• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maatbeker voor je shampoo 50ml (2,88 incl verzende)

ShockRaver

Detailing trainee
6 jul 2009
20
47
Aangezien de meeste shampoo's hoog geconcetreerd zijn is t altijd lastig de juiste verhouding te hebben

want hoeveel is nu b.v. 30 ml? 1 dopje? een scheutje etc.

kleinste maatbeker die ik kon vinde op t internet is 50ml
en met b.v. shampoo van pb's heb je maar 39ml nodig op 10liter water...

kosten 2,- en verzende 0.88

dus voor 2,88

http://www.desjop.nl/N_frame.html?http://www.desjop.nl/Maatbeker_50_ml.__N_art_2253.html
 
Shampoo moet je beetje op gevoel doen.

Als ik de auto net in de wax heb staan gebruik ik wat minder shampoo dan waneer de auto helemaal onder de bagger zit.

Ik heb trouwens wel eens een 50ml maatbekertje van CC bij mn bestelling gehad.

Gr. Arjan
 
Ik gebruik altijd zo'n maatbekertje dat je voor mixdrankjes gebruikt zo'n zandlopervormig metalen ding. Keer bij een fles Southern Comfort gekregen x-]
 
Ik gooi er eigenlijk altijd gewoon een scheut in, zoveel zal het toch niet uitmaken op 8 a 9 liter in een emmer?
Zal eerder meer dan minder zijn dan de aanbevolen hoeveelheid ;)
 
Dat kan je beter niet doen. Kost je teveel product, maakt niet extra schoon en tast je waxlaag onnodig aan.
 
Toch blijft het lastig ook al werk je met een maatbeker.
Als je water op de shampoo gooit dan gaat het schuimen en vul je de emmer vaak niet helemaal want anders loopt het schuim over.
Ga nu ik dit typ maar eens eerst water in de emmer doen en dan de shampoo.x-]
Alleen schuimt het dan nauwelijks vaak vind ik.
 
emilio zei:
Ga nu ik dit typ maar eens eerst water in de emmer doen en dan de shampoo.x-]
Alleen schuimt het dan nauwelijks vaak vind ik.

dan heb je toch geen goeie menging? Je shampoo zal zo toch amper oplossen in het water?
 
heb een paar maatbekers op mijn werk bij de buurman de jachtbouwspuiter gehaald, verdeling loopt vanaf 50ml met stappen van 25ml tot 600ml.
 
+1 voor Dibbuz,.of anders even langs de lokale apotheek. Medicatie cupjes van 25cc,.werken erg goed.
 
Ik snap niet goed waar sommigen een probleem van maken. Er zijn zoveel manieren om shampoo af te meten. Meest bekende is een plastiek bekertje nemen en daar met stift een lijn in tekenen met de juiste hoeveelheid...

Sommige shampoos zijn zodanig geconcentreerd dat enkele mililiters te veel of te weinig al een aanzienlijke andere verdunning veroorzaakt.
 
Ik gebruik hiervoor een 20cc injectie spuit. (zonder naald of course...)
Zijn in vele maten ( 10, 20, 30, 50, 60, 100cc) te verkrijgen bij apotheek.

Inderdaad, bij de geconcentreerde shampoo's maakt een paar cc al erg veel uit qua concentratie.




meuh
 
Ik was ook aan het zoeken naar een goede maatbeker. In de winkel zijn ze niet makkelijk te vinden, allemaal veel te groot.

Toen maar eens in de garagekast gedoken. Ik gebruik nu maatbekertje van groene aanslag reiniger :) natuurlijk wel een nieuwe dop, en goed uitgewassen. Voor mijn shampoo heb ik 20ml nodig, en dat staat mooi aangegeven. Voor de SSF 100ml, en dat staat er ook op.

Misschien ook een tip voor mensen die dat nog hebben liggen...
 
Neem zelf altijd een klein senseokopje en vul die voor 3/4. Voor m'n gevoel de juiste hoeveelheid ( meguire gold class )