• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handpomp foam gun

RedCat zei:
Extra lucht geeft beter schuim, de oplossing is een bandenpompnaald in de aanvoerleiding
....
Helaas heb ik de eerste keer te hoog een gaatje gemaakt
Thanx Hans hier hebben we wat aan.

Okay gaatje laag genoeg dus maar wel zodanig hoog dat de naald geen water op kan zuigen.
Bandenplakkertje als oplossing voor het overbodige gaatje?

Edit: net even geprobeerd met dat ballenpompventieltje; het werkt echt beter. Ik moet wel het ventieltje eruit halen na gebruik want dat ding roest zodra hij water ziet.

Vandaag voor het eerst de Gloria FM10 getest.....
aangezien ik nog nooit mijn auto zo in het schuim/foam had gezet was het even kijken met de verhouding shampoo en water

Ik heb 5ML BTBM shampoo gebruikt plus 2ML APC van PB's
Ook had ik de helft van de auto al afgespoten met de hogedruk dus die was nat, de andere helft heb ik droog gelaten om te zien of het verschil groot zou zijn

Zoals Nicknameless al eerder liet zien was deze combi/verhouding eigenlijk bij mij teveel waardoor het schuim echt megadik was
Halfverwege heb ik wat lauw water erbij gedaan zodat het schuim wat minder dik werd

Het verschil tussen een droge en een natte auto was redelijk te zien, bij het afgespoten gedeelte was al wat vuil afgespoten
Maar om te zeggen dat het schuim echt donker werd of was wat eraf kwam viel mee (2 weken geleden nog gewassen)

Binnenkort weer eens proberen maar eerst eens wat Foam bestellen bij CC

hieeft iemand een goede tip voor foam???

Martin even in de shop gekeken voor je:
Magifoam
en mijn persoonlijke favoriet:
Autobrite SSF

Er zijn natuurlijk veel meer merken, het leukste is om wat sampletjes proberen te ruilen met collega detailers, en zo je eigen voorkeur te ontdekken.
BtbM gaat ook perfect en je hebt maar weinig nodig.

bedankt BP voor de snelle reactie en tips....:-)^

Zijn dit soort foams normaal gesproken wat agressiever tegen vuil dan bv de shampoo BTBM?

Zag deze via 1 van de youtube filmpjes: Marolex Master II 1500 PLUS en EPOCA Tec-One Foamer iemand mee bekend? zag er namelijk wel goed uit en niet heel erg duur te vinden via google.

@ Martin 78: bij normale doseringen zouden zowel de foams als de autoshampoo's veilig moeten zijn voor je waxlaag maar wel voldoende krachtig om je vuil aan te pakken. Nu is een gewone autoshampoo in eerste instantie niet bedoeld om mee te foamen.

Mijn gedachte is dat foam, in de juiste dosering gebruikt, effectiever moet zijn tegen vuil. Autoshampoo zal misschien je waxlaag iets meer aantasten, maar standtijd van de wax is bij mij, zeker in de zomer, niet zo belangrijk. BPJ is altijd te porren om een vers laagje aan te brengen.

Ik heb de Gloria FM10, maar deze heb ik ontvangen zonder de gele viltplaatjes. Begrijp ik nu dat deze er horen te zitten voor een goede foamlaag?

Oeps foutje, ik heb gelijk even gekeken en de viltjes zitten in het mondstukje aan de spuit en niet in het norzeltje wat je er vanaf kunt draaien. Eerder verkeerd gekeken.

ik heb een snijijzer M16 X 2.0 te leen gekregen dus van de week eens achter de draaibank kruipen om te kijken of ik een leuk tussenstukje kan maken voor de goedkope plantenspuit, het maken van extra lucht lijkt me ook geen probleem.

Mark

Om nog hier even op terug te komen...

Ik zag dat "Foam Master" (Google) ze ook heeft voor 22 euro, de prijs die je betaald voor een Nozzle van Gloria.

De Foam Master 1 Viton, blauwe dop, alkanischbestendig
De Foam Master 1 EPDM, grijze dop, zuurbestendig

Lijkt mij een stuk prijswaardiger en dezelfde prestaties als de Gloria FM10!

Vergeet niet dat het maar 1 Liter is waarbij dan ook de compressie lucht inzit.
Wat ik steeds zie is dat mensen een flink aantal keer moeten stoppen en pompen bij zo'n klein volume.
Ik heb daar persoonlijk eigenlijk geen behoefte aan en wil het liefst in 1x door met een kant dus ik zal een iets grotere moeten hebben.

Is er al iemand verder gaan proberen wat betreft het "ombouwen"? (Opelmark bijv.)

Ga ik even op zoek of ik in grotere versies wat meer kan vinden, gewoon omdat het geen kwaad kan om verder te kijken dan de bekende neus lang is ;-)

Gilmour foammaster is ook een leuk ding maar aardig aan de prijs.

Er is al een grotere, een 5 liter versie volgens mij.
De kleine foammaster vind ik ook gewoon klote omdat je als je een auto in zijn geheel in de foam wilt zetten je de foammaster steeds op druk moet houden dmv pompen en na een auto heb je geen armen meer over.

Van de Foam master?

Ja daarom dat heb ik ook, puur in 1 of 2x lekker doorgaan, steeds moet je eindigen met een rotstraaltje om vervolgens weer volop te pompen om weer heel even verder te kunnen. (max.druk & inhoud)

Ik ben al wel verder gegaan met ombouwen, een apart tussenstuk gedraaid met M16 draad, maar ook dat gaf niet het resultaat wat ik wilde, iets meer lucht mee laten nemen, helaas ook dat had geen nut, op dit moment ligt het bij mij even stil, ik heb nog wel een ideetje wat ik uit wil proberen maar dat zal nog even op zich laten wachten

Jammer, maar toch geprobeerd!

@michelv: ik bedoel geen Gloria, (de namen zijn wat verwarrend idd.) zag die juist voor 170 euro en veel meer staan..dat heb ik er niet voor over..

Klik hier waar een Duitser een "Orion" onder handen heeft genomen.

Na de Gloria kop erop gezet te hebben vond hij hem net zo goed als de FM 50.

Zal is bij de grote Gamma vestiging kijken hier of ze zo'n Gloria hebben en dat tuitje eens bekijken naast het tuitje van de Gardena die ik heb staan.
Hoop dat ze hem hebben die Gloria!!

aii...balen :-/
Ik dacht dat is ff makkelijk passen maar helaas dan, gewone plantenspuit 1 liter met metalen sproeikop en buisje heb ik ook...

Hier van de Gardena 5 Liter die ik tot mijn beschikking heb, de sprayer:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hoop maar dat de aansluiting van Gloria hetzelfde is, althans het draad daar twijfel ik erg over..

Denk dat het systeem van Gloria toch even iets verder gaat als een plantenspuit model.
Er moet idd ook lucht meegenomen worden en om nou uren aan zo'n spuit te gaan zitten proberen met investeringen van een kopje e.d.

Ga het wel even proberen met de kleine Karcher HD lans en potje + SSF...