• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Mystery Shampoo

ook ik vind het moeilijk om een vergelijking te maken, mede omdat ik tot nu toe nog maar 4 verschillende shampoo's heb gebruikt (btbm, nxt, wash and wax en gold wash)
Mijn favoriet is de gold wash van meg's. Als ik de shampoo daarmee vergelijk dan kom ik op de volgende punten:
- schuimt iets minder, wat absoluut niets wil zeggen over de reinigende eigenschappen. Deze is nl net zo goed.
- geur is iets minder aanwezig, wat een persoonlijke voorkeur is

Als ik een onafhankelijk oordeel moet geven zou ik de shampoo nog een keer moeten testen, maar alleen al het feit dat er is gesproken over een handig doseer systeem op de fles, zou mij doen beslissen deze shampoo te gaan gebruiken
 
DB9 zei:
Voorbereiding:
wasemmer voor een 1/4 gevuld met warm water, 26ml shampoo toegevoegd en de emmer tot 3/4 aangevuld met warm water.
Het laatste deel van de emmer met de tuinslang aangevuld met koud water.

Dus eerder lauw water, dan warm water.
 
De was doen.....heel toepasselijk ;)

Al bekend wanneer deze verkrijgbaar is?
Ben bijna door de shampoos heen en ben benieuwd naar deze. En in welke hoeveelheden zal de shampoo te verkrijgen zijn?
 
Sounds good to me! Mij ook erg interessant!

Heb nog een halfvol flesje BTBM maar die foamt ook lekker relaxed met de Gloria FM10,..
Al is het- en blijft het ook zeker wel een prima was shampoo voor onze vierwielers!
En een nieuwe shampoo is wel weer prettig om uit te proberen...
Heeft qua kleur wel weg van de Meg's en de Mothers (die heeft pa) Vind ik ook erg fijn, net als de good old Meg's.
Benieuwd waar die qua geur,smaak,niveau tussen geplaatst wordt!
 
Er is geen voordeel aan gigantische hoeveelheden schuim, dat is allemaal een psychologisch effect waardoor mensen denken dat hoe meer schuim er is des te beter het reinigt.
 
Ik hoor nu al een aantal keer dat de AB en SN amper schuimen. Bij mij zit er toch een redelijke schuimkraag op elke keer, vind dit wel apart aangezien ik de verhoudingen gewoon toepas.
 
De aanwezige hoeveelheid kalk kan je schuimvorming ( voor een gedeelte welteverstaan ) bepalen.
Heb gemerkte dat ontkalkt water beter voor de schuimvorming is dan kraanwater met een hoog gehalte.
Uiteraard niet zo dat bij de ene helemaal doodslaat en de ander voor een schuimfeest zorgt, de ene heeft per definitie meer schuim dan de ander en bij diegene die weinig heeft daar valt het dan extra op
 
Wij hebben idd een vrij hoog kalk gehalte (zuid west brabant)

Maar ik heb wel schuim in de emmer (stuk minder dan de gold class), maar op de wagen is dit bijna nihil.
 
Mbt dat schuim wat dood slaat. Wat grappig is, is dat ik recent adams car shampoo heb geprobeerd. Hier staat specifiek op dat dat het geen probleem is als de shampoo wat opdroogt op je lak en dat het kalkkringen tegen gaat. Ik merk dan ook dat hij veel beter schuimt en blijft schuimen dan bijvoorbeeld PB SS&S. Misschien zit er dan een soort antikal in :p