• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

m`n fun weekend kar!

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Het leek me leuk om even de mooie lak en wat andere plaatjes te laten zien van m`n supra die ik onlangs heb gerestaureerd en opnieuw heb laten spuiten.
Ik onderhoud hem van zelfsprekend volgens de regeltjes,foamen,wassen met megs nxt en waxen idem,voor kunststof delen en bandwangen gebruik ik altijd rubberplast van system.
De motorruimte moet ik nog een keer doen,heb net product ervoor besteld bij carclean natuurlijk en werk het meestal af met motor make-up van system ook.
Heb de lak nog niet met de DAP gedaan,maar die is nieuw en volledig swirlvrij,dus lijkt me voorlopig niet nodig.Ook heb ik nog niet genoeg know how van machinaal poetsen.
In de winter komt ie bijna niet buiten en ik gebruik hem verder alleen voor showevenementen en ff rondje blazen met droog weer!
Voor dagelijks gebruik rij ik een zwarte 250 pk volvo v70 die over een paar weken wordt aangepakt door marc die ik via P@ polish heb aanbevolen gekregen.
Heb van `t weekend pas voor het eerst met de DAP gewerkt op de suzuki alto van m`n vrouw , die foto`s zal ik later nog wel posten.
Hier wat foto`s
Bedankt voor t kijken!
IMG_0887.jpg

IMG_0880.jpg

IMG_0888.jpg

IMG_0947.jpg

IMG_0948.jpg

IMG_0950.jpg

IMG_0951.jpg

IMG_0952.jpg

IMG_0953.jpg

IMG_0954.jpg

IMG_0955.jpg

IMG_0956.jpg

IMG_0957.jpg

IMG_0958.jpg

IMG_0959.jpg

IMG_0961.jpg

IMG_0962.jpg
 
Aardig wagentje :-b
Eens kijken of ik deze een keer kan spotten.
(woon zo ongeveer 'om de hoek' bij je)

[edit] Rijdt dat nou fijn, een stuur rechts?
 
leuke wagen, een echt twin turbo? of terug gebouwd naar single turbo?
specs?? ben erg benieuwd..

vette wagen!
 
Het stuur rechts is echt geen probleem,de eerste uurtjes zit je af en toe wat te klooien met schakelen en je plaats op de weg,maar het went echt erg snel.
Vooral als je wilt en echt geniet van autorijden leer je het zo,ze zijn linksgestuurd ook bijna niet te krijgen en veel te duur!
En paulus wat betreft de pk`s schiet het bij jou geloof ik ook niet te kort met die dikke audi!! prachtig haha!
 
Dat was ik ook vergeten: SPECS! Ben groot liefhebber van motor tuning, niet van tupperware tjoening.
 
Het is een non turbo,wat dat betreft is het altijd middelen wat betreft je keuze,de supra wordt vaak afgeraffeld en ik durfde voor zoveel geld er niet zomaar een van internet te kopen.
Vandaar dat ik deze van iemand die ik al jaren ken en ook automonteur is heb gekocht.
Je kunt er altijd simpel een twinturbo blok in laten leggen,maar is erg kostbaar(3500 incl. inbouw en nog eens 2500 voor een manuele 6-bak.......t.o.v dagwaarde auto...)
Ook de non turbo is erg snel en klinkt met zijn 3 liter zescilinder erg vet,er zit een volledig rvs open uitlaat onder met spaghetti spruitstuk en open luchtfilter systeem,dus kwa fun maakt het niet uit.
Een standaard tt blok met hopelijk goede compressie heeft 330 pk,dan is bovenstaand bedrag voor ombouw echt teveel voor zo`n 80 pk winst.
En wil je de tt tunen dan kan dat ongelooflijk goed,tot wel 700 pk,maar dat kost bergen geld.
M`n poetsfreak afwijking maakt dat ik het geld wat ik te besteden heb liever investeer in het tot in de puntjes maken van deze auto,wat dat betreft is ie ook uniek.
specs;

250pk 3 liter lijn 6 cilinder
Open luchtfilter systeem
Spaghetti spruitstuk
Geen katalisatoren meer
Volledig open rvs uitlaat van voor naar achter
19 inch baracuda velvet velgen
K-sport schokbreker en verenset volledig instelbaar
momo stuur met afneembare naaf
pioneer dvd surround systeem incl speciale platte sub
trd dashboard tellers
Alle technische/motorische zaken vernieuwd(distributie/keerringen/olie van motor, tranmissie,differentieel,versnellingsbak)
en nog een hele hoop kleine dingetjes

bedankt voor de enthousiaste reactie`s!
 
kicken bak hoor!!

Maar ik zit ook in twijfel over een lrechtsgestuurde auto als dailydrive.
Ik moet iedere dag langs slagbomen aan de linkerzijde.Hoe doe jij dat?

uitstappen?
Gordel los en overhangen?
 
oeoeoeoeoe....een supra!!
Vind ik zooooooooo gaaf.
Voornamelijk vanuit mn kind-tijd. Toen de supra net
uit was (in NL) werd ie getest. Conclusie was dat het een TE goede sportwagen was :)

IIG, deze is erg fraai!!!
 
Ziet er spiffy uit, geen idee hoe zoiets rijd totaal geen ervaring mee ( aan de specs te zien als een kanonskogel ).
Heb je nog restauratie pics, ben altijd jaloers op mensen met 2 rechter handjes en zie het graag ( mag ook een photobucket linkje mij part )
 
zal nog wel wat restauratie pics erop zetten binnenkort!
En wat betreft het openen van slagbomen of parkeergarage`s;dat zal niet lukken! dan moet je toch echt met z`n tweeen zijn,overhangen gaat niet omdat ie zo breed is en je zit nogal laag tov het kaartje en je middenconsole.
Wat betreft het `terug`bouwen naar single turbo;dat is een serieuze upgrading,hier worden de meeste pk`s gehaald omdat er een grote turbo komt die gelijk alle power uitblaast en je kunt hem zo groot maken als je portemonnee reikt,meestal icm andere nokkenassen,grotere intercooler,andere computer(alleen al 1800 eurotjes! )enz enz.Je kunt het met een supra zo gek maken als je wilt.
Kijk hier ff is zo`n 1200 pk single turbo,bizar gaaf!!!!! supra from hell
Ze rijden achter de supra.............
 
Tjeeez wat gaaf zeg !
Grrr, om jaloers op te worden :(
Thx voor de foto's, van het weekend nogmaals op mijn gemak bestuderen.