• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groupbuy GESLOTEN: Heavy Duty Foam Lances! Met 40% korting! Van € 85,- voor € 50,-

vanmiddag om 16.00u binnen gehad, gelijk de karcher naar buiten en spelen. Als een kind zo blij met zoveel schuim, aangemaakt en lekker op de maximale stand gefoamed. GE-WEL-DIG!!

Schuim heeft er een half uur over gedaan om compleet te smelten zeg maar op de stoep. Ouders niet blij, omdat het kan gaan vriezen. DIe vreesden al ijsbergen van schuim op de stoep.

Na een volle bus weggefoamed te hebben snel opgeruimd, ik werd iets te enthousiast... :lol

Vandaag 2 auto's gefoamed :D

1 liter fles kwartje gevuld met SSF en een scheutje Gold Class van Megs. Rest gevuld met warm water. Foam Gun maximaal open, en de bovenste knop volledig naar de -. Wat een gigantisch pak sneeuw kwam eruit zeg. Lekker dik. Wel vond ik dat de fles vrij snel leeg was, maar dat komt waarschijnlijk door die volledige - instelling. Volgende x als het wat warmer is wat meer mee spelen. Tot nu toe, zeer tevreden mee :). Gebruikt i.c.m een Nilfisk Alto C110.3. Geen foto's helaas, want die had mams mee.

Gisteren ook de foam lance ontvangen, en gelijk een vraagje hierover.

Bij de foamlance die ik vorig jaar gekocht heb, zitten de metalen plaatjes om de straal te vormen (ronde straal tot een brede waaier) horizontaal. Wanneer ik de lance dichtdraai krijg ik dus een brede horizontale waaier van schuim.

Bij de nieuwe lance zitten de plaatjes juist andersom, dus verticaal. Zou dit met een bepaalde reden veranderd zijn? Persoonlijk lijkt een horizontale waaier mij makkelijker werken.

Elders op het forum staat een link naar een artikel over het uitvoeren van een onderhoud op een Autobrite foam lance. Op de foto's in dat artikel zie je dus ook dat de plaatjes horizontaal gemonteerd zijn.
Aan de hand van die handleiding heb ik de verstelkop eraf gehaald en ook de dop met daarop de metalen plaatjes. Deze kan je dus niet zomaar een kwartslag draaien, het is zo gemaakt dat het er slechts op een manier op past.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn waarbij de brede straal verticaal gevormd wordt, of heb ik een 'speciaal' model?

ik heb hier ook een verticale straal. vind het eigenlijk wel makkelijk, maar ik ga hem ook gebruiken voor vrachtwagens met oplegger, dus dan is een grote verticale straal wel makkelijk...

RoyP zei:
Vandaag 2 auto's gefoamed :D

1 liter fles kwartje gevuld met SSF en een scheutje Gold Class van Megs. Rest gevuld met warm water. Foam Gun maximaal open, en de bovenste knop volledig naar de -. Wat een gigantisch pak sneeuw kwam eruit zeg. Lekker dik. Wel vond ik dat de fles vrij snel leeg was, maar dat komt waarschijnlijk door die volledige - instelling. Volgende x als het wat warmer is wat meer mee spelen. Tot nu toe, zeer tevreden mee :). Gebruikt i.c.m een Nilfisk Alto C110.3. Geen foto's helaas, want die had mams mee.

Als je de knop volledig naar - draait ,vliegt de foam er snel door ja 8o

Maar als je een beetje dan naar plus begint terug te regelen, begint hij ineens veel minder te verbruiken zonder echt veel verschil in foamlaag te zien!!

Chips! Moet nog even geduld hebben. Foam lance staat op groen, alleen de 5 liter SSF nog niet..... :(

Nouja, met die vrieskou ga ik toch foamen...... ;)

Hmm op de TNT site staat dat mijn zending afgeleverd is.
Was een zaterdag niet thuis en heb ook geen briefje in de bus gevonden waar hij wel is afgeleverd. :(
Sommige bezorgers zijn echt te beroerd om hun werk goed te doen bij tnt :klap
Nou maar kijken of er vanavond iemand een pakje komt brengen en anders de hele buurt af. :eyes

Ik heb een aanvullende vraag:

Tot welke temperatuur kan je nog goed foamen?

Natuurlijk doe je dat niet als het -5°C vriest. Maar werkt het spul nog wel goed bij +5°C?

Wat adviseren jullie?

tot een graadje of 5 foam en was ik nog; daaronder niet meer. Zou wel kunnen tot ca. 2 graden in theorie, maar ik heb geen zin in een glijbaan op de straat en auto's die hierdoor tegen mijn vers gewassen auto aan denderen ]-0

Ik heb vandaag mijn tweede bestelling bij CC geplaatst en uiteraard is dat de geweldigde snow foam geworden (en nog wat spulletjes).

yihaaa de foamgun is aangekomen, nu nog eens het gepaste weer afwachten en kan zelf eens ondervinden of foamen nu echt 8-())

Ik heb ook mijn bestelling gehad! En snoepjes yammie :party

Ik neem aan dat ik de SSF gewoon 1:8 kan verdunnen in de fles en dan met de stelknop spelen om de dikte van het schuim te regelen?

Heb al een tiental posts gelezen over het topic en ik zie dat 1:8 het meest voorkomt :-d

dat kan indd,
het ligt voornamelijk aan je hd reiniger hoe hoog / laag je kan gaan..
op mijn oude karcher, kan ik 1:8 doen, knop vol naar de min, halve cm terug, en een hoop auto's foamen..

ik heb diezelfde lans, op een nieuwe / sterkere karcher gebruikt, en daar moest de knop een heel stuk verder naar de plus, en verbruiktte toen ook veel meer (wel een dikkere deken foam)

dus het ligt een beetje aan je hd..

1:8 is een mooie startwaarde, knop op - (met de klok mee, heel onlogisch, i know) en dan spuiten, en RUSTIG naar de plus (tegen de klok in) draaien, tot je een zo een dik mogelijk pak sneeuw krijgt..

krijg je dan nog geen dik pak, probeer dan een sterkere mix (1:4)

maar zodra je sterker gaat, zal ook je waxlaag eerder weg zijn, dus even een afweging maken