• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World

Tibby zei:
En een klein vraagje: waarom mag EX-P eigenlijk niet machinaal aangebracht worden?
Denk dat dat niet erg zinvol is omdat je er echt een laag EX-P op moet leggen wat moet kuren (30 tot 60 min) en dan moet uitwrijven. Dus echt ff een witte waas van maken.
Met de machine zou je het direct teveel uitwrijven of in de Black Hole wrijven, ipv erop.
 
Waarschijnlijk is het nog niemand opgevallen, maar lees voor de grap is heel goed de beschrijving op het flesje White Diamond.........:|~*
Typefoutje ? Beetje lullig he, hahaha :-"


En nu komt het mooiste van alles......ik heb op een zilvergrijze Fiat Punto vandaag de ene helft van de kap met White Diamond gedaan, de andere helft met Black Hole, en aan 3 verschillende mensen de kap laten zien.....
Ik heb niks gezegd over gebruik van middelen of wat dan ook.

Mogen jullie raden wat de reacties waren....... ;)

(Ter info, kap is volledig behandeld met SSR 2.5 daarna de SSR1 toen de BH/WD, toen de EX-P en als topje een mooi laagje M16.)
 
Nope, er was niemand die ook maar enig verschil zag! Ik zag zelf ook absoluut geen verschil!
Hier een foto van de tekst van een flesje White Diamond:

blackhole.jpg



:weetniet

Suggestie 1: dit is een stom typefoutje (lees: knippen en plakken van de tekst.)
Suggestie 2: White Diamond en Black Hole zijn identiek aan elkaar, alleen de kleur/geur is anders gemaakt.

Om de proef op de som te nemen ga ik 1 dezer dagen op een zwarte auto een testspot maken met 50/50 BH & WD en hetzelfde verhaal op een hele lichte zilver/grijs auto.

Ben erg benieuwd of het nu weer hetzelfde word. Mag hopen van niet want het zou wel een beetje raar zijn van Poorboys om dan niet 1 universeel product uit te brengen. We zullen zien ;)
 
Dan zit ik er zeker naast, maar als ik de White Diamond opzoek in de shop en ik vergroot de foto, dan is het net of er staat "High Gloss & Sick Finish"

Zal wel weer aan mijn monitor en lenzen liggen :D :D
 
Ja klopt, die zie ik niet op de afbeelding staan.....
Staat deze er in het echt wel op.... ???
( ik heb zelf geen White Diamond.... )

Ik weet dat het sLick finish moet zijn.......maar ik blijf sick finish lezen...
( klopt ook wel een beetje natuurlijk, in de zin van : die finish is sick man !! :D )
 
hmmm...ff checken hoor....

Oh, volgende week weer een afspraak met de optometrist....komt goed uit :-"
 
dat van die white diamond en black hole wilde ik net een topic over gaan openen. Gister avond nl op een forum (al sla je me dood) gelezen dat die twee hetzelfde qua werking waren, alleen een andere geur of zoiets.
 
Wat werking betreft zijn ze ook hetzelfde, ze bevatten beide fillers die krasjes verbergen, alleen is de een voor donkere lakken en de ander voor lichte. Ben dus benieuwd naar een 50/50 test.
 
alleen is de een voor donkere lakken en de ander voor lichte

Klopt helemaal mee eens, maar ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het eigenlijk 1 en hetzelfde produkt is, en om iedere klant tevreden te houden hebben ze er 2 gemaakt onder de noemer donker en licht. Toen ik het woord Black Hole achterop de White Diamond fles zag staan, werd dat alleen maar versterkt. Het zou natuurlijk een typefoutje kunnen zijn, omdat de gebruiksaanwijzing dus zo'n beetje hetzelfde is.

Ben nu bezig met een 50/50 test op zwart, en ik neem vanmiddag van beide wat mee naar het werk om de exacte pH waarde te meten, en een reactietest met 2 andere stoffen te doen.
 
logisch gezien doen ze hetzelfde, je moet ze hetzelfde gebruiken enz enz.
dus ook logisch dat je dezelfde tekst achterop hebt staan alleen met dat ene woordje anders
zie je wel vaker
 
Gezien de fillers lijkt het me logisch dat een donkere variant beter werkt op donkere lakken en de lichte variant beter op lichte lakken...

Op grijs kun je het misschien wel leuk mengen... :p
 
De 473ml bedoel je ? Vind ik zelf net de makkelijkste flesjes. Passen mooi in de Autogeek Detailer bag