• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: waterontharder

-Vanquish- zei:
Dus als ik het goed begrijp, dan is het toch niet zo eenvoudig om de waterontharder aan te sluiten? Wel spijtig dan want wou het deze week bestellen, maar niet als ik eerst nog talloze winkels moet aflopen op zoek naar het juiste koppelstuk.

Kun je gerust kopen, het draait best zwaar maar met een goede tang en bankschroef kom je een heel eind. de kans dat het iets lekt is aanwezig maar het spuit er echt niet langs. Bij sijpeld het een beetje. :)^

Echter ik ben waarschijnlijk net te perfectionistisch en wil ook die laatste druppels door het filter hebben en niet er langs. :grinning:
 
bartr123 zei:
Na 500 liter water moet dit gebeuren,ik zelf neem als maatstaf dat ik hem na 2 soms 3 autos standaard in een emmer met vaastwasser zout leg.


Ik heb er nou niet echt een flow meter tussen liggen die aantal liters bijhoud.
Ik heb de auto's nou 2x gewassen.

Moeders gebruikt hem met ramen wassen enz.

Maar aan het filter is niks te zien ?
 
Klinkt allemaal heel bekend wat ik hier lees over het aansluiten.
Heb eerst de bijgeleverde Gardena aansluiting gemold toen een nieuwe gekocht, ... ook gemold, ging steeds scheef en draad naar de kl*ten wat ik ook probeerde... :(
Toen viel mijn oog op een setje wat ik jaren geleden eens had gekocht bij de Aldi (alles in groen\donkergrijs, ziet er goedkoop uit en was het vast het ook...) , die aansluiting eens geprobeerd, ging er iddd niet meteen makkelijk op maar draaide in elk geval niet scheef , moest het aandraaien met een waterpomptang, maar... geen druppeltje lekkage !:party:
 
stimpy68 zei:
Daarna lekte het bij mij nog, uiteindelijk hennep en speciaal fittingvet gebruikt en nu is hij helemaal lekvrij.
Het witte teflontape is namelijk voor gasafdichting bedoeld, in principe niet voor water, maar als het werkt, dan werkt het, bij mij dus niet.

Volgens de nieuwe richtlijnen mag er in een (drink) waterleiding met het oog op legionella GEEN fitterskit meer gebruikt worden.
Het gebruik van teflon is wel toegestaan.
Mensen denk hieraan, dit is een serieus en onderschat probleem aan het worden!

Waarschijnlijk heb je de tape verkeerd gebruikt, het opruwen van de draad is een vereiste!
Gebruik anders Loctite 55 dit is een teflon draad in een handig busje, kun je net wat meer mee doen.
 
@ Tinus: Je hebt helemaal gelijk :schaam maar toch zal ie dicht,.. en keer,... morgen eens kijken of ie nu dicht is. Ik heb vanavond het nog eens geprobeerd maar dan met een griptang, nu kon ik de koppeling nog iets strakker draaien.
ook heb ik vanavond de nieuwe steun gemonteerd (in het donker al intussen) van 3mm dik RVS, dat zit echt een heeeeel stuk steviger. Morgen ga ik de b wassen (en foamen met mijn nieuwe foamlans), ik zal dan een foto maken van de steun.
 
ericon zei:
Volgens de nieuwe richtlijnen mag er in een (drink) waterleiding met het oog op legionella GEEN fitterskit meer gebruikt worden.
Het gebruik van teflon is wel toegestaan.
Mensen denk hieraan, dit is een serieus en onderschat probleem aan het worden!

Hij zit op de tuinslang, en dat water wordt niet gedronken (alleen door de planten), en na gebruik laat ik de slang leeglopen. Ik zie het probleem dus niet. Ik had geen zin in een duppelende aansluiting in mijn schuur.
 
Zoals beloofd hierbij de foto's van de nieuwe steun voor de water ontharder.
PS de waterontharder is werkelijk de beste aankoop die ik de laatste tij dop detailgebied heb gekocht!
De M62 shampoo trouwens de slechtste, deze is werkelijk minder geworden dan de vorige gallon.

GroteFoto-ELET87LN.jpg


GroteFoto-ZTSVTPBI.jpg


By the way, de koppeling lekt ook niet meer. De extra aandraaiactie met de griptang is dus goed gelukt.
 
De volgende vraag ik bij het topic van de BtbM shampoo, antwoord hoort eigenlijk hier thuis.

mk-us zei:
Zie dat je een waterontharder er tussen hebt zitten en hoseblockers (grappig dat het mij nu al gaat opvallen na zo'n korte aanmeldtijd, maar dat ter zijde ), ahum..in elk geval:
had je die al eerder dan de foamgun, en zo ja heb je daar nog verschil mee gemerkt tijdens het schuimen?
Kortom: is de aanwezigheid van de ontharder nog van invloed op de foamgun (hoeveelheid schuim / aanwezigheid schuim na bepaalde tijd etc etc)

Alvast bedankt.

Dat is een goede vraag waar ik het antwoord nog niet op weet, ik ga dit de volgende keer testen voor je, ik ben daar ook heel benieuwd naar. Met name in gebieden met veel kalk kan ik me voorstellen dat het echt uitmaakt.

Ondanks dat er hier relatief weinig kalk in het water zit (dh 4.7) is het verschil aanmerkelijk te noemen. Het wast veel fijner en ik kan heel goed merken dat de auto veel mooier opdroogt.
 
Voorheen gebruikte ik 2 dopjes BTBM, nu nog maar 1, dus 50% scheelt het in mijn geval. Ik heb een grote grit guard emmer
 
Ik merkte t bij 1 dopje shampoo en het ontharde water, het sop zachter aanvoelde dan met hard water, tevens schuimde het wat meer dat met hard water.
 
adrie, blijft je schuim dan ook "staan" in dat onthardde water?

als ik een emmertje btbm maak (2 dopjes op 10 liter heb ik gewoon nodig)
is het schuim na een half uurtje 0,0 meer, en is ook niet meer "op te schuimen"