• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Hoe was jij je doeken?

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.447
178
29
Leersum (Utrecht)
Doeken met vette bende erin (dressings, wax, etc) zou ik niet bij andere doeken gooien. Denk aan glasdoeken en droogdoeken die hier toch wat van mee gaan krijgen. (Been there...)

Wanneer je goed wast, dan worden alle doeken even schoon. Dus kan je ze weer voor alle stappen gebruiken.

Jordyboy1992

Detailing addict
10 mei 2018
193
58
@exCite het slimste is om doeken bij elkaar te houden die je voor hetzelfde gebruikt heb.

Ik gebruik bijvoorbeeld voor alles rondom polijste monello peluche verde. Deze heb ik 19, dus kan ik ook lekker mee werken zonder ik te kort kom. Vervolgens was ik deze samen uit.

Droogdoeken, washmits was ik ook samen uit. Bij mij zijn dat allemaal witte spullen.

Wax doeken appart.

Het beste kun je dus soort bij soort houden. Zeker met wax doeken, dat residu wil je niet in je gewone doeken hebben!

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
4.668
208
36
Gouda
Het is wel extreem maar ik werk op kleur codering waardoor je makkelijker kunt wassen zonder problemen.

Blauw, Wit en Groen : Wassen/Drogen/Ruiten
Zwart en Grijs : Wielen/Kunststof
Geel : Polijsten
Oranje en Paars : Waxen

Ik hoef namelijk geen vervuiling van de wielen in mijn polijtdoeken en zeker geen waxresidu in mijn droogdoeken. Polijstdoeken was ik ook apart omdat hier lakresidu in zit en ik ook hier geen residu van in mijn was en droog doeken wil.

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
2.245
175
Na gebruik laat ik m’n doeken weken in een emmer met lauw water en een scheutje Typhoon. Vervolgens spoel ik de doeken uit en daarna gaat alles de wasmachine in en was ik de doeken op 40c. Ik vind het echt onzin om de doeken die je per stap gebruikt apart te wassen.

Heb je doeken met (veel) vette bende erin? Gebruik dan wat minder product;)

Reactions: Zluytr

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.447
178
29
Leersum (Utrecht)
@m@rio - Zo doe ik het ook. Althans, gebruik soms ook azijn erbij.

Vorige keer dat ik dit zei werd ik voor gek verklaard, haha! Dus was nu wat voorzichtiger.

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
4.668
208
36
Gouda
Ik wacht meestal tot ik volle wasmachines heb. Na 3 tot 4 keer een auto te hebben gewassen heb ik met gemak redelijk gevulde wasmachines

Reactions: Timm

Michael Lammers

Detailing guru
4 apr 2016
596
128
32
Maar laat je dan al dat vuil er al die tijd inzitten?

Laatst bewerkt door een moderator: