• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gebruikerservaring supernatural shampoo

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
allen,

ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe shampoo.

ik heb getest:
wolfgan bathe (nog iets van over)
shampoo plus van meguiars (goed, maar niet echt geconcentreerd)
dodojuice btbm (erg fijna shampoo, beviel me net zo goed als autobathe)
autoglym bodywork shampoo conditioner (redelijke shampoo, schuimt niet, en mis dat gevoelsmatig)
hyperwash van meguiars (vond hem niet zo glad wassen, en "voelde niet top")

en zoek iets nieuws, omdat me wolfgang bijna op is (eigenlijk bevalt die me prima)
maar zoek toch iets anders!

nu ben ik benieuwd naar de dodojuice supernatural shampoo, wie heeft deze gebruikt?
hoe beviel hij?

ik heb er vrij veel over gelezen, en ben voornamelijk benieuwd naar de sheeting enhancer, en antistatische eigenschappen.
nu kunnen die haast geen wonderen doen op deze mengverhouding (1:1500) maar ben er toch benieuwd naar.

dat hij geen geur heeft vind ik niet zo erg!

dus.. brand los, en wellicht heb ik hem binnenkort dan ook
 
https://forum.Carclean.com/cc_postsm68037/Duurtest--Dodo-Juice-SN-20-vs-Wolfgang-Fuzion-Estate--Update6.aspx#post68037

Hier zie je het effect wat de sheeting enhancement toevoegd aan de Supernatural waxlaag. BTBM laat de SN waxlaag mooi beaden bij het afspoelen en met de SN shampoo zie je een verbeterde sheeting effect.

Werkt best goed... even krachtig wel als BTBM qua reiniging en het sheeting effect is echt handig als je in de wasbox moet afspuiten! Ik heb nooit een tuinslang tot mijn beschikking maar wel lagedruk @ wasbox... gaat perfect nu zoals je kunt zien op de yt filmpjes. :)^
 
Een week of twee geleden de Dodo Juice Supernatural shampoo gebruikt na het foamen.
Ik was behoorlijk enthousiast wat betreft de glans en de "gladheid".

Vandaag even snel de auto gewassen en niet gefoamd, wel vooraf afgespoeld met schoon water.
Resultaat van de Supernatural nu een stuk minder. Kan er misschien aan liggen dat het water bijna koud was (te lang staan kletsen)

Hans
 
Supernatural zit absoluut niet op het zelfde niveau als Btbm. Ik was zeer teleurgesteld, is nu velgenshampoo. Dan zou je beter een flesje Sour power kopen, die vond ik veel aangenamer.
Super slick & suds van Poorboys is eventueel ook een optie.
 
Ik heb de SN shampoo ook en vindt het he-le-maal niets. :confused:

Geen geur, kleur, schuim of wat dan ook. Er komt geen emotie bij zoals bij een lekker geurdende wax of andere shampoo.

De shampoo is wel goed, de reinigende eigenschappen ook, maar daar is ook alles mee gezegd.
 
hmmmm...
ik heb btbm gehad, en dat was gewoon een prima shampoo.
wolfgang bathe zit op hetzelfde niveau, alleen vermoord deze de sheeting..
dat vind ik echt een hele hinderlijke eigenschap.

ik spoot de auto af vandaag met de hd, alles liep er zo goed als direct weer af, echt super sheeting..
ik gooi 1 pompje autobathe in een emmer (15 liter water ongeveer)
geef hem een hit met de hogedruk om op te schuimen..
wassen doen hij prima!! echt heerlijk.

afspoelen en...... weg sheeting..

komt wel weer terug, maar ik heb op 1 of andere manier met autobathe het probleem dat ik heel veel moet afdrogen (bijna een hele delirium vol)

met bijvoorbeeld shampoo plus had ik dit niet, maar die moest ik altijd abnormaal veel afspoelen, omdat ik anders strepen kreeg:weetniet

ik denk.. dat ik gewoon 250ml bestel om te proberen.
ik had in me hoofd om direct een GOEDE wax mee te bestellen nu ik nog bij pa en moe woon (migliore competizione / wolfgang fuzion / hardwood supernatural) maar ik blijf voorlopig de dgps gebruiken, gezien de steeds terug komende 8-o

mocht hij niet bevallen, geen nood, dan word het super slick n suds, of weer bathe, of iets heel anders..
 
Uh wat is DGPS ook alweer? Het ligt me wel op het puntje van m'n tong maar kan het zo niet vinden haha. Ben namelijk aan het kijken naar een opvolger van mijn Natty's Paste wax
 
Binnetie zei:
Uh wat is DGPS ook alweer? Het ligt me wel op het puntje van m'n tong maar kan het zo niet vinden haha. Ben namelijk aan het kijken naar een opvolger van mijn Natty's Paste wax

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant klik

aron225 zei:
wolfgang bathe zit op hetzelfde niveau, alleen vermoord deze de sheeting.. dat vind ik echt een hele hinderlijke eigenschap.

ik spoot de auto af vandaag met de hd, alles liep er zo goed als direct weer af, echt super sheeting..
ik gooi 1 pompje autobathe in een emmer (15 liter water ongeveer) geef hem een hit met de hogedruk om op te schuimen.. wassen doen hij prima!! echt heerlijk.

afspoelen en...... weg sheeting..

komt wel weer terug, maar ik heb op 1 of andere manier met autobathe het probleem dat ik heel veel moet afdrogen (bijna een hele delirium vol)

ik had in me hoofd om direct een GOEDE wax mee te bestellen nu ik nog bij pa en moe woon (migliore competizione / wolfgang fuzion / hardwood supernatural) maar ik blijf voorlopig de dgps gebruiken, gezien de steeds terug komende 8-o

Eigenlijk is me dit ook opgevallen autobathe wast vind ik persoonlijk heerlijk. Afspoelen geeft bij mij wel een sheeting maar dit trek zeer snel naar een ton aan waterdruppels waardoor wat jij ook al zegt je zoveel moet afdrogen dat je met een zeiknatte CSF Delirium zit. Ik heb dit op beide wagens deze staan ook in de DGPS zelfde combi dus misschien dat het ook te maken heeft met die combi? Ik zat er ook al bijna aan te denken om met een Synthetische Zeem steeds op de auto te leggen uitvringen etc. en dan met de CSF Delerium erover heen te gaan.

Ik heb een pot Autobrite Addiction Carnauba Paste Wax klik gekocht positieve dingen over gelezen dus het proberen waard. Ik wil dus na de DGPS laagje addiction gaan toppen en ben dan weer benieuwd wat het doet met het wassen van autobathe.
 
ik had hiervoor de wagen behandeld met zymol carbon, en elke week (denk een keer of 4) een laagje qd+ aangebracht.

de meest sheetende wax in mijn collectie is zymol carbon.. meer sheeting als dit kan ik met mijn huidige spullen niet maken.

ben erg benieuwd wat je van de autobrite wax vind! heb er alleen nog maar goede dingen over gelezen!