• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Morgen verder waxen?

Tuscani

Detailing rookie
14 nov 2011
29
2
Beste,

Vandaag ben ik aan de slag gegaan om de auto van een 3-stappenplan van Mothers te geven. Ik heb de wagen gewassen, gekleid, tape op de rubbers aan gebracht en nog net het dak ge pre-waxt. Toen ging buiten het licht uit en had het ook geen zin meer om nog door te werken (aangezien ik geen garage of goede verlichting heb).
Nu wil ik morgen de rest van de auto pre-waxen, glaze/sealant en wax aanbrengen. Maar aangezien de wagen in een open carport staat bestaat de kans dat er deze nacht wel wat vuil op kan waaien. Dus lijkt het mij slim om de auto opnieuw te wassen voor ik verder ga. Maar aangezien ik pas de rubbers in getaped heb vind ik het zonde om deze er weer af "wassen".
Hebben jullie misschien nog een ander idee om dit op te lossen? S&W heb ik hier thuis niet staan dus dat is ook geen oplossing.

Bvd.

Normaal gesproken krijg je alleen van polijstmiddelen met schuurkorrel witte uitslag op je trims. Voor een sealant of wax is het dus niet noodzakelijk je trims af te plakken. Het kan echter wel zo zijn dat de pre-wax die je nog moet aanbrengen een polijstkorrel bevat, dus daarvoor wel je trims afplakken (is toch ook niet heel veel werk?)

Inderdaad, maar toen ik daarstraks het dak aan het pre-waxen was kwam ik paar keer met de pad tegen de raamrubbers en dat geeft dan toch weer vettig laagje. Daarom ging ik meteen de rubbers intapen voor ik verder ging. Kan ik anders ook de rubbers mee waxen waardoor heel de rubber een wetlook heeft? Dan kan de tape er inderdaad vanaf.
Het probleem is dat ik geen tape meer genoeg heb om de rubbers opnieuw in te tapen :')

Carnauba wax geeft wel een witte uitslag op je trims.
Sealant niet.
Maar ik doe datook wel eens, gewoon morgen de stukken opnieuw wassen of afnemen met een quick detailer en dan glazen en waxen/ sealen.

[mod]Graag niet het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

Het is inderdaad een vloeibare carnauba wax die ik wil aanbrengen. Maar kan ik het vuil dat er waarschijnlijk opwaait gewoon afnemen met detailer spray en een MF doek of begrijp ik dat verkeerd? :-p
Sorry ben nog een beginner :-b

Oke bedankt, dan ga ik de delen die niet in de buurt van de tape komen wassen en de bovenkant nagaan met detail spray. Hoewel ik niet specifiek een hoogpolige doek heb. Maar de lange kant van de DMT en de Monello doekjes zullen dan wel volstaan?

@mods, excuses voor de quotes :schaam

Heb je een compressor ?

Blaas zeker al eens de wagen af , zo zijn de zwaardere "korrels" er zeker al af zonder wrijven.

Van waar ben je , ik heb hier nog wel enkele km tape liggen :ja .

sammax zei:
Carnauba wax geeft wel een witte uitslag op je trims.
Sealant niet.
Maar ik doe datook wel eens, gewoon morgen de stukken opnieuw wassen of afnemen met een quick detailer en dan glazen en waxen/ sealen.

Probeer EXP maar eens:rules

Dankzij het miezer weer van gisteren morgen en het uitgelopen kerstfeest ben ik er nog steeds niet aan kunnen beginnen. Hopelijk stopt het vandaag nog met motregenen zodat ik kan verder doen maar wassen gaat wel een must worden nu. Op de achterkant is aardig wat vuil opgewaaid die ik niet met alleen een detail spray durf te verwijderen.
@Grandscenicman, ik ben ook van België, maar wel een stukje van Antwerpen af, woon namelijk in Limburg.

Maar bedankt voor de reacties allemaal, ben er igg wel wijzer uit geworden! :-d