• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

S3 met spiderpad is niet genoeg?

Laan

Detailing addict
25 feb 2019
28
70
Zuid Limburg
Hallo allen,

Ik ben op het moment bezig om mijn Alfa Romeo Giulietta QV te polijsten. Ik heb de scholl S3 gold en een witte spiderpad geprobeerd op allebei mijn machines (DAP500 en Vonroc dual action 1050w uitslag 21mm) en ik haal tot nu toe alleen maar hele lichte swirls weg met een paar hits. Ik heb uit eigen ervaring en de verhalen die ik hier op het forum heb gelezen deze combo gekocht, hopende dat het voldoende zou zijn op de harde alfa lakken. Ik heb ook geprobeerd met: Scholl S30+ op oranje pad, veloce op geel. Allemaal zonder resultaat. Heeft iemand nog tips over hoe ik de krasjes/swirls er wel uit kan krijgen? In het verleden mijn Subaru WRX zonder problemen gepolijst, dus de techniek is zover ik weet in orde.
 
Heb je een foto, dat zou al een hoop laten zien.

Vaak gaan mensen met een ontzettende grove combinatie staan harken op de lak terwijl het vaak niet eens nodig is daar waar een medium polijst pasta en medium pad al heel wat kan verwijderen.

Misschien veroorzaak je juist swirls en/of micromarring door de grove combinatie.

Tip :idea:

Lees onderstaand topic eens op je gemak door. Staat een hoop nuttige informatie in

 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Houdt er rekening mee dat deze pad heel hard is en je Alfa vrij rond. Dat houdt in dat deze pad maar lastig goed contact kan maken op het oppervlak en geen contact=geen correctie.

Daarnaast is de kans groot dat je te snel beweegt met de machine. Je geeft dan de combinatie te weinig tijd om lakherstel te doen.
 
Blijkbaar had Veloce op een foampad Geel ook weinig effect. (Fijnere combi's gebruiken wanneer grovere combi's al weinig deden, dat is ook zonde van je tijd/product/moeite) ;)

Ik vermoed dat de Subaru een vrij zachte lak had en er vrij snel correctie te behalen was, ondanks een eventueel verkeerde polijst-techniek.
Nu een hardere lak en is het niet toereikend?
 
Bedank voor de snelle reacties allemaal! Qua techniek kan ik niet veel zeggen behalve dat ik zeker niet te snel ga, ik heb hier zelf extra op gelet. Ik spoel de pads na elke 2-3 hits uit in een sopje + poorboys pad cleaner. Ik heb na een hele dag proberen en polijsten uiteindelijk de motorkap helemaal netjes gekregen met 3 hits spiderpad S3, 2 hits mezzo op oranje en finishen met finale op wit. Echter als ik de hele auto zo moet doen ben ik volgende week nog bezig misschien dat een meer flexibele pad inderdaad uitkomst kan bieden...
 
Ik heb net het voorscherm gedaan met S3 op een gele monello pad, omdat deze wat flexibeler is dan de spider pad. Nu krijg ik het meeste redelijk snel eruit :innocent:
 

Bijlagen

  • IMG_20191017_121736.jpg
    IMG_20191017_121736.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 276
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik probeer met je mee te denken, hardop. :p

* Sandwich Spiderpad + S3 deed na enkele hits weinig. Terwijl dit toch wel jouw grofste combi was.
* Drie hits met deze combi was voldoende. (Daarna kon je afschalen)
...
* Zijscherm ging opmerkelijk sneller toen je een lichtere combi gebruikte, maar dit was een normale foampad.

Ik kan niets anders verzinnen dat je lak niet bikkelhard is, maar je auto te rond is voor een harde Sandwich Spiderpad. :p (En misschien ook overkill)
 
Niet dat het helpt, maar ik kreeg ook sneller goede resultaten met Monello geel dan witte Spiderpad. Voelde gewoon niet prettig aan, zeker op rondere stukken. Beide met S3 en Veloce geprobeerd. Zal wel met techniek of gevoel/voorkeur te maken hebben, je zou verwachten dat de Spider er sneller doorheen jenst; nou, voor mij niet dus. Dan nog liever de Monello wool (blauw). SP deed het wel goed op de kaarsrechte douchecabine (niet eens een geintje). Maar die gele is ondergewaardeerd denk ik, werkt echt goed voor mij.
 
  • Leuk
Reactions: Laan
Bij stugge pads zoals de Sandwich Spiderpad is het zaak om je raakvlak te blijven checken. Op vlakke stukken raak je uiteraard alles goed en zal een spiderpad + compound zeker meer correctie hebben dan een foampad + compound. Maja, als je raakvlak al ineens kleiner wordt en je hier niet goed op anticipeert, dan is je werking weg. ;)

Zelfde geldt voor wol uiteraard.

Het ligt in dit geval dus niet aan het materiaal, maar de gebruiker. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Tuurlijk, ik ben ook beginner. Je begint dat langzaam te voelen/zien. Ik lach wel met die douche, maar op dat glas zie je perfect hoe snel je NIET meer perfect bezig bent. Door even een paar cm te buigen hou je de pad toch niet meer recht, of zo recht als je dacht. Dat zie je minder direct op de auto. En die gele is "vergevingsgezinder"? voor de debutant, zeg maar, akkoord?
 
Jup! :D

Ik best wat mensen over de vloer gehad, hier van het forum. Zij wilde machines proberen, voor het eerst polijsten, coaten, etc. Wat IEDEREEN deed bij het polijsten? ... De machine iets optillen tijdens het polijsten. ''Vlak houden!'' ''Kijk eens naar je polijstmiddel achter je machine aan.. Vlak houden!'' :D
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O