nu weer tegenaan kijk, nee dan zou ik het niet weer gebruiken.
 
Precies, pure APC is ook rotzooi en doet niet onder voor Dasty. Ik heb mn Gallon can eens op het aanrecht gezet waar een soort blanke laklaag op zit. Op het deel waar de can het aanrecht heeft geraakt zie je precies de vorm van de can omdat deze blijkbaar onder de APC zat. Het is helemaal weg gebeten. Daar was mn moeder niet blij meew^^w
 
Status
Niet open voor verdere reacties.