• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe was jij je doeken?

Doeken met vette bende erin (dressings, wax, etc) zou ik niet bij andere doeken gooien. Denk aan glasdoeken en droogdoeken die hier toch wat van mee gaan krijgen. (Been there...)

Wanneer je goed wast, dan worden alle doeken even schoon. Dus kan je ze weer voor alle stappen gebruiken.
 
@exCite het slimste is om doeken bij elkaar te houden die je voor hetzelfde gebruikt heb.

Ik gebruik bijvoorbeeld voor alles rondom polijste monello peluche verde. Deze heb ik 19, dus kan ik ook lekker mee werken zonder ik te kort kom. Vervolgens was ik deze samen uit.

Droogdoeken, washmits was ik ook samen uit. Bij mij zijn dat allemaal witte spullen.

Wax doeken appart.

Het beste kun je dus soort bij soort houden. Zeker met wax doeken, dat residu wil je niet in je gewone doeken hebben!
 
Het is wel extreem maar ik werk op kleur codering waardoor je makkelijker kunt wassen zonder problemen.

Blauw, Wit en Groen : Wassen/Drogen/Ruiten
Zwart en Grijs : Wielen/Kunststof
Geel : Polijsten
Oranje en Paars : Waxen

Ik hoef namelijk geen vervuiling van de wielen in mijn polijtdoeken en zeker geen waxresidu in mijn droogdoeken. Polijstdoeken was ik ook apart omdat hier lakresidu in zit en ik ook hier geen residu van in mijn was en droog doeken wil.
 
In het begin wel eens doeken samengegooid in de wasmachine.

Sinds kort was ik echter de doeken per stap (drogen, polijsten, waxen) apart met PB Typhoon Microfiber Cleaner (400 of 800 toeren afzwieren), maar merk op dat ze na het drogen op het wasrek (binnen) toch (naar mijn gevoel) wat hard aanvoelen.

Is er iets wat ik anders/beter kan doen om ze zacht te houden?
 
In de droger doen. Dat maakt voor mij heel veel uit. Ik weet niet precies hoe het komt dat doeken na het wassen harder worden, maar ik stel me zo voor dat de mineralen die in het water zitten achterblijven als het water uit de doek verdampt als de doeken op het rek liggen.
 
@Jansen Misschien de kalk in het water?
Ik dacht dat MF doeken niet in de droogkast mochten, klopt dus niet?

Moeten die op een speciaal programma in de droogkast (warmtepomp)? Laten jullie de wasmachine op 400/800/1000 toeren afzwieren?
 
Ik was zoals al eerder beschreven, vervolgens laat ik de wasmachine 95% van al het water eruit centrifugeren, dan sla ik de doeken effe uit voordat ik ze ophang. ;)

Meestal laat ik de doeken eerst even weken in wasmiddel + azijn. Gooi ze vervolgens zeiknat in de wasmachine...

Toen we nog een droger hadden zette ik 'm op ''luchten''-stand.
 
Na gebruik laat ik m’n doeken weken in een emmer met lauw water en een scheutje Typhoon. Vervolgens spoel ik de doeken uit en daarna gaat alles de wasmachine in en was ik de doeken op 40c. Ik vind het echt onzin om de doeken die je per stap gebruikt apart te wassen.
Heb je doeken met (veel) vette bende erin? Gebruik dan wat minder product;)
Ik laat ook mijn doeken weken in een emmer met een scheutje mf wasmiddel , ik maak verder wel onderscheid tussen doeken.
Glas en droogdoeken was ik sowieso apart
Echt smerige doeken gaan in een aparte emmer.
Ik ben erg zuinig op mijn goede doeken maar ik heb ook een partij doeken voor de smerigere klusjes.
 
@exCite

Outdoor kleding - Voor waterdichte items zoals bergkleding, skikleding en sportkleding. Hiermee kunnen functionele technologische materialen en vezels zoals spandex, stretchstof en microvezel worden gewassen. U wordt aangeraden dit droogprogramma te gebruiken nadat u uw kleding hebt gewassen met het programma Outdoor kleding op uw wasmachine. (DV9, DV8-serie)