• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoomreiniger

Zorro

Detailing addict
7 sep 2008
135
65
Het is mijn bedoeling om dagelijks na een rit met een stoom reiniger de velgen even schoon te maken, niet perfect maar dat ze proper genoeg blijven tot de wekelijkse wasbeurt.
Het is een handstoomreiniger van 3 bar.

Nu weet ik alleen niet of dit veilig is voor mijn wheelwax.
Gaat deze door een stoomreiniger sneller verdwijnen.
Wekelijks was ik mijn velgen maar iedere dag met een emmer is wat te veel :-b , vandaar dat een stoomreiniger ideaal zou zijn om vlug te reinigen tussendoor op voorwaarde dat het mijn wax niet aantast.:weetniet

Heeft er iemand ervaring mee of kan iemand mij verder helpen met wat stoom juist doet op je velgen.

Alle info is nuttig en welkom
 
Met stoom verwijder je denk ik heel snel je wheelwax. Wat je beter kunt gebruiken is een wheel detailer spray: https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Quik_Wheel_Detailer_473_ml_G14616_100066
Deze is hiervoor speciaal bedoeld ;)
 
meen je dat nou? ga je echt elke dag na een rit de wielen doen?

Als je wielen in de wax staan, en elke week met een mild autoshampootje en goede velgenborstel worden schoongemaakt, is dit meer dan voldoende.
 
Als ze goed gewaxt zijn kan je ze toch gewoon afspuiten met een HD ,werkt zelfs na een week voor mij ,80% proper.