• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE

Hier een foto van mijn vorige auto . Vw passat variant met de 19 inch verona velgen en eibach verlaagd. Voor 30 mm achter 25 mm. Heb je een idee hoe dat er uit ziet
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230128_161438_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20230128_161438_Marktplaats.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 96
Vandaag sinds de aanschaf wat serieuzer aan de gang met Passat.. het chroom onderaan de auto was behoorlijk veel en als je goed kijkt is het ook wel aangetast. Vooral de "uitlaat tips" waren erg vies en met gewoon wassen bracht dit geen verandering

Vandaag de mini polisher en de Great Lion Polish erbij gepakt en op mijn gemakje maar eens gekeken wat er van te maken viel. Het is wel een hele verbetering, maar het aangetaste krijg ik simpelweg niet helemaal mooi meer... helaas :worried:

IMG_1493.jpeg
IMG_1494.jpeg
 
Vanmorgen de Passat gewassen en daarna maar eens begonnen aan het polijsten van de lak..

De komende maand heb ik er geen tijd voor ivm verbouwing van de woonkamer en keuken en met de wetenschap dat ik het niet red om in 1 dag te doen, heb ik besloten om me te beperken tot de motorkap, zijschermen en de spiegels.

Als polijstmiddel heb ik Koch Chemie gebruikt in 3 gradaties, ik heb hem dus 3 staps gepolijst.

Na het polijsten alles afgenomen met Nanolex EX en daarna de gepolijste delen behandeld met Si3D die ik nog had staan.

Voor nu is het goed, maar ik wil toch maar eens een andere coating proberen op den duur..

Dit keer wat minder foto’s, maar wel even een filmpje ;)

IMG_1558.jpegIMG_1559.jpegIMG_1562.jpegIMG_1564.jpeg
 
Even een update.. sinds eind mei toen ik de motorkap, zijschermen en spiegels had gepolijst en in de Si3D had gezet heb ik niet veel meer aan de Passat gedaan. De verbouwing van de woonkamer was de voornaamste reden dat ik er simpelweg geen tijd meer vrij kon maken.. hij werd wel bijgehouden met een wasbeurt, maar dat was het dan ook eigenlijk wel :expressionless: eerlijk gezegd deed het me ook wel wat, ik ben zo blij met deze auto en dan kan ik hem niet zo verzorgen als ik vind dat hij verdiend, dus daar moest wel verandering in komen

Vandaag begonnen met een wasje van NXT shampoo en de rubbers en randjes allemaal met APC en een kwast.. auto niet gedroogd en daarna gekleid, er kwam nauwelijks vervuiling vanaf..
Toen alle attributen maar eens van de zolder naar beneden gebracht en klaar gemaakt voor de eerste echte polijstsessie! Omdat ik weet dat de lak echt wel hard is (van eind mei) het stappenplan van toen aangehouden, dus in 3 stappen polijsten.

Er zaten ook een paar diepere krassen die met polijsten niet weg zouden gaan, dus die heb ik geschuurd met een klein klosje..
C218BB48-294B-4D69-A143-335CDC3DAC1A.jpeg
F436293A-1103-4C39-B0A0-796EB7599F3B.jpeg


Vandaag de eerste twee stappen kunnen polijsten.. lak ziet er al heel goed uit, maar ik wil voor de finishing touch, morgen toch nog een rondje met een fijn polijstmiddel doen.
Het plan is om hem na het polijsten te foamen met Nanolex pre wash concentraat en hem daarna te drogen met de Monello Maestro en een droogdoek. Dan wil ik paneel voor paneel afnemen met Nanolex EX en dan zit ik toch te denken aan de Soft99 Fusso Coat light aan te brengen met een kleine pad op de DA. Ik heb ons welpje ook op die manier gedaan en die staat nog steeds goed in de bescherming.
De reden hiervoor is dat ik de laatste paar keer echt ruzie had met de Si3D, ik wil nog wel een keer een andere coating proberen, maar ik ben ook echt tevreden van de Fusso..
 
Even een laagje stof afblazen...o_O

Vorige maand heb ik de standaard 17 inch velgen voorzien van winterbanden en dus ben ik in de race voor een mooie zomerset!

Ik vind OEM heel mooi, maar wat een bedragen vragen ze via MP en Ebay zeg, niet normaal :confused:

Gisteren zag ik op het Passat forum iemand die zijn BBS'en te koop zet.. ik vind BBS altijd wel dik staan op VAG, maar wat vinden jullie van onderstaande idee?

Het gaat dan om een set 20 inch met banden in maat 235/35/20.. denk dat ik hem dan voor het mooie sowieso nog moet verlagen, dat zou ik dan alleen met veren willen, set van Eibach ofzo

Screenshot_20231227_130917_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20231227_130920_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20231227_130928_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20231227_130932_Samsung Internet.jpg
 
Mwoah, Persoonlijk vind ik dit te open spaak achtig voor de lengte en 'grofheid' van deze auto.
Dit vind ik altijd beter passen bij een kleinere auto als bijv. Polo/Golfje.
Zelf ook niet zo fan van dat chrome randje dat dan nog om de velg zit. Dat had wat mij betreft dan ook zwart moeten zijn ;).
 
Ik dacht juist; dat chromen randje komt dan weer terug omdat dat overal op de auto zit ;)

Maar goed, ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit eerlijk gezegd. Daarom vraag ik jullie input ook
 
  • Grappig
Reactions: Cordoba
@Simon vW ik mis inderdaad ook wat glans. Ik ben wel voor spaakvelgen hoor, dat vind ik wel mooi.
Maar zoals gezegd vind ik deze wat te open/de spaak wat te fragiel voor een stationwagon. Mag wel een tandje robuuster zeg maar ;)
 
Staan heel mooi maar dan inderdaad in het hoogglans zwart (mijn mening hé ;)).
Zal goed staan samen met je remschijven en remcilinders door de open structuur van deze bbs'en.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy