• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fruitvliegj 2e keer werken met dap500 Nissan Note

fruitvliegj

Detailing rookie
16 feb 2014
8
0
35
Na een belofte aan mijn schoonpa om zijn auto na de wintersport weer als nieuw te maken, ben ik vandaag maar begonnen met poetsen.

Het stappenplan:

- Wasstraat ivm met reinigen bodem na al dat zout en lekker makkelijk natuurlijk.
- Wassen met twee emmer systeem en poorboys shampoo en washmitt.
- Kleien met Meguiars clay en spray
- Polijsten met Mezzo op groene pad (dap500)
- PB black hole op zwarte pad standje 3
- Waxen met Meguiars Canuba goldclass.

Auto had flink wat krassen, swirls en rare vegen op de lak.

na 5 uur bezig te zijn gegeweest ong 70% van de defcten uit de lak gehaald.
 
Die ziet er weer erg netjes uit! Daar kan je schoonvader weer netjes in rondrijden. :) Black Hole hoef je trouwens niet per se op stand 3 te verwerken, stand 1 of twee is voldoende.
 
Vond je het niet nodig om een ronde met finale te doen? Mij is verteld dat je in principe altijd daarmee moet eindigen of heb jij daar een andere mening over?
 
Ja dat wilde ik wel doen maar had er simpelweg gewoon geen tijd meer voor. Had zelf het gevoel dat ik de finale wel kon overslaan...... maar weet niet of dit veel nadeel oplevert, misschken mensen met meer ervaring die daar wat over kunnen zeggen. Had wel bij de blackhole het idee dat deze echt bijna door de lak werd opgedronken. Het uitpoetsen daarvan was bijna niet nodig (bijna geen weerstand bij wrijven)
 
Geeft op zich niet perse een nadeel, maar het kan zijn dat je straks microkrasjes ziet, die haal je dan met Finale weer weg.

Maar hij is nu al flink opgeknapt hoor!
 
mooie detail ! maar volgens mij heeft het weinig zin om black hole te gebruiken voor de Meguiars Canuba goldclass. In de meguiars wax zitten volgens mij cleaners die het aangebrachte laagje black hole weer verwijderen.
 
Ja daar was ik al bang voor, merkte bij het opzetten van de wax dat het anders was dan normaal. Gelukkig dinsdag een bestelling van carclean ontvangen met daarin onder andere, natty's paste wax blue. Zondag mijn eigen A3 sportback ermee doen, ik heb daarop namelijk vorige week dan dezelfde fout op gemaakt. In ieder geval bedankt voor je tip en het meedenken :)^