Hier moeten de subwoofer en het kratje dus naast elkaar kunnen leven....
Gisteren wat zitten loeren, meten, overpeinzen, levenskeuzes passeerden de revue...het past...net...echt NET...als ik de ruimte die de subwoofer inneemt qua oppervlakte uitzaag in de nieuwe bodemplaat...dan heb ik nog precies 0,0 mm over...
Goed, even laten zakken hoor, het is zo al warm zat..
Dan verder met de luidsprekers, duidelijk is nu wel dat ik het aan den rechterzijde even net wat anders ga aanpakken.
Ik heb wat adapterringen gekocht waarvan ik dacht dat ze enigszins zouden kunnen passen op mijn situatie, nooit geweten dat er zo'n gigantisch aanbod was.
Afijn, na wat passen en meten bleek één type te voldoen, even een testpassing:
Heel aardig zo.
Montagegaatjes wat opboren, beetje rommelen, raar kijken, met de radio meezingen en een beetje bitumen later hebben we dan dit:
Van de installatie na montage van de luidspreker heb ik geen foto, maar goed ook want het JBL logo prijkt nu richting schutbord dus op zunne kant...
iets met de aansluitterminalbult die anders niet paste, nou ja voor de functionaliteit maakt het echt niets uit en zien doe ik het ook net in de auto zittende.
Nog even een close up van de nieuwe luidspreker (JBL stadium 52F)
En hieronder de gebruikte adapterringen met verpakkingslabel en specs:
Daarna even de honkytonky radio gekocht die er tot 2022 in zat, en een kleine test uitgevoerd; de luidspreker doet het.
Nu nog een mooie oplossing maken voor de afdekkap van het zogenaamde kick-panel (ik maak er een rond gat in ter grootte van de adapterring zodat deze erover heen valt, en op de adapterring zelf monteer ik een bijpassende luidspreker grill/rooster, indien nodig met afstandbusjes of een kleine aanpassing.
Dan is de luidspreker goed beschermt tegen mijn linkervoet (die toch al niets te doen heeft, want automaat)
Toegegeven, een lange weg om hier te komen, iets maken wat eigenlijk ter plekke niet past zonder een aantal aanpassingen is soms redelijk uitdagend zullen we maar zeggen, en heel leerzaam ook op meerdere vlakken.
Fijne avond!