Zoals geschreven in het “Wat hebben we vandaag gedaan” topic ben ik de afgelopen dagen bezig geweest om de Passat te coaten.
Vrijdagavond heb ik de auto gewassen en gekleid. Er kwam eigenlijk niets vanaf..
Zaterdag begonnen met polijsten, de lak zag er nog goed en netjes uit, dus er was geen grof geschut nodig.
Gekozen voor een witte
Monello polishing pad icm Magicone 132 polijstmiddel.
Zo eigenlijk de hele auto behandeld en gisteren de auto gefoamed met
Nanolex PreWash om de lak te ontdoen van polijstresten en olieen.
Gisteren had ik de motorkap al geprobeerd te coaten met de MOHS die ik nog had staan en het verbaasde mij enorm hoe makkelijk deze coaten aan te brengen en af te nemen is.
Natuurlijk is deze coating al wat ouder en ik heb geen idee of dat de eigenschappen nog beïnvloed.
Ik had wel snel in de gaten dat ik met 30 ml geen hele Passat van twee lagen kon voorzien.
Het scheelt wel dat ik een panoramadak heb qua oppervlakte, maar ik heb het net niet gered om de hele auto te doen met de 30 ml.
De diffuser en de dorpel van de achterbumper heb ik moeten doen met Can coat EVO.
Nadat ik even contact had met CCHQ, werd geadviseerd om voor de zekerheid een laag Can coat aan te brengen. De belading van de oude MOHS was ook niet bepaald goed zei men… dus voor de zekerheid nog een keer rond
De auto staat nu onder de carport en daar blijft die ook staan tot woensdag, dan gaan we er onze oudste dochter weer mee ophalen van haar vakantie in Bali
Andere fotos komen als de Passat weer naar buiten gaat