• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

OBDT/Orange Babies = Delirium Orange Drying Towel

tinus zei:
ik dacht dat Orange Babies een Nederlands initiatief was? In dat geval kan ik het Chemical Guys dat niet kwalijk nemen :-d

Zo erg is het toch ook weer niet?

Orange Babies is volgens mij inderdaad een Nederlands initiatief, en de naam van deze doek is ook een Nederlands initiatief. Niet van CG USA dus, maar "bedacht" door een Nederlandse dealer van de doek, NIET door de importeur ;) .

Maar, hij komt, hij komt en hij is inderdaad oranje. Een echt Nederlandse doek dus, geheel in (kleur)stijl!:party

Ja ik vind deze naam net zo min handig, maar het idee erachter was dat de doek heel veel vocht op kan nemen. Ik heb al gevraagd of de doek anders mag heten. Voorlopig wijzig ik die naam toch maar ff hahaha.

Ik denk morgen of overmorgen, even bij het product je mailadres of GSM achterlaten en je krijgt van ons systeem een seintje.

De doek heet nu definitief 'Delirium' de importeur heeft deze naam officieel aan de doek gegeven en bij de volgende zending staat deze naam in de doek geweven. ;)

CC crew, in de wandelgangen heb ik vernomen dat de Delirium een copy schijnt te zijn van de OBDT, dus niet één en eenzelfde product....

aangezien iedereen ontzettend enthousiast is van de OBDT, kan jullie importeur dit natuurlijk niet maken........

zit hier een waarheid in dat jullie weten ?????

Als dat daadwerkelijk beweerd wordt is dat wel een hele mooie. De OBDT is exact dezelfde doek en zeker geen kopie. Ik mag hopen dat het indirecte bronnen zijn?

Van mij mag hij 1 op 1 vergeleken en technisch geanalyseerd worden.

Edit: komt het vanuit dezelfde hoek waar ook ontkend wordt dat Smartwax in veel gevallen 1 op 1 Chemical Guys producten zijn?

Heb jij al een nieuwe van jouw leverancier.....
Ik heb die van mij welke de originele OBDT schijnen te zijn gewogen.....en kom tot rare resultaten...

zie :

Afmeting van de doeken 920x620 mm. = 0.5704 m2
doek 1 weegt 296.5 gram Gedeeld door 0.5704 m2 = 519.81 g/m2
doek 2 weegt 286.0 gram Gedeeld door 0.5704 m2 = 501.40 g/m2

Overal kom ik op I-net tegen dat ze 730 gr/m2 wegen.....wat wegen die van jullie ???

De doeken verschillen altijd wat qua gewicht. Een afwijking van 10 gram is niet vreemd.

Het exemplaar dat wij nu hebben weegt ook rond de 290 gram, en volgens mij weegt de Chemical Guys rebrand gewoon hetzelfde. Het zijn gewoon dezelfde doeken.

Er zijn toch meer mensen die het zogenaamde origineel gekocht hebben. Gooi dat ding op de weegschaal en als je tussen dee 280 en 300 gram uitkomt dan kan je precies narekenen hoeveel dat per m2 is (de doek is ongeveer 0,54m2 volgens mij).