Vanmiddag nog even bezig geweest met de bijrijdersstoel, de metalen delen nogmaals ingespoten en met een kwastje ingewerkt met WD40.
De kunststof delen behandeld met Autoglym Vinyl&Rubber care, twee RVS torx boutjes afgezaagd op de juiste lengte om de kunststof kapjes te bevestigen en twee RVS schroeven voor het kapje van de stoelontgrendeling.
De stoelschakelaar ingespoten met een beetje contactspray en getest:
Nu nog de rails invetten en dan kan de stoel weer terug in de auto.
En al doende nog een DAB antenne voor de voorruit mogen ontvangen van de pakkettenbezorger, een exemplaar van Pioneer zoals het merk van de radio.
De ervaring hiermee in de Suzuki Alto heeft me geleerd dat deze prima werkt, feitelijk net zo goed als de antenne op de Mazda.
Zondag de luidspreker monteren, bij de levering van de pakkettenbezorger zaten ook de al genoemde schuimringen die rondom de luidspreker komen.
N.a.v. de terechte opmerking draai ik misschien het montageplaatje even om, al vermoed ik dat de boel ook zo wel blijft hangen, die luidspreker weegt niet zoveel immers.
Als ik één van de zovele Youtube filmpjes kijk leer ik er ook steeds weer bij en heb meermaals van die zogenaamde AHA! erlebnissen, hoe je zaken aanpakt, monteert, gebruik van materialen, dat is leuk en leerzaam.
Fijne donderdag verder.