• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: waterontharder

Hoe hoger de PH hoe harder het water. Een PH waarde van 7 is neutraal, hoger is dus harder (basisch), en lager dan 7 zachter en zuurder.
 
Laatste kolom dus? Je zult maar in Wittem wonen, iedere keer een verrassing wat er nu weer uit de kraan komt.

Maar goed, die waterontharder staat nu dus op de wishlist. :)
 
Mijn broertje had het laatst ook nog thuis gemeten en het water bij ons heeft een PH-waarde van 8.
Niet zorgwekkend dus en je hebt ook geen laatste DAT JE de hoofd stoot tegen het harde water onder de douche.

In December had mijn oom (eigenaar van een installatie bedrijf) een open dag waar ook diverse water ontharders werden promoot.
Deze worden direct achter de watermeter geplaatst zodat het water door de gehele woning is onthardt.
Nu is mijn broertje witgoed monteur en had dit ook tijdens een cursus aangegeven maar daar werd direct gezegd dat dit voor de wasmachine's en vaatwassers funest is.
Rubbers en pompen kunnen hierdoor weer sneller kapot gaan omdat als er zo'n ontharder in de woning is geplaatst.
Zij adviseren dan ook dit soort aansluitingen rechtstreeks achter de meter te laten zitten om veel ellende te voorkomen.
 
klein kickje..
hij is nu in de aanbieding geloof ik..
ik heb hem vandaag binnengekregen.
nog niet geprobeerd, maar is er iemand die weet of de GOEDE koppeling nu meegeleverd is?

omdat mijn buitenkraan ermee gestopt is, kan ik hem vandaag ook niet testen]-0
 
Soepergrover zei:
Zit stiekem te wachten dat deze nog eens in de aanbieding komt :-"

Kijk eens naar andere prijzen voor exact dezelfde waterontharder op het net.....factor 3 en meer....dus de prijs is al een aanbieding joost ;) ..

@ Aron, ik heb hem nu al enkele maanden, en er zitten de juiste koppelingen door Patrick geleverd op :)^
 
ik mis niks, ik was alleen benieuwd of de juiste, lekvrije koppeling er al op zat, of ik deze nog moest kopen..

ik had voor mezelf alleen een kraantje, en muurplaat nodig (met knel verbinding in 15mm)
 
ik had hem gesoldeerd, met een brandertje, en een staaf tin..
zag er niet uit , en na 1 keer de auto wassen. was hij weer kapot..

ik heb dus een 15mm naar 1/2'' muurplaat knel versie gekocht, en een kraantje (kraantje heeft de winter ook niet lekker overleeft, en lekt ook)

dus nu moet alles lek-loos..

meteen rolletje teflon meuk erbij, alles ingetaped met 3 a 4 slagen, dus nu hoop ik dat ik hem morgen kan fixxen..

hoop trouwens dat ik 15mm pijpie heb, volgens mij wel, maar weet niet zeker
 
Meten = weten :)_[]

En al is die 12mm, dan kun je eventueel een verloopsetje in dat kneldingentje stoppen. Dan vervalt de 15mm knel ring die er in zit. En stop je dat verloop setje er zo in :)^

Teflon tape wel links om er om heen draaien hè, want als je hem straks in de muurplaat draait, dan draait de tape ook weer los als je dat verkeert doet :eek:)
 
:)_[] :)_[]

denk dat duidelijk genoeg is:D

ik moest hem er met kracht omdraaien, dus denk dat mijn rechtsom kunst ook wel goed is..
morgen direct even proberen, en opweg naar steenwijk.

ik kwam de ontharder net tegen met een zymol logo erop.
uiterlijk bijna identiek, cartridge identiek..

alleen 3x zo duur (232.50)
 
Lexusfreak zei:
Kijk eens naar andere prijzen voor exact dezelfde waterontharder op het net.....factor 3 en meer....dus de prijs is al een aanbieding joost ;) ..
Ach Walter, hij staat al een tijdje op de verlanglijst, dus hij komt er vroeg of laat toch wel.
Aanbieding of niet :ja