• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: waterontharder

geen idee walter, ik kwam er toevallig langs, en was die uitspraak vergeten.

morgen gaat hij er tussen!! en zal dan ook mijn bevindingen posten!
 
hoeveel dh ontkalkt dat ding eigenlijk?

ik heb volgend aquacell 8.4 dh, vind ik meer dan genoeg, maar tot hoeverre zal de carclean ontharder dit terug brengen?
en is dit eventueel te meten?
 
In onze gemeente zouden we een hardheid van 8.8 dH hebben.
Vanwege die waarde én het feit dat ik me erger aan kalkplekken na het wassen, wil ik een waterontharder aan gaan schaffen.
Ik droog de auto wel altijd, maar vooral op de ruiten heb ik er gauw last van en ik heb het gevoel dat de kwaliteit van de shampoo (PB SS&S) aangetast wordt door het harde water.


1. Wordt bij de Waterontharder inmiddels een goede lekvrije koppeling geleverd?
2. En hoeveel regenereerzout gebruiken jullie per keer? En per hoeveel liter water?
3. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Aron225 :ja
 
Er is een heleboel te meten, en er zijn evenzovele apparaten. Bijvoorbeeld hier, hier en daar vind je meer informatie.

De harskernfilters die CC verkoopt kun je “laden” door ze een tijdje in een oplossing met onthardingszout te leggen.
De kalkzouten in leidingwater worden in reactie met het onthardingszout omgezet in andere zouten die minder of geen vlekken geven.

Chemisch gezien is onthardingszout hetzelfde als keukenzout.
Praktisch gezien is het onder druk tot een wat fijnere kristalstructuur geperst en in wat grotere brokjes.
Daardoor is er minder kans dat er onopgelost zout aan de cartridge blijft hangen, wat de waterkwaliteit negatief beïnvloed.

Als de cartridge zijn werking verliest is het voldoende deze een nachtje onder water te laten staan met een handje onthardingzout erbij.
Je kan gewoon de Broxo van de vaatwasser gebruiken. Wel de cartridge goed afspoelen (geen los zout) voor je hem terugzet.

Regenwater bevat van nature geen kalkzouten, maar door het in aanraking komen met de dakpannen kan er toch een geringe vervuiling optreden.
Om die reden heb ik alvast een cartridge in bestelling staan, op de kostprijs van de installatie maakt dat niet veel uit.

Hans
 
Vraagje. Kan ik mijn karcher 7.85 gewoon aan deze waterontharder aansluiten?? Deze Karcher is echt een kanon, de stoppen slaan er regelmatig uit. Gaat dit goedkomen?
 
Euhhhh, de waterontharder heeft geen invloed op het vermogen van de HD :no

Je kan em dus gewoon veilig zonder problemen aansluiten :ja

Alleen als de ontharder is aangesloten op een tuinslang, komt er iets minder druk uit de slang.
 
Ook als je hogedrukreiniger veel water kan spuiten (> 500 liter), zal je het niet merken als je de waterontharder ervoor doet; je waterdruk is minder maar nog lang niet zo weinig dat je HD 'droog' komt te staan :grinning:

Je merkt het wel duidelijk als je aan het afspoelen bent, maar dan is een zachtere straal juist fijn :ja
 
wij hebben ook een volautomatische ontharder laten plaatsen.
wat ik mij afvraag, het zout die erin zit die de kalk "omvormt" kan dat geen kwaad voor de lak (lees wax)

normaal was ik altijd met regenwater, maar zoals nu als het al enkele weken maar een paar druppels regent en de put leeg komt ben ik verplicht om met stadswater te wassen.
 
Ik ben bezig met de voorbereiding voor een grote verbouwing en ik heb ook zo'n volautomaat op het verlanglijstje staan. Temeer omdat we hier in Dordrecht vrij hard water hebben. Ik heb de AquaCell op het oog. Het zout dat wordt gebruikt voor regeneratie komt NOOIT uit je kraan. Er zitten in dat ding 2 cellen, die niet tegelijkertijd geregenereerd worden. De cel, die net behandeld is, wordt gespoeld voordat die weer in gebruik wordt genomen. Geen idee welke jij hebt, maar werkt het enigszins hetzelfde, dan hoef je daar dus niet bang voor te zijn.
 
Afgelopen week de waterontharder bij CC opgehaald en geïnstalleerd.

Wat een topding is dat zeg! Totaal geen kalkvlekken meer na het wassen. Ik dacht eerst dat de DAP mijn beste aanwinst sinds tijden was, maar met stip op 1 staat nu de ontkalker.

Ik heb nu veel meer tijd om te drogen. Dat werkt echt een stuk relaxter. Het is best even een uitgave, maar daar heb je super plezier van.