• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exploderende Monello Pad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aluminium kan ook niet goed tegen APC, heb eens per ongeluk 1 klein drupje gemorst op de macbook :(

En dat kleine rondje is in een bepaalde lichtinval nog heel mooi te zien. (maar je moet wel weten waar en hoe je moet kijken)
 
Van de link van Olivier:
... en een andere pad is kapot gegaan wanneer iemand het water na het wassen probeerde verwijderen door de machine in vrijloop te laten draaien.
Volgens mij, en eerdere reacties (ook in andere topics) bevestigen dat, moet het met beleid droogslingeren gewoon kunnen. Ik heb dit droogslingeren al eens eerder gedaan, maar dan wel op een laag toerental, en ik heb geen probleem met loslatende velcro of scheurende pads. Nou ben ik nog niet zo'n detailing guru, maar stimpy68 (m.i. niet de eerste de beste :cool ) vindt ook dat het tot op zekere hoogte moet kunnen (link naar posting):
Eventueel kun je de pad droogslingeren aan de dap, wel eerst GOED aandrukken en het toerental niet te hoog
Juffer1 heeft overigens al eens gewaarschuwd voor dit verschijnsel (link naar posting):
Als je een natte pad direct op standje 5 / 6 gaat ronddraaien dan klapt deze uit elkaar.
 
Ik reinig m'n pads (CCS, Meg's Microfibre en Kompressor) in de padwasher (met snappy pad cleaner en die spray). Hierna draai ik ze ook droog in de padwasher, met een langzaam oplopend toerental. Dus hoe droger deze wordt, des te hoger gaat het standje van de snelheid, soms wel eens tot stand 6 (Pro 900 en DAP 500). Gaat tot nu toe altijd perfect.
 
Vandaag voor het eerst de padwasher gebruikt: heel klein randje (1 cm) tot boven de grit wanneer deze ingeduwd is.
Pad eerst nat maken in de washer, spraytje APC 1:10 erop, dan seconde of 20-30 in de padwasher laten draaien op standje 1.
Vervolgens droogdraaien IN de padwasher (geen enkel last van spetterend water, zoals sommigen zeggen) voorzichtig van 1 t/m 4-5

Geen enkel last! Alle pads, dus ook de oranje, blijven op de machine zitten en zijn super schoon!

Conclusie: als de velcro nat is, vooral bij de harde pads, wil deze niet goed meer 'plakken' op de machine, en daardoor
vloog bij mij iedere keer de hardere pads eraf, en kon ik deze dus niet weer gebruiken.
Op deze manier kan ik ze wel tijdens het polijsten blijven gebruiken.

(al zou ik wel kunnen wisselen: vandaag eens geteld, maar van alle pads heb ik er 4!)
 
Ik heb de rest van de auto gedaan en ik denk dat ik te weinig polijstmiddel gebruikt heb bij de oranje pad. Ik vind de harde pads nog steeds erg snel in de pad zelf snijden maar daar hou ik extra rekening mee. Zal bij de volgende bestelling eens harde, vlakke pads bestellen. De zachte pads lijken er minder last van te hebben. Een spraytje S&W helpt zeker en de pad schoonmaken met een katoenen doek werkt super!

Verder vermoed ik dat de Dasty de lijmlaag aantast en dat daardoor het velcro losgelaten heeft. Meer kan ik er ook niet op verzinnen. Het is een dure les geweest, maar de auto glimt weer $$)
 
Voordat je er steeds twee of drie erwtjes polijstmiddel opzet,de spray and wipe gebruiken?
Of alleen als je begint met een andere pad.
 
Naar aanleiding van meerdere meldingen van de Recessed 6" pads met terug liggend velcro raden we aan deze even niet te gebruiken.
Op hogere standen ontstaat er namelijk zoveel warmte dat de lijm weer zacht wordt.
Mocht je de pad dan van het oppervlak afhalen zonder de machine uit te zetten dan kan de pad afscheid nemen van het velcro.
Zolang de pad op de lak is kan er niks gebeuren maar we adviseren de pads toch niet te gebruiken.
We zijn samen met de fabrikant in overleg over een passende oplossing.


Sowieso is droog draaien altijd op eigen risico en nooit garantie aangezien dat absoluut niet de bedoeling is.
Dat de ene pad er wel tegen kan wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren.
Droogdraaien is dus altijd op eigen risico.
 
Dit probleem gaat echt specifiek om de 6" Recessed pads en geldt niet voor alle andere pads.

Alleen dus deze type pads:
102375.webp
 
nicknameless;314608 zei:
Kan een verzadigde pad ook deels schuld hebben aan het uit elkaar spatten van een pad? Gevalletje middelpunt vliegende kracht

Af en toe zie ik pads voorbij komen waar een complete fles polijstmiddel in leeg gespoten is.

Kan zeker meehelpen maar bij de Recessed pads is er iets niet goed gegaan met de lijmlaag.
Dit is andere lijm dan de 3, 4 en 5,5" pads, wat het precies is wordt nog onderzocht.
Aangezien we dit geen tweede keer meer willen gaan we hier goed te tijd voor nemen zodat we 200% zeker weten dat het opgelost is.

Teveel product, te nat en droog draaien zijn sowieso de grootste oorzaken van loslatend velcro.
 
Wat de oorzaak ook mag zijn bij deze of gene, vind goed dat het wordt opgepakt door CC met waarschuwingen en feedback naar de klanten toe !
 
Super dat het gemeld wordt inderdaad. Had ze eigelijk willen gebruiken vanavond maar vanwege griep uitgesteld naar volgende week.
Nu wordt het gewoon met de hand doen volgende week.

Maar we wachten geduldig af, komt vanzelf een oplossing voor ga ik van uit.
 
Heb zelf ook enig problemen ondervonden met de prof pads (neemt niet weg dat ze prachtig werken!). Naar bericht zijn ze hard bezig om het probleem met o.a. de los latende lijm laag op te lossen. Neemt niet weg dat het natuurlijk erg vervelend is dat je even een pad mist. Nu is dat voor mij niet zo'n probleem, ik heb er nog 25 liggen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.