Heya Peeps,
Vandaag heb ik een motorkapje van de sloop behandeld met mijn DAP900. Ik wilde een aantal dingen testen om voor mijzelf en voor het forum de werking én verschil van producten te zien.
Helaas was, zoals ik al had kunnen verwachten, de lak veel te zacht om een goede test te doen. Ik heb dus lichtelijk gezegd; Gefaald!
Goed bedoeld, maar niet gelukt.
Before; doffe bende met vele diepe defecten.
De bedoeling was om de motorkap in delen op te splitsen en de volgende dingen te doen;
Allereerst de stappen die tot nu toe altijd heb gedaan;
Wassen & Kleien
Na het wassen & kleien droogde hij weer net zo dof op.
Foam Pad (Geel) + Veloce (Meest linker baan op foto)
Vervolgens de stappen die ik eigenlijk óók had moeten doen (2 delen op kap);
Foam Pad (Geel) + Veloce
Foam Pad (Oranje) + Mezzo
Foam Pad (Geel) + Veloce
Foam Pad (Oranje) + Mezzo
Foam Pad (Wit + Finale
Op de foto/afbeelding, van links naar rechts;
Onbewerkt--> Veloce + Mezzo + Finale--> Veloce + Mezzo--> Veloce--> Onbewerkt
Dit schiet dus niet op met een zachte lak. Alle hits leken op elkaar qua resultaat. Met het blote oog een héél klein beetje verschil.
Op de andere helft van de motorkap heb ik een combinatie geprobeerd die, volgens het forum, de hardere lakken zou kunnen aanpakken (2 delen);
Spiderpad + Veloce
Spiderpad + Scholl S3
Spiderpad + Scholl S3 + Finale
Hier heb ik niet specifieke foto's van gemaakt. Het verschil was toch al niet héél zichtbaar en de test was toch al niet strak meer.
Gelukkig heb ik ondanks de mislukte test nog een Cleaner kunnen proberen. De PB Pro Polish heb ik met de DAP ingewerkt en ik was verbaasd over de mate van reinigingskracht. Op deze zachte lak deed het superveel, maar dat is misschien te verwijten aan de lak zelf.
Ook heb ik gemerkt dat de combinatie van Spiderpad + S3 net zoveel corrigeert als de Foam + Veloce, maar de finish was te vergelijken met het paneel waar Veloce + Mezzo op was gedaan.
Ik riep mijn vriendin er effe bij om te kijken. Ik keek me ondertussen dood op de minimale verschillen, dus vroeg ik haar om aan te wijzen welke van de 3 panelen (Monello 1/2/3 hits) het meest leek op de finish van de Spiderpad + S3. Zij wees zelfs het paneel aan die 3 hits had gehad, die was afgeschaald t/m Finale.
Maar goed, dit zegt niks op deze zachte lak.
Hier nog een aantal foto's;
.
Ik zal binnenkort de Spiderpad met S3/Veloce is gaan proberen op mijn BMW. Als ik hiermee dieper kom qua correctie, ben ik al blij. Deze keer zal ik dan ook afschalen, wat ik de eerste keer niet deed.
Ik hoop dat ik hier resultaat zal boeken en dan een beter review kan doen, in plaats van een halfgebakken review als deze. Haha!
Ook hoop ik dat ik dan mijn pads weer schoon heb gekregen. Kleine stukkies gedaan, maar wat kwam er veel vanaf. Zelfs na effe snel schoonmaken zagen ze er zó uit;
Vandaag heb ik een motorkapje van de sloop behandeld met mijn DAP900. Ik wilde een aantal dingen testen om voor mijzelf en voor het forum de werking én verschil van producten te zien.
Helaas was, zoals ik al had kunnen verwachten, de lak veel te zacht om een goede test te doen. Ik heb dus lichtelijk gezegd; Gefaald!
Goed bedoeld, maar niet gelukt.
Before; doffe bende met vele diepe defecten.
De bedoeling was om de motorkap in delen op te splitsen en de volgende dingen te doen;
Allereerst de stappen die tot nu toe altijd heb gedaan;
Wassen & Kleien
Na het wassen & kleien droogde hij weer net zo dof op.
Foam Pad (Geel) + Veloce (Meest linker baan op foto)
Vervolgens de stappen die ik eigenlijk óók had moeten doen (2 delen op kap);
Foam Pad (Geel) + Veloce
Foam Pad (Oranje) + Mezzo
Foam Pad (Geel) + Veloce
Foam Pad (Oranje) + Mezzo
Foam Pad (Wit + Finale
Op de foto/afbeelding, van links naar rechts;
Onbewerkt--> Veloce + Mezzo + Finale--> Veloce + Mezzo--> Veloce--> Onbewerkt
Dit schiet dus niet op met een zachte lak. Alle hits leken op elkaar qua resultaat. Met het blote oog een héél klein beetje verschil.
Op de andere helft van de motorkap heb ik een combinatie geprobeerd die, volgens het forum, de hardere lakken zou kunnen aanpakken (2 delen);
Spiderpad + Veloce
Spiderpad + Scholl S3
Spiderpad + Scholl S3 + Finale
Hier heb ik niet specifieke foto's van gemaakt. Het verschil was toch al niet héél zichtbaar en de test was toch al niet strak meer.
Gelukkig heb ik ondanks de mislukte test nog een Cleaner kunnen proberen. De PB Pro Polish heb ik met de DAP ingewerkt en ik was verbaasd over de mate van reinigingskracht. Op deze zachte lak deed het superveel, maar dat is misschien te verwijten aan de lak zelf.
Ook heb ik gemerkt dat de combinatie van Spiderpad + S3 net zoveel corrigeert als de Foam + Veloce, maar de finish was te vergelijken met het paneel waar Veloce + Mezzo op was gedaan.
Ik riep mijn vriendin er effe bij om te kijken. Ik keek me ondertussen dood op de minimale verschillen, dus vroeg ik haar om aan te wijzen welke van de 3 panelen (Monello 1/2/3 hits) het meest leek op de finish van de Spiderpad + S3. Zij wees zelfs het paneel aan die 3 hits had gehad, die was afgeschaald t/m Finale.
Maar goed, dit zegt niks op deze zachte lak.
Hier nog een aantal foto's;
.
Ik zal binnenkort de Spiderpad met S3/Veloce is gaan proberen op mijn BMW. Als ik hiermee dieper kom qua correctie, ben ik al blij. Deze keer zal ik dan ook afschalen, wat ik de eerste keer niet deed.
Ik hoop dat ik hier resultaat zal boeken en dan een beter review kan doen, in plaats van een halfgebakken review als deze. Haha!
Ook hoop ik dat ik dan mijn pads weer schoon heb gekregen. Kleine stukkies gedaan, maar wat kwam er veel vanaf. Zelfs na effe snel schoonmaken zagen ze er zó uit;