• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder BMW 530i Touring F11 reinigen.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
858
150
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Onze buurman heeft deze zeer mooie BMW staan waar hij amper mee rijdt. Deze auto staat altijd in een verwarmde garage en heeft in al die jaren amper 7000km gereden. Hij heeft hem in 2018 nieuw gekocht net voor het nieuwe model uitkwam. Hij heeft ook een bestelwagen waar hij altijd mee rijdt. Eigenlijk is lak als nieuw, dus geen swirls of gebruikssporen. Het interieur ziet er ook nog zeer mooi uit behalve op 1 plaats, en dat is hallucinant voor zo een auto met zo weinig kilometers. De zijwang van de bestuurderszetel is flink afgesleten door het in en uitstappen. De buurman vroeg aan mij of ik de auto langs binnen eens wil goed reinigen en dan met name het lederen interieur reinigen en voeden. Maar als ik zie hoe erg dat leder is afgesleten bij zo een dure auto, dan vraag ik me echt af ik daar wel zou aan beginnen. Ik ben bang dat ik bij het reinigen schade ga veroorzaken. Iemand ervaring met dit leder bij BMW? Is trouwens geen basismodel en voorzien van allerlei dure opties.

Heb geen ervaring met je genoemde 5-serie maar wel met een recente 4-serie cabrio.
Voorzien van een prachtig cognac-kleurig lederen interieur. De middenarmsteun was nogal vuil zoals oppervlakken die veelvuldig aangeraakt worden al snel worden.
Een milde interieur reiniger en een scrub pad is mijn go-to combi om zoiets te tackelen. Tot mijn schrik was er zeer weinig kracht en tijd nodig om de cognac kleur van het leder in mijn scrub pad terug te zien.

Moraal van dit verhaal, pas heel goed op wat je doet vooral als het leer al wat geleden heeft!
Ik test BMW leer sindsdien altijd eerst op een onopvallende plek op kleur vastheid.

PS: wellicht is een cream achtige leder reiniger van Gliptone of Koch Colourlock veiliger maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.