• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Showoff Super Top's wagenpark

Super Top

Detailing rookie
28 apr 2010
561
0
Ik had me al enige tijd voorgenomen om m'n nieuwe spullen te gaan uitproberen op de Colt.
Helaas wegens te weinig uren in een dag en ander chronisch tijdgebrek heeft de Colt hierdoor een maand lang vuil en pollen staan te verzamelen.
Dat is sinds dat hij door CvW onderhanden is genomen.
Dus vanochtend alles in orde gemaakt. HD reiniger gepakt en de SuperSnowFoam voorbereid in een mengverhouding van 1:10.
Alle doeken die nog in plastic zaten verpakt een plekje gegeven in de Meguiars tas enz.

Net toen ik alles klaar had en op het punt stond om met de Colt bezig te gaan brak de hemel open.
Bleef maar doorregenen tot een uur of 6 's avonds. Ik nog maar eens op weeronline gekeken. Vanaf 6 uur zou het droog blijven.
Dus snel de spullen er maar weer bij gepakt. Auto in positie gebracht en begonnen.

Op deze foto's de Colt alleen even nat gemaakt met water. Verder nog niets mee gedaan.
010520101102.webp

010520101103.webp

010520101104.webp

010520101105.webp

En nog even de pollen op de motorkap.
010520101109.webp

Toch maar besloten om de Cuore er ook maar even bij te pakken.
Die heeft tot mijn grote schaamte zolang als dat ik de auto heb nog geen wasbeurt gehad. :|~*
Dus is minstens een jaar geleden dat ie een spons heeft gezien. (nu een Meg's washmitt en de spons alleen voor de onderkant van de dorpels en de wieldoppen)

Dus foto's van de rode... *kuch* roze Cuore.
010520101106.webp

010520101107.webp

010520101108.webp

Had toch genoeg SSF. Heb de afstelling nog niet goed te pakken maar dat komt met de tijd wel.

Dus eerst de Colt gefoamd en toen de Cuore.
010520101110.webp

Zelfs nadat ik de Cuore had gefoamd had ik nog SSF over.
Toen maar even een test gedaan waarover ik het eerder met CvW ge-PM-ed had of dat geen kwaad kon.
Cees had het ook nog niet eerder gedaan maar in de SSF zitten geen bestanddelen die je slangen en dergelijke aantasten.
Dus motorkap opengedaan en de motorruimte vol gaan hozen met SSF.

Voor:
010520101111.webp

Tijdens:
010520101112.webp

Na:
020520101121.webp

Na het foamen beide auto's gewassen met het 2 emmer systeem (1e keer voor mij ben pas net begonnen met detailen) met Meguiars NXT Shampoo.
Daarna de Colt afgedroogd met de Carrand Supreme drying towel. Die kwam toch wel behoorlijk vol te zitten. Er bleef veel water liggen op het glazen dak dat de vorige keer door Cees was behandeld met Meguiars NXT Glasscleaner. Dat zit er nog steeds goed op.
De Cuore heb ik gewoon op laten drogen.

De na foto's:
010520101113.webp

010520101114.webp

010520101117.webp

010520101118.webp

010520101119.webp

De Cuore wordt ook mijn eerste project als ik met het poetsen ga beginnen. Daar valt nog wel wat eer aan te behalen.
De auto heeft rondom wat zwarte strepen van parkerende mensen e.d. en natuurlijk een rode lak die niet bepaald rood meer is.
Het dak is erg maar de achterspoiler zo mogelijk nog erger. Ook de C-stijlen zijn erg roze.
010520101120.webp

Verder nog een plekje aan de Colt waar ik echt stevig van baal.
Goed andere spatborden heb ik al liggen maar moeten nog gespoten worden.
Het voorste deel van de sideskirt zit ook niet echt heel erg vast meer.
010520101115.webp

010520101116.webp

Sorry voor de matige kwaliteit foto's ik heb alleen maar een Nokia N82 om foto's mee te maken.

Groeten Tjalling

Nou, het moet gezegd. Je bent serieus begonnen man. En inderdaad balen van die roest.

Wat is de reden voor die rode spatlappen? Oo de foto's zie ik een nette auto, alleen vallen die rode spatlappen erg op. Is dat soms een gadget die bij dat merk hoort, waarvan ik niets weet?
Over smaak valt niet te twisten en je moet het niet zien als een aanval of zo. Ik denk alleen dat je auto mooier over komt, wanneer de spatlappen bijvoorbeeld gewoon zwart zouden zijn.

Hoe beviel het foamen en wassen? Merkte je dat de auto's na het foamen al plezierig schoon werden, waarna het wassen met de hand veel fijner werkte?

Ziet er netjes uit. Inderdaad jammer van die roestplek! Heb je nog een afterpic van de motorruimte?

:-)^ Goed bezig Super Top. Ik zie dat je de smaak van een flink foambad al te pakken hebt. :lol

Cees

CvW zei:
:-)^ Goed bezig Super Top. Ik zie dat je de smaak van een flink foambad al te pakken hebt. :lol

Cees

Zeker alleen de juiste afstelling nog zien te vinden. Geloof dat ik op de verkeerde plaats heb zitten draaien aan de foamlans. :schaam

Moet alleen de velgen van de Colt nog doen. Moeten we maar eens wat voor afspreken als je aanbod nog steeds staat.

Foto van na het foamen van de motorruimte is toegevoegd.

Moet eerlijk zeggen had er ook niet al te veel van verwacht. Het zit er al een poos en dus behoorlijk vast.
Had geen tijd om de motorruimte onder handen te nemen.
Heeft er wel eens heel goed uit gezien. (toen ik de motor wisselde en motorruimte en motor een goed onder handen heb genomen) 2 jaar geleden.
31072008140.webp

01082008143.webp