• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Zulk (matig) resultaat had ik dus ook, ook de rode versie (icm Nilfisk en Magifoam)

DJ heeft met de zwarte versie wel goed resultaat zie ik.
 
Ik heb ook dit matige resultaat terwijl een vriend van mij (met een ander merk foamlance maar wel de zelfde Karcher) wel een dikke sneeuwlaag op de auto achterlaat met exact de zelfde foam en meng verhouding.
 
Deels kan het natuurlijk te wijten zijn aan het product, maar er spelen vele zaken mee om een fatsoenlijke laag schuim te krijgen. Onder andere mengverhouding in je fles, instellen van de lans zelf (draaiknop) en de druk van je HD-reiniger.

Als ik weer ga foamen zal ik er eens een video van schieten :p
 
Maar hoe kan het dan dat een vriend van mij met exact de zelfde Karcher HD en Foam (en meng verhouding) met een ander merk Foamlance wel betere resultaten haalt? Helaas wonen we niet dicht bij elkaar in de buurt om dit ff snel te testen op de zelfde HD maar veel anders kan het niet zijn.

@ Tim, we hebben natuurlijk alle vertrouwen in je dat je rake klappen verkoopt :-b
 
Bij mij lekte de foamlans niet maar de dikte van schuim viel mij idd ook heel erg tegen en dit in de beste stand, zette ik hem in een dunnere foamlaag stand dan kwam er alleen maar water uit.
Dit bij een mengverhouding 100ml op 900ml lauw water.

Bij de aller dichtste stand dus het rode deel helemaal naar links gedraaid begon hij een soort van driehoek te spuiten wat ook niet echt fijn was aangezien de helft langs de auto op de grond terecht kwam, dit is verholpen door het rode deel ietsie pietsie naar rechts te draaien.

Ben benieuwd wat er uitkomt.
 
Berkant zei:
Bij mij lekte de foamlans niet maar de dikte van schuim viel mij idd ook heel erg tegen en dit in de beste stand, zette ik hem in een dunnere foamlaag stand dan kwam er alleen maar water uit.
Dit bij een mengverhouding 100ml op 900ml lauw water.

Bij de aller dichtste stand dus het rode deel helemaal naar links gedraaid begon hij een soort van driehoek te spuiten wat ook niet echt fijn was aangezien de helft langs de auto op de grond terecht kwam, dit is verholpen door het rode deel ietsie pietsie naar rechts te draaien.

Bij mij exact hetzelfde als door Berkant omschreven.
 
Vandaag hier ook gebruikt.
schuimlaag is goed maar er komen 2 extra straaltjes uit de kop.(aan beide zijde van de metalen plaatjes waar het schuim uit komt.
dit heb ik niet bij mijn "oude foamlans".
zal van de week eens proberen dit op de foto te zetten.
 
mennoGTI zei:
Vandaag hier ook gebruikt.
schuimlaag is goed maar er komen 2 extra straaltjes uit de kop.(aan beide zijde van de metalen plaatjes waar het schuim uit komt.
dit heb ik niet bij mijn "oude foamlans".
zal van de week eens proberen dit op de foto te zetten.
Ik heb hetzelfde ondervonden van het weekend, niet echt 2 straaltjes maar meer van die flodders
 
Mark van Autobrite heeft zich geregistreerd op ons forum en zal zich vandaag of morgen met de boel gaan bemoeien. ;)

Heel belangrijk is om de problemen in kwestie te fotograferen of te filmen, zodat Mark duidelijk kan zien wat de problemen zijn.
 
Ik zal dit weekend even een filmpje prpberen te maken, maar heb ook idd de straaltjes langs de zijkant.
Omdat dit mn eerste hd foamerd is wist ik niet dat dat niet hoorde.

Will post this weekend.;)


Michiel
 
De straaltjes die de broes maakt, daar moet je je niet zo'n zorgen om maken denk ik. ;)

Waar we wel naar moeten kijken:

1) Niet opbouwen van druk
2) Lekkages
3) Mogelijk te dunne foam (eerst proberen om in de fles bijvoorbeeld 50/50 foam te doen, wellicht zuigt de lans minder aan er moet per foambeurt zo'n 50 tot 100ml pure foam verbruikt worden).
 
1) Zal ik nogmaals testen
2) Ik heb geen last van lekkages
3) laatste keer gefoamed met 60/40 maar qua dikte foam maakte het helaas helemaal niets uit

Als het vrijdag een beetje weer is ga ik eens verder experimenteren.
 
Tim zei:
De straaltjes die de broes maakt, daar moet je je niet zo'n zorgen om maken denk ik. ;)

Waar we wel naar moeten kijken:

1) Niet opbouwen van druk
2) Lekkages
3) Mogelijk te dunne foam (eerst proberen om in de fles bijvoorbeeld 50/50 foam te doen, wellicht zuigt de lans minder aan er moet per foambeurt zo'n 50 tot 100ml pure foam verbruikt worden).
De straaltjes zullen een combinatie vormen met het niet opbouwen van druk neem ik aan.
 
Foto's gemaakt van lek aan byjonet aanluiting foamkit Karcher.
Dit gedaan met 2 verschillende Karcher toestellen met hetzelfde lek als resultaat (o.a. Karcher 4.99)
In de Autobrite connector zit geen rubberen ring

Hopelijk kan autobride (mark) het probleem oplossen

grtn TTernie

https://lh5.googleusercontent.com/-cWFDvit9S4Y/T03363mgvwI/AAAAAAAAAQs/64mdaufczqc/s800/P1010675.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-tP-84zO6dps/T034CpB-bfI/AAAAAAAAAQ0/58Otq5KiQPE/s800/P1010677.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-3layCkPeLqU/T034ECfyfTI/AAAAAAAAAQ8/fNt-kay7BJg/s800/P1010678.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-emr8i1jkiyc/T034FdmdXOI/AAAAAAAAARA/hSWVJlyEyFk/s800/P1010686.JPG
 
Dit zijn mijn foto's:
img0745eh.jpg

Helemaal binnenin zit wel iets wat op een rubberen ring lijkt. Dit zit ter hoogte van het "t-stuk" zeg maar de vergrendeling/twee uitsteeksels die er voor zorgt/zorgen dat je accessoires in de handgreep geklemd wordt.

img0746rh.jpg

Het lekt dus op de naad, waar wat water te zien is. Als ik hem aansluit op de HD, dan spuit het er met enorme druk uit.
 
Door de verontrustende berichten vandaag ook even mijn nieuwste aanwinst getest. Ik had niet heel veel tijd om van alles te testen, maar mijn bevindingen (karcher type, mengverhouding 1:10 ssf) staan hieronder:
- ik moet het mondstuk vol open doen anders springt de hogedrukspuit niet aan
- dan komt er een prima schuimstraal uit, niet zo stevig als op sommige foto's maar ok wat mij betreft
- straal gedeeltelijk dichtzetten resulteert ook bij mij in 2 straaltjes (hogedruk blijft wel aan als hij eenmaal loopt)
- bij helemaal dichtdraaien spuit hij uit de zijkant (kleine, harde straaltjes). Niet zo'n probleem, want bij ver dichtdoen is de staal toch niet meer ok
- belangrijkste onverwachte: liter gemengd schuim is met de halve auto al leeg! Varieren met de zwarte knop lijkt niet veel uit te maken.

Mijn conclusie: een handleiding / beste ervaringen zou helpen om zowel de hoeveelheid aan te zuigen schuim als de breedte van de straal te regelen, zonder dat de hogedruk afslaat. Wie heeft goede ervaring met deze lans en kan deze duidelijk opschrijven?