• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Taal- en spelfouten op de site gevonden? Meld ze in dit topic!

Omdat ik binnenkort weer een keertje een Ferrari 812 Superfast mag verzorgen (ik heb er al eerder eentje mogen doen, inclusief het kleinere broertje, te weten een Ferrari Portofino), toetste ik die naam zo maar even in op Google en zo kwam ik uit op een verslag van Diventa Bella, waarin Johan aan ook aan zo een auto heeft gewerkt.

Ik herken trouwens de slechte staat van de lak! Degene die ik mocht doen was ook hagelnieuw en daar zat zelfs kleurverschil aan de achterkant. En ja, dat moest over gespoten worden door de leverancier. Verder dezelfde ellende die Diventa Bella beschreef. Degene die ik mocht doen was donkerblauw. Degene waar ik binnenkort aan ga beginnen is zwart.

Nu valt mij op in het verslag dat er herhaaldelijk HADDEN staat, daar waar ik HEBBEN zou schrijven.

QUOTE
Allereerst hadden HEBBEN wij de Ferrari gefoamd, gewassen en gekleid. Dit doen wij om al het vuil van de auto af te krijgen. Daarna hadden HEBBEN wij de auto zo strak mogelijk gepolijst. Bepaalde delen op de auto, zoals de deuren, hadden meer structuur (sinaasappelhuid) dan andere delen van de auto. De delen waar meer structuur in zat hadden HEBBEN wij aangepakt om de structuur gelijk te maken.
UNQUOTE

QUOTE
Bescherming is key
Nadat de auto volledig was gepolijst hadden HEBBEN wij de auto voorbereid voor de transparante Xpel steenslagfolie behandeling. Nadat de folie op de Ferrari was geplaatst werd de folie beschermd met GYEON Q² PPF. Dit is een zeer gemakkelijke en flexibele éénlaags-coating voor PPF. De coating verlengt de zelfreinigende eigenschappen, maximaliseert de waterafstotendheid en versterkt de kleur op zowel glanzende als matte folies zonder de finish te veranderen.
UNQUOTE


Met vriendelijke groet,
Aficior
 
Laatst bewerkt door een moderator:

In de Nederlandse omschrijving staat vermeld dat een verpakking 2 x 100 gram klei bevat.

Op de verpakking van de doos staat:

1670500837333.png


3-stuks Clay Bars wat in totaal 240 gram klei maakt.
 
  • Leuk
Reactions: Elva Chan

Eingelijk weer op voorraad! Je hebt er even op moeten wachten maar het is weer leverbaar; de Fine Grade Clay Mitt van Flexipads. Deze Fine Grade Clay Mitt verkort de tijd voor het kleien aanzienlijk. Niet meer kneden maar simpelweg afspoelen in een emmer met water. Zo makkellijk is deze Fine Grade Clay Mitt. Tot wel tientallen keren te gebruiken!
Fine grade met minimale marring, na gebruik nabehandelen met een paint cleaner of polijstmiddel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@RoyR
Als je marring van deze mitt vergelijkt met claybar is er dan stuk meer marring of redelijk gelijk.
Claylube erbij gebruiken is wel aan te raden lijkt me? Of alleen met water gebruiken?
Qua werking / hoe makkelijk die vervuiling weghaalt ook vergelijkbaar met claybar?