• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

scholl of monello? Welke pads?

Ik heb ervaring met de Gyeon polijstpasta's, zowel de Compound, Polish en Primer.

De Compound is minder sterk dan Scholl S3 is Monello Veloce. Aangezien Gyeon (nog) geen polijstpads heeft, ben je aangewezen op wat je al hebt of dient te kopen.
De keuze van de pad bepaald dus de slijpkracht.

De Polish verwerk je op een lichte polishing of finishing pad.

De Primer is een zeer lichte polish en primer in 1 en dient als een soort van base layer voor de uiteindelijke coating. Te verwerken met een finishing pad.
dacht misschien gewoon de monello pads te nemen icm de gyeon compound en primer. als ik geen resultaat haal met de compound neem ik de s3 en als ik een coating wil installeren doe ik met primer. als ik geen coating wil maar een was dacht ik te finishen met finale van monello. wat dacht je van die combinatie met de 15lhr2?
 
Kortom... Schaf een Rupes-SET aan, haha! Gewoon proberen en het zal heus wel bevallen. (Je weet immers ook niet beter, hahaa!)

Meten = Weten, Proberen = Leren. ;)
logisch dat ik niet beter weet :) heb nog geen ervaring dus. Die rupes set heeft me wat afgeschrokken omdat mensen niet tevreden waren met rupes. moesten (meerdere) mensen dit mij niet hebben gezegd dan was het idd makkelijk ja.
 
Niet zo moeilijk denken! :)

Er is geen ideale combi.
Er is geen beste keus op voorhand.

Ik lees in dit topic ook goede berichten over de Rupes pads en middelen. Dus daar zal het niet aan liggen. Wél is er persoonlijke voorkeur! (Zoals bij ALLES)

Geef mij een DAP en Monello, dan lever ik goed werk af. Maar, om één-of-andere reden heb ik liever Scholl als polijstmiddel. Dit wil niet zeggen dat Scholl beter is. :) Ik heb het liever zó...

Jij hebt nog geen polijst-ervaring en moet informatie inwinnen. Veelal is dit persoonlijke voorkeur of onderbouwde ervaring. Onderbouwt of niet, een ander weerlegt die feiten ineens weer.

Lekker verwarrend... Bomen en bos enzo... ;)

Als ik zelf NU zou moeten kiezen welke middelen en pads ik bij de Rupes 15 moet nemen, dan zou ik zelf gaan voor Scholl polijstmiddelen en de Lake Coutry HD pads. (Koelgat, trapeze vorm ok de uitslag te kunnen handelen) Waarom...? Scholl word veelal aangeraden en de pads ook, beviel mij goed op mijn 21. :)
 
  • Leuk
Reactions: SvA
Uhm goed bedoeld maar na het lezen van al je opmerkingen en vragen hier kan ik je maar 1 advies geven. Stop met denken, dachten en verzinnen en schaf een de machine met iets aan. Er is geen wondermiddel en elk product zal door de een als zeer goed worden ervaren waar de ander er weinig aan vindt. Scholl Concepts, Monello, Rupes of Gyeon zijn allemaal goed voor wat het moet doen.
 
Wat hij zegt. :cool:

Wat ik hierboven al een aantal keer lees: tussen genoemde producten zitten geen slechte; hoogstens werkt Jantje met product X iets lekkerder en Pietje met product Y.
Bij het bepalen van voorkeuren komen objectieve factoren naar voren (hoe corrigeert een en ander, hoe lang gaat het mee, wat kost het, ...) maar ook subjectieve zaken zijn niet onbelangrijk. Dat maakt iets een persoonlijke voorkeur. En die wil van persoon tot persoon nog weleens verschillen.

Je begint nu -zonder alteveel ervaring- al te tweaken en optimaliseren van spullen zonder dat je er ook maar eens een keer mee gewerkt hebt. Prima om je vantevoren goed te informeren. Een euro kun je ook maar één keer uitgeven.

Wat ik lijk te bespeuren is dat je zelf al wel een richting in gedachte hebt wat je wilt hebben (wel Scholl/Monello, geen Rupes polijstmiddelen). Lees eerder genoemde adviezen nog eens goed door, bepaal dan wat voor jou het beste voelt en probeer dat. Zoals gezegd: slechte producten heb ik hier nog niet langs horen komen.
 
logisch dat ik niet beter weet :) heb nog geen ervaring dus.

Door 500 vragen te stellen, krijg je echt geen meer ervaring. Koop een set, ga polijsten. Daar mee krijg je ervaring. In 1 keer de ideale set kopen lukt toch niet. Je zal toch zien dat je na een tijdje andere dingen wil proberen. En als je het niks vind kan je het altijd weer verkopen.

En blijf lezen op het forum, daar staat zo vreselijk veel informatie. Ik weet zeker dat je geen onderwerp kan verzinnen wat nog niet is besproken.
 
Niet zo moeilijk denken! :)

Er is geen ideale combi.
Er is geen beste keus op voorhand.

Ik lees in dit topic ook goede berichten over de Rupes pads en middelen. Dus daar zal het niet aan liggen. Wél is er persoonlijke voorkeur! (Zoals bij ALLES)

Geef mij een DAP en Monello, dan lever ik goed werk af. Maar, om één-of-andere reden heb ik liever Scholl als polijstmiddel. Dit wil niet zeggen dat Scholl beter is. :) Ik heb het liever zó...

Jij hebt nog geen polijst-ervaring en moet informatie inwinnen. Veelal is dit persoonlijke voorkeur of onderbouwde ervaring. Onderbouwt of niet, een ander weerlegt die feiten ineens weer.

Lekker verwarrend... Bomen en bos enzo... ;)

Als ik zelf NU zou moeten kiezen welke middelen en pads ik bij de Rupes 15 moet nemen, dan zou ik zelf gaan voor Scholl polijstmiddelen en de Lake Coutry HD pads. (Koelgat, trapeze vorm ok de uitslag te kunnen handelen) Waarom...? Scholl word veelal aangeraden en de pads ook, beviel mij goed op mijn 21. :)
Die combi leek me leuk omdat het allemaal merken zijn die ik enorm goed vind over het algemeen.
Dat advies krijg ik dan van jou want heb een paar dagen geleden eens met Dennis van der Willik gechat via FB en hij heeft gezegd dat ik het beste resultaat kan halen met de rupes met monello pads en s3 en s17 voor op Duitse lakken? Nu weet ik dat hij een hele goede detailer is en zijn advies niet moet laten liggen. Ook weet ik dat jij een hele goede detailer bent en dat ik ook jou advies niet links moet laten liggen. Ik ga even verder in een gewoon bericht...
 
...Ik denk dat we eruit zijn, we kunnen hierover blijven doorgaan. Ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor jullie feedback! Dit heeft me enorm geholpen. Ik denk dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik idd niet te veel moet nadenken en gewoon moet proberen. Maar ben blij dat ik nu gewoon weet dat ik eigenlijk niets verkeerd kan doen. Ik hoor jullie nog bij andere topics en zie jullie misschien op de SDD. Bedankt iedereen en een fijne werkweek!!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Die combi leek me leuk omdat het allemaal merken zijn die ik enorm goed vind over het algemeen.
Heb je ze al eens gebruikt dan? :p

paar dagen geleden eens met Dennis van der Willik gechat via FB en hij heeft gezegd dat ik het beste resultaat kan halen met de rupes met monello pads en s3 en s17 voor op Duitse lakken?
Ben ik het niet mee eens, want Ik vind, IK wil, IK zie het anders, etc... Komt hetzelfde verhaal van alle eerdere reacties wéér in terug. :D

Nu weet ik dat hij een hele goede detailer is en zijn advies niet moet laten liggen. Ook weet ik dat jij een hele goede detailer bent en dat ik ook jou advies niet links moet laten liggen. Ik ga even verder in een gewoon bericht...
Ik kan misschien wel een beetje detailen, maar misschien behaal ik mijn resultaten op een HELE andere manier dan de meesten hier. :p


Ik ben benieuwd wat het is geworden en inderdaad; Laat het effe weten tegen die tijd. ;)
 
  • Leuk
Reactions: BenzJannik en m@rio
Die combi leek me leuk omdat het allemaal merken zijn die ik enorm goed vind over het algemeen.
Dat advies krijg ik dan van jou want heb een paar dagen geleden eens met Dennis van der Willik gechat via FB en hij heeft gezegd dat ik het beste resultaat kan halen met de rupes met monello pads en s3 en s17 voor op Duitse lakken? Nu weet ik dat hij een hele goede detailer is en zijn advies niet moet laten liggen. Ook weet ik dat jij een hele goede detailer bent en dat ik ook jou advies niet links moet laten liggen. Ik ga even verder in een gewoon bericht...
monello pads heb ik niet gezegt hoor, ben niet zo fan van die pads. gaf als advies de rupes mk2. die geeft een snellere correctie dan bv een dap. s3 s17 is idd een mooie combi. maar wat ik je ook adviseerde was koop de hele set. heb je alles bij de hand. en ik vind de rupes geel en wit geweldig, gebruik blauw en groen nooit, daarvoor pak ik scholl pads icm scholl pads, maar dat wist je al. ik zou niet meer denken twijfelen of vragen. koop gewoon een mooie rupes set
 
Misschien had je jezelf niet BenzJannik moeten noemen, maar BenZanik. ;) Jokes Jokes. :p

Proberen die handel! Vergeet niet; Het is geen rotzooi ofso. Alles in de set zal goed werken. Echter heeft iedereen zijn eigen draai en die kan natuurlijk anders zijn dan van een ander. ;)

Sterker nog... Ik denk dat ik in de afgelopen 2 jaar meer heb gedetailed als de meeste hier op het forum, maar weet zeker dat ik ook het minste experimenteer van iedereen. :) Wat ik heb bevalt mij, maar leer van die spullen/details nog elke keer. Elke detail is anders, ook al lijken de zelfde factoren te spelen. ;)
 
Sterker nog... Ik denk dat ik in de afgelopen 2 jaar meer heb gedetailed als de meeste hier op het forum,

Wat een giller zeg :joy: roflol...

Alle auto's uit de straat wassen en over een motorkap raggen valt in míjn ogen niet in de categorie detailen o_O

*duikt in de sectie show off....

@BenzJannik

Wat een groot detailer ooit zei:
" find what you like and use it often" ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat ik het minste gedetailed heb van iedereen op dit forum en daarbuiten. Toch kan ik me aansluiten bij datgene wat @nicknameless net zei: "find what you like and use it often"
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
@nicknameless @Dennis van der Willik

... "als de meeste"... Dat wil niet zeggen dat ik de koning ben van het detailen en dat ik beter ben als iedereen, dat snap je wel. :) Ik baseer dit op het feit dat ik onvrijwillig teveel vrije tijd heb, bezig ben geweest om een opstart te maken naar een klein bedrijfje en daardoor in 2 jaar tijd veel bezig hen geweest.

That's it, That's all. :) Get the sand out of your vagina's ;)

Mijn punt lag op het feit dat, zoals het er letterlijk staat, ik ondanks veel werken met dezelfde spullen er nog elke keer geleerd word en geen enkele detail hetzelfde is. Dus naast het feit dat je veel verschillende materialen en producten kan kiezen, blijft het gewoon heel persoonlijk.



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: BenzJannik