• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp foam gun

Vanavond even gespeeld met de foamgun en de diverse schuimpatronen. Ik heb de SFF gebruikt en om het zo eerlijk mogelijk te doen, heb ik bij ieder patroontje de druk van de Foammaster afgehaald en opnieuw opgepompt, zo 15 keer pompen zodat ieder patroontje onder dezelfde druk werkt.

Als eerste het blauwe patroontje gebruikt. Deze gaf een zichtbaar dunnere schuim af
20121102_184208_zpsd788ed1a.jpg


Daarna de rode patroon gebruikt, iets dikker foam
20121102_184306_zps6f614008.jpg


En toen de zwarte patroon, deze gaf echt het dikste plakkende schuim.
20121102_184432_zps1b68229f.jpg


De test is niet echt heel representatief aangezien ik het in de kelder in de centrale watermeter ruimte heb gedaan waar een kraan en spoelbak hangt.... :schaam, het ging mij er puur om of er te zien was of er ook daadwerkelijk verschil in dikte van het schuim te zien was.
 
Is de nevel breedte te regelen?
Zie in de filmpjes dat dit nog al een erg breed spoor trekt.

Wil hem gaan gebruiken voor de motor, en dat zijn kleinere oppervlakte's
 
Er worden standaard 4 viltjes geleverd in de FoamMaster, dus géén rode, blauw of zwarte, deze moet je dus apart kopen/bestellen.

20121030_113335.jpg


ThaBird;303787 zei:
Is de nevel breedte te regelen?
Zie in de filmpjes dat dit nog al een erg breed spoor trekt.

Wil hem gaan gebruiken voor de motor, en dat zijn kleinere oppervlakte's


Breedte is niet te regelen, kwestie van em verder of dichterbij op de lak houden. De breedte heeft ook te maken hoeveel druk er nog op het apparaat staat.
 
ThaBird;303787 zei:
Wil hem gaan gebruiken voor de motor, en dat zijn kleinere oppervlakte's

De foamgun is goed te gebruiken met de motor ThaBird. Zoals Patrick al aangeeft kun je de straal goed regelen door de afstand te variëren, somd is een verticale stand handig op andere momenten kun je beter met een horizontale stand uit de voeten.
DSCF4852.JPG
 
Hier ook binnen, volgende wasbeurt gaan we ermee aan de gang!
 
Ik heb sinds vandaag ook mijn Gloria FM10 Sprayerbinne,

Standaar zat het zwarte tuutje erin, de blauw en rode waren er ook appart bij in een zakje..

23wg8y.jpg


:party:
 
Ik zelf nu voor 28€ nog iets bij de duitse ebay. En dan 4€ nog iets verzendkosten. Dus max 34 €
Gister weze kijken in duitsland. Bouwmarkt. Maar hadden geen foam spuit. Alleen vernevel spuit. Ook van gloria.

Bij de ebay advertentie stond dat de foam te regelen was. Dus hopelijk met extra filters.
 
Ook bij het oude type, met de losse viltjes, kon je de schuimlaag "regelen"
De dikte nam toe naarmate je meer viltjes gebruikte.