• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuweling ziet bomen door het bos niet meer =D

Djoempie

Detailing rookie
5 apr 2019
1
2
Beste medeleden en autofanaten,

Ben al een maandje of 2 aan het sparen om met polijsten/polieren te beginnen. Ben al een serieuze tijd aan het uitkijken naar een setje waar alles om te beginnen in gecombineerd zit. Echter zie ik de bomen door het bos niet meer na het lezen van alle reviews over polijstproducten, pads, ...

De ene keer lees ik dat Mazerna top is, daarna is Scholl weer beter, dan komt ook weer Monello naar boven waarbij het eigenlijk een rollercoaster is waaraan ik denk van wat zal ik nu uiteindelijke bestellen.

Mijn grote vraag is eigenlijk, kan je met ieder product hetzelfde resultaat behalen? (ene product i.c.m. pad kan mss 2 hits meer nodig hebben dan de andere) Tijd zat, is mijn eigen wagen dus heb alle tijd van de wereld :) .
Graag hoor ik natuur ook al jullie ervaringen ivm producten, gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid, kwaliteit, enzoverder.


EXTRA INFO

Betreft een volkswagen scirocco (WIT) uit 2014 met een 2.0 tdi motor (103KW/140PK)
belangrijkste doel : swirls eruit halen (in het verleden is er niet echt voorzichtig met de lak omgegaan: denk maar aan de wasstraat,...)

BUDGET : Max. 600 euro

Alvast bedankt, wijs me zeker maar door naar andere onderwerpen enzoverder en hopelijk kan ik hier rekenen op veel reacties :)

Joppe
 
Hoi @Djoempie

Hier ga je veel info vinden: https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-18-update-geplaatst.4222/

Als je het stappenplan doorleest en van daaruit eerst rustig start met juiste wijze wassen en dan steeds een stapje verder. Rome is ook niet in een dag gebouwd!
Over het algemeen geldt, Carclean verkoopt geen slechte producten. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Daarnaast geldt dat ieder zo z’n voorkeur heeft. De een zweert bij Monello, de ander bij Scholl en weer een ander Menzerna. Alle producten doen het zelfde en misschien dat je na verloop van tijd zelf een voorkeur ontwikkeld.

Houd daarnaast in de gaten dat producten 1 zijn, maar juiste techniek(en) minstens net zo belangrijk.
 
Ik weet niet of er nog plaats is, maar anders gewoon inschrijven op één van de clinics bij Carclean. Als ik het goed heb zijn er in april/mei een aantal clinics gepland op zaterdagen: dan leer je de techniek, en kun je ook met verschillende producten werken op testpanelen. Na die cursus kun je een veel betere afweging maken van wat je aanschaft. (kosten van de cursus zijn volgens mij 35 euro incl. lunch)
 
Welkom op het forum Joppe.

Als echt een van de genoemde merken polijstmiddelen zoveel effectiever zou zijn dan de anderen, dan zou je duidelijke informatie hebben gevonden dat er eentje met kop en schouders bovenuit stak. Dat is dus niet zo. Vandaar dat je dan weer leest dat dit goed werkt en dan weer dat dat het beste is.
Dus als je hier al veel reacties krijgt, dan zal het waarschijnlijk alleen maar meer van hetzelfde zijn: de ene zegt dit, en de andere weer dat.

Het belangrijkste is inderdaad de techniek. Een clinic zoals @Cordoba al voorstelde, lijkt mij ook een goede zet. Dan kun je wat proberen en je keuze daarop baseren.