• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exploderende Monello Pad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
kaandorp;337850 zei:
Het klopt dat ik deze 131,88 niet volledig betaald heb, dus het volledige bedrag teruggeven lijkt me inderdaad niet reëel.

Uitgangspunt moet volgens mij zijn dat men zonder bij te betalen een vervangende oplossing geboden krijgt. En deze zie ik nu niet. Ik daag jullie dus uit om nog een keer naar het proces te kijken :)
Ik snap je gedachtegang, maar je opmerking dat je niet de volledige € 131,88 hebt betaald vind ik bijna grappig. 'Niet de volledige' is een ruim begrip blijkbaar. Je hebt immers amper 8% van het normale bedrag betaald...

De meeste mensen hebben € 10,- betaald voor 12 pads tijdens onze introductieactie en je krijgt er € 30,- voor terug. In dat opzicht best redelijk.

Die mensen die ze in een actiepakket hebben aangeschaft, zullen voor die € 30,- een vervangend pakket pads kunnen kopen zodra we een alternatief hebben. De bedoeling was om dat te communiceren zodra we iets zinnigs konden melden.

Wij hebben nu geen vervangende pads, Kompressors zijn niet geschikt als vervanging en bovendien is daar te weinig voorraad van en is de fabriek tot midden augustus gesloten (productietijd is enkele weken, transport is nog eens drie weken).

Overige pads voldoen nog niet en we zijn druk bezig met meerdere fabrikanten. Maar het blijkt erg lastig te zijn. Ik heb de afgelopen maanden honderden pads getest en afgekeurd, ik kan geen pad meer zien. We hebben nu pads getest die voldoen, maar die moeten nog geproduceerd worden. De pad die voldoet is gevonden ná het opzetten van onze terugroepactie en is eigenlijk te pril om het te communiceren, maar ik word nu een beetje geforceerd.

De terugroepactie is in gang gezet omdat de fabrikant ze beperkt terugneemt en daar een deadline voor heeft gesteld. We gaan ze in één keer terugsturen begin september. We konden niet langer wachten en de oplossing van vervangende pads is nog niet heel dichtbij, dus we moeten wat.

Bovendien hebben de 'gedupeerde' mensen ook een aardige kortingscode van ons ontvangen. Dat hadden we niet perse hoeven doen.

Veel meer kunnen we nu niet doen. De introductie is destijds zeer ruim onder onze kostprijs aangeboden en het geld dat dat ons gekost heeft, enkele tientjes per verkochte set, hebben wij geboekt als marketingkosten. Het idee was dat we veel mensen snel aan de slag konden krijgen met deze pads en zo hun enthousiasme over konden brengen op andere potentiele kopers, dat liep al anders dan gehoopt.

Ik snap dat jullie geduld op de proef wordt gesteld, maar bedenk maar dat ons geduld nu veel meer opnde proef is gesteld de afgelopen tijd.

Ik heb in mijn mail vermeld dat we op zoek zijn naar een alternatief product en zodra we deze gevonden hebben dat we ons direct zouden melden. Geef ons de kans om die belofte dan ook waar te maken en daar als de tijd zover is gedetailleerd op in te gaan. Concreter kon ik niet zijn en ik had misschien iets duidelijk kunnen zijn, maar we laten jullie echt niet in de kou staan.

Soms zou ik willen dat mensen beter van vertrouwen zijn én ons, als servicegericht bedrijf, beter zouden kennen.

Hoi Tim,

Ik begrijp je punt, maar ben het toch met een aantal punten niet helemaal met je eens. Ik heb geen 10 euro betaald voor de set pads. Ik heb 165 euro betaald voor een complete set met DAP. Die set vertegenwoordigde een verkoopwaarde van ruim 280 euro. Ruim 40% korting dus. Waarvoor dank! Als je dan toch geld zou willen teruggeven dan zou je 60% van de verkoopwaarde moeten teruggeven. Wat neerkomt op zo'n 6,50 per pad.

Dat jullie dit gedaan hebben als marketingactie is op zich niet relevant. Dat is het risico van ondernemen toch? Ik vind het niet terecht dat men eerst een aanbieding voorgeschoteld krijgt, daar gebruik van maakt en als het dan verkeerd blijkt uit te pakken ik zo'n honderd euro moet bijleggen om alsnog tot dezelfde situatie te komen. Ik begrijp heel goed dat jullie hier ook niet vrolijk van worden, maar die discussie zou je moeten voeren met de leverancier en niet met de klant.

Maar goed. In principe kunnen we bovenstaande vrij makkelijk vergeten. De oplossing staat namelijk al in mijn eerdere post en je hebt hem net zelf ingekopt :)

Jij moet de pads voor september terugsturen. Dan zorg ik dat ze er voor september zijn! Vervolgens zorg jij dat de mensen die dat willen en kunnen wachten straks als de nieuwe pads er zijn gewoon vervangende pads opgestuurd krijgen. Dan heeft iedereen waar hij voor betaald heeft. Prima oplossing toch?

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je voor een paar honderd euro smeersels op je auto smeert dan zeur je niet over een paar tientjes. Maar dit voelde gewoon niet goed :)

Je vergelijk klopt niet helemaal, de marge kan nooit en te nimmer uit de machine gehaald worden. Dus om gemakshalve die korting over het gehele bruto deel te berekenen is mooi, maar niet realistisch.

En wij nemen onze verantwoordelijkheid.

Maar je kent ons bedrijf blijkbaar niet goed genoeg én ik had blijkbaar duidelijker moeten zijn in mijn laatste alinea van de terugroepactie. Natuurlijk zouden we jullie niet de volle mep laten betalen als er eindelijk een alternatief beschikbaar is. Dat jullie dat überhaupt denken... Jammer.

Ik denk dat ik carclean redelijk ken. Ik lees het forum tenminste al een behoorlijke tijd meerdere keren per dag. Ook ben ik bij jullie geweest. Ook voor clinics. De reactie verbaasd me daarom nogal.

Ik ben helemaal niet per definitie ontevreden. Sterker nog: Ik ben een heel tevreden klant! Ik vind dat jullie een mooi bedrijf hebben neergezet met mooie producten. Als er echter kritiek komt dan lijkt het wel letterlijk vloeken in de kerk. Er is toch niks mis met het geven van kritiek? Ik veroordeel helemaal niemand en probeer gewoon een tevreden klanten situatie te creëren. Dat lijkt mij ook de reden dat Tim zoveel aanwezig is op het forum.

Ik denk alleen een andere oplossing voor het probleem te hebben en wil daar graag een mening over. Namelijk het inleveren van de pads voor september en het vervangen door de nieuwe modellen wanneer beschikbaar. Dat is toch niet zo'n heel raar voorstel?

Jammer dat er gelijk zo negatief gereageerd wordt, maar misschien is dat wel de valkuil van het communiceren op een forum. Je mist de intonatie. No hard feelings :)

Als er kritiek gegeven zou worden dat we duidelijker in onze communicatie hadden moeten zijn, dat was ik het daar mee eens.

Dat ik altijd uitgebreid en zoveel mogelijk onderbouwd reageer op kritiek, wil niet zeggen dat er geen kritiek gegeven mag worden. Mensen hoeven ook echt niet altijd positief over ons te zijn, dat is een misvatting.

Ik kan me wel storen aan kritiek die geuit wordt zonder dat er navraag is gedaan en kritiek die, ook in dit geval, niet helemaal terecht is. Dan leg ik het graag uit en verdienen wij het ook om ons te verdedigen, ik snap dat dat onbedoeld over kan komen alsof er geen kritiek geuit mag worden, maar dat neem ik dan maar voor lief. Er wordt immers bewust voor gekozen om kritiek publiekelijk te uitten op ons forum, in plaats van te reageren op onze email waarin wij uitleg geven en waarin wij ook aangeven dat wij eventuele vragen graag willen beantwoorden. Die vragen worden vervolgens niet gesteld, maar er worden wél aannames gedaan en deze worden vervolgens op ons forum geuit.

Jullie hadden er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om ons terug te mailen met de vraag:

Ik zie dat jullie me op de hoogte stellen wanneer er een alternatief beschikbaar komt, maar wat krijg ik nu voor mijn pads terug en wat zou ik voor het alternatief moeten betalen?

Jullie hadden er zelfs voor kunnen kiezen om deze algemene en neutrale vraag in dit topic te zetten en te wachten met kritiek of uitgebreid relaas nadat we antwoord gegeven zouden hebben.

Begrijp me niet verkeerd. Ik had duidelijker moeten zijn in mijn email van de terugroepactie en ik had beter de 'normale' aanschaffers deze algemene mail moeten sturen en de 'actie' aanschaffers een email met een uitgebreidere uitleg en dat zal ik de volgende keer dan ook zeker doen.

kaandorp;337895 zei:
Ik denk alleen een andere oplossing voor het probleem te hebben en wil daar graag een mening over. Namelijk het inleveren van de pads voor september en het vervangen door de nieuwe modellen wanneer beschikbaar. Dat is toch niet zo'n heel raar voorstel?
Dit voorstel is overigens prima, alleen weten wij niet of we pads kunnen laten produceren met dezelfde prijs en/of specificaties. We weten dus ook niet of we de pads 1 op 1 om kunnen gaan ruilen.

Stel dat we andere pads kunnen laten produceren, maar deze pads worden 25% duurder geschat, dan wordt het voor ons echt heel lastig om én de prijs van de superaanbieding aan te houden én de nieuwe pads 1 op 1 om te ruilen.

Omdat we deze details nog niet hebben, hebben we ook nog geen concreet aanbod gedaan, maar hadden we ervoor gekozen om te zeggen dat we er uitgebreid op terug zouden komen zodra we een passend alternatief hadden. Dat deze alinea niet duidelijk genoeg was, dat is inmiddels bekend. ;)

Enfin, ik vind het voor vanavond weer mooi geweest en ik denk dat het voor iedereen nu luid en duidelijk is. :-d

Oke, even voor mijn duidelijkheid.
Jullie moeten de pas terug sturen naar de fabriek dus is het waarschijnlijk beter voor jullie als ik ze wel inlever.

En te zijner tijd worden we geinformeerd voor een passende set pads voor of het geld wat we nu terug krijgen voor de defekte pads of iets bijbetalen indien de nieuwe pads duurder zijn.

Als dat zo is kom ik ze morgen brengen. Hoe dan ook kom ik toch langs dus hoor ik het wel.

Update.
Vanmorgen zijn ze ingeleverd en even met Dennis staan praten erover.
Er komen tzt nieuwe pads en dan hoor je inderdaad wat de aanbieding wordt.

Nogmaals bedankt voor de super service, want hoeveel bedrijven hadden dit niet gewoon op een gebruikersfout gegooid, of hadden gezegd dat je maximaal je aanschaf waarde terug kan krijgen. En hoe vervelend dat ook is, dat was echt maar 10,- voor die 12 pads.
http://media.Carclean.com/Nieuwsbrieven/na.php?showEntry=4&selectedYear=2012

Zojuist de mail ontvangen en ik kan maar 1 antwoord bedenken: Hulde voor de uitstekende oplossingen en enorm duidelijke mail deze keer!! :-)^
Nu alleen nog twijfelen tussen de 5,5" pads of 6" pads en even wat langer wachten.

Zojuist heb ik de mail met verdere details verstuurd aan alle eigenaren, zoals beloofd.

We hebben alle opties genoemd, om verdere misverstanden of aannames te voorkomen. Wij zijn altijd servicegericht en coulant en zullen onze klanten nooit en te nimmer het vel over de neus halen!

RedCat;337854 zei:
Volgens mij was het spreekwoord "Voor een dubbeltje op de eerste rij/rang (willen) zitten"
En niet met ...

Ongeevenaard aanbod in de mail.
Bij Carclean kan je dus echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten

Petje af x 1000

Ik hoop dat het inderdaad voor iedereen nu duidelijk is én dat er een passende oplossing bij zit. Ik ben extra duidelijk geweest, ik heb vorige week ongeveer 6 uur aan één klant mogen besteden en mij mogen verdedigen tegen allerlei juridische praat, eisen en claims en dat was één keer teveel.

Jammer dat sommige klanten zoveel werk geven; energie die zowel jij als de klant (mag ik hopen) beter hadden kunnen besteden.
Anyway, nu is er een perfecte oplossing gekomen, hulde!

Ben, en was, zeer tevreden over service van carclean. Weer bevestigd vandaag dus :-)^

Wat een topservice!!

Toch 1 klein vraagje: Ik zie dat ik ze om kan ruilen voor de 5,5'' monello pads, alleen als ik inde webshop bekijk zijn je óf beperkt voorradig óf niet leverbaar. Hoe word dat geregeld met het opsturen, eraan denkende dat waarschijnlijk meer mensen voor deze oplossing zullen kiezen?

Het zijn de nieuwe 5,5" pads Kelvin, deze komen in september binnen. Dus nog even geduld.

De huidige 5,5" pads gaan eruit, omdat deze in mindere mate hetzelfde probleem kunnen hebben op een DAP900.

Oke duidelijk, dus als ik ze oude pads deze week opstuur en aangeef van optie 3 de dappere dinsdag gebruik te willen maken worden volgende maand de nieuwe 5,5'' pads opgestuurd als ik het goed begrijp?

Ik heb nog een aantal 5,5 prof pads liggen. Komen deze dan ook in aanmerking voor een omruil actie? Sorry voor de misschien domme vraag maar kom er gewoon ff niet meer uit. Heb tevens vandaag een mail gestuurd naar carclean maar dit gaat over de 3 prof pads en deze vallen niet in de omruil actie toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.