• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: waterontharder

Hoe weet je nu eigenlijk wanneer te weinig shampoo hebt gebruikt, of te wel wanneer is het voldoende, ik kan wel zomaar minder erin doen, maar dan?
 
Goede vraag.
Zeker met de verschillen in waterhardheid (en zonder de luxe van een waterontharder) is het af en toe wat goochelen met de juiste hoeveelheid shampoo.
Te weinig en het wast niet lekker en teveel, strip je gelijk je waxlaag.
 
Je kan het ook op je gevoel doen,shampoo toevoegen, het water oproeren, als je dan tussen je duim en wijsvinger voelt dat het wat "vettig" word heb je voldoende shampoo.
 
Stuur Patrick ( nicknameless ) eens een pM. Hij kan je de juiste koppelling leveren, zodat de ontharder niet meer lekt. Kost maar een paar euro...

Groet, Peter
 
Als dat zo is, misschien handig dat CC deze koppeling zelf gaat leveren bij de waterontharder.
Ik heb de waterontharder nog niet getest.
 
Bij mijn laatste bestelling van wax kreeg ik van CC een auto erbij, helemaal geweldig want die had ik nog niet :D. Er zijn misschien diverse soorten koppelingen waardoor het voor CC lastig is om de juiste koppeling mee te sturen.
 
Die messing koppeling die erbij zit is met ''grof draad'' uitgevoerd. En je moet nou juist de fijne hebben.

CC heeft hem niet, dus dan maar zo.

Groet, Peter
 
StefanCS zei:
Als dat zo is, misschien handig dat CC deze koppeling zelf gaat leveren bij de waterontharder.

Even geduld, ze komen eraan :ja

Meegeleverde koppeling past niet lekker erop

Paar slagen teflon of gastape eromheen

In het deksel draaien, vastzetten met een bacho of steeksleutel. Vast = vast :!

Klaar voor gebruik, lekvrij en wel

Gr. Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het goed begrijp dan is de nieuwe verloop nippel wel met metrisch draad ipv het grofere amerikaanse draad.
 
Kan iemand me vertellen hoe het nu juist zit met die koppeling? Ik heb eindelijk mijn waterontharder aangesloten (verbouwingswerken in mijn garage, dus kon niet eerder proberen) en nu blijkt dat langs de koppeling het water gewoon uitspuit. Met isolatietape nog geprobeerd het op te lossen, maar na een voormiddag gesukkeld te hebben heb ik het opgegeven. Dacht dan maar CC een mailtje te sturen, toch eerst dit topic nog eens gelezen en nu blijkt er een andere koppeling te bestaan?

Kan er nu echt niemand gewoon zeggen wat je nodig hebt? Want zoals het er nu naar uitziet heb ik heel veel zin om het ding terug te sturen... ben echt ontgoocheld.
 
Geen paniek tijger, neem je plastic gardena aansluitmondje mee naar de 1e de beste DHZ-winkel.
Ga naar afdeling koppelstukjes ( hoeft echt niet perse van een merk te zijn ) en kijk naar verloopstukje van 3/4 naar 1/2 draad. Het gardena stukje moet dan appeltje/eitje er op te draaien zijn.
De andere zijde draai je dan in je waterontharder en je zal zien dat je blij bent dat je niks hebt teruggestuurd.

Geloof me, je ziet als je er voor staat echt wel het verschil, aangezien het schroefdraad heel stuk fijner is dan hetgeen je eerst had !

Mocht je twijfelen, dan ros je gewoon een verpakking open ( sorry DHZ-winkel ) en ga je passen.
Past de gardena op de ene kant wel en de andere kant niet >> dan heb je de goede

Je woont in Hasselt als zijnde België ? Zo ja, dan zijn onderstaande winkels van de gamma open op zondag ( geen idee welk meest dichtbij ligt ):

Borgerhout / Geraardsbergen / Lier / Oostende Luchthaven / Ruiselede / Schoten / Tongeren / Wetteren / Zottegem
 
Hehe thanks. Heb het kunnen oplossen, exact zoals je zei. Heb er dan nog wat teflontape overgedaan voor de zekerheid. Alles past nu mooi op elkaar, geen drupje lekt het nog.

(nota aan mezelf, meer in Doe-het-zelf-winkels komen, ik wist niet eens dat er zoveel koppelstukjes bestonden :))
 
Gelukkig !
Maar daarom zei ik al, neem gedeelte mee en ga passen, zoveeel keus en dan heb je nog niet eens alles gezien wat er al dan niet verkrijgbaar is
 
Ook handig : Hardheid per gemeente

Ik heb alleen geen idee wanneer water nu als "zacht" en wanneer nu als "hard" betiteld mag worden. Stein lijkt vrij hoge waardes te hebben (=hard water??)