Dibbuz;308688 zei:
Sowieso zijn vochtige pads zachter dan harde. Als je ooit een pad schoon gemaakt hebt tijdens een detail dan weet je wat ik bedoel.
Uiteraard zal het zachter worden meer effect hebben bij de hardere pads, dus de oranje en gele.
Uiteraard heb ik tijdens een detail pads schoongemaakt!
Dat de pads door het water zachter worden lijkt me logisch, dat heb ik ondervonden.
Echter niet dat de harde pads in verhouding zachter worden dan de minder harde zoals de witte en groene!
Mijn ervaring is juist andersom, en daarom is het schoonmaken van de witte en groene tijdens een detail geen enkel
probleem! De problemen die ik had, kwamen alleen bij de harde pads voor, zoals de oranje.
Simpel omdat ik deze (waarschijnlijk) te vaak schoonmaakte en de pad niet wilde plakken, omdat deze te nat was.
Dibbuz;308688 zei:
Mocht je dan de machine met pad van de lak afhalen zonder hem uit te zetten dan krijgt de pad echt een opdonder en dat kan problemen opgeven.
Dat heb ik ondervonden
, en is mij ook niet weer gebeurd!
Dibbuz;308688 zei:
Het is ook niet nodig om tussendoor een brandschone pad te hebben, het gaat erom dat het overtollige opgedroogde product weg gehaald wordt aan de oppervlakte.
Dat kan dus ook met een doek en een spraytje APC o.i.d.
Bedankt voor het filmpje, dit maakt het een heel stuk duidelijker!
Echter, en nu komt het
, waarom is een padwasher dan zo geliefd en wordt deze zoveel gebruikt?
Of is deze tip alleen van toepassing voor de hardere pads?
Anders is het helemaal niet meer te volgen....
- niet mogen wassen, omdat de velcro nat wordt -
- padwasher aangeschaft om dit te voorkomen -
-- schoonmaken met een handdoek --
Snap je dat ik het niet helemaal meer begrijp
Dibbuz;308688 zei:
Dus je hand voorop de machine en een klein beetje druk, meer niet.
Stouwen op het apparaat helpt niet en is niet de bedoeling.
Ik probeer altijd de machine het werk te laten doen, dus door niet te hard of niet te duwen.
Volgend jaar hoop ik eens een clinic te kunnen volgen, dan kan ik laten zien hoe ik het doe.
Tot die tijd probeer ik a.s. maandag de padwasher, kijken hoe dit nu werkt!
(gelukkig gebruik ik de oranje/gele pad nauwelijks, meestal is mezzo/inizio op groen al voldoende!)