• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mr Moose, mijn Volvo 340 CVT uit 1988

Dat is dan een wat vlottere uitvoering. Zat er bij de basis modelen volgens mij zeker niet op. Mooie gasfabriek. Zat vaak op de 1.4 Renault blokjes. Klopt dus dat Volvo en Renault hun blokjes uitwisselden..... Volgens mij waren die nogal gevoelig op de vlotterhoogtes. Leuk om af te stellen :D

Het merk/type carburateur had op de Volvo 300 serie niet zozeer te maken met de uitvoering, wel met het bouwjaar, de vroege 1400 motoren waren zo even uit mijn hoofd voorzien van een Solex carburateur, een 'ééntrapsraket' , de latere kregen een Weber met twee trappen.

Deze Webers zijn eigenlijk heel betrouwbaar, vlotterhoogte afstellen is alleen van toepassing bij revisie (of als iemand anders het verkeerd heeft gedaan)

Qua afstellen is er grofweg een CO schroef en één voor het stationair toerental.

Vandaag heb ik de Volvo eerst in het midden van de garage gezet en daarna met wat hulp van mijn vrouw naar buiten gerold (epoxy vloer en aflopende vloer onder de carport, dat scheelt)
Je moet altijd wel even aanzetten (ik hing aan de trekhaak) want de CVT riemen bieden letterlijk wat weerstand.

Ook de bijrijdersstoel er in gezet, voor nu is het interieur dus even klaar.

a3999c93-6e59-4d62-b0a3-8e88fca65f00.webp

2d523f83-e157-4e0c-ba48-16584e467021.webp

e3ec699f-bb9b-45f1-adee-13136b173e20.webp

Morgen is weer een typische CarClean dag, de Volvo vertroetelen met een arsenaal aan producten afkomstig uit het magazijn van Tim en collega's in Berkel en Rodenrijs.

Fijne avond!

Vergelijkbare onderwerpen