• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd voor een nieuwe shampoo

M@rio en Ric: beide Nanolex shampoo's interesseren mij! Wel redelijk duur voor 750ml? Een 5l verpakking zie ik nu wel niet direct zitten.. Die reactiverings shampoo, iemand ervaring met deze als het dan inderdaad wel de bestaande LSP ondersteunt? Hoe zit het met de geur van beiden?
 
@M3fan - Ik dacht dat de Re-activating shampoo uit het assortiment ging ofso. Ik had deze in de Si3D-onderhouds-kit erbij zitten en qua glibberigheid vond ik hem prima, maar de toevoegingen van de shampoo kon ik niet écht goed beoordelen omdat de coating eronder goed zijn ding deed.

De Pure heb ik gehad en opgemaakt, maar voor mij was het niet-schuimen toch wel een dingetje. :p
 
@M3fan - Ik dacht dat de Re-activating shampoo uit het assortiment ging ofso. Ik had deze in de Si3D-onderhouds-kit erbij zitten en qua glibberigheid vond ik hem prima, maar de toevoegingen van de shampoo kon ik niet écht goed beoordelen omdat de coating eronder goed zijn ding deed.

De Pure heb ik gehad en opgemaakt, maar voor mij was het niet-schuimen toch wel een dingetje. :p

Oei beide niet zo goede ervaringen dan? Niet schuimen of nauwelijks is voor mij ook een dingetje. Ik ben nogal autistisch als ik mijn wasemmer vul. Ik doe altijd de hoeveelheid zeep op mijn washmitt en dan laat ik het water erop stromen om zo mooi schuim te verkrijgen :)

@m@rio: dat valt idd dan ongeveer in dezelfde prijsklasse :)
 
@m@rio - Ooh, ik kreeg de Pure niet echt schuimerig. :p

@M3fan - De dosering voor BtbM is 21ml op 15L water. Met een literfles kan je dan 48x wassen en dat is toch zo'n twee jaar lang, om de week, wassen voor €32,50. :p (Ik gebruik zelfs nog wat minder per keer)

Met de Pure (750ml) kan je 20x wassen, 37,5ml per wasbeurt.

(Allebei volgens hun eigen beschrijving)
 
Die is ook erg lekker @Emi en extreem goedkoop in gebruik.

Heb tot nu toe verschillende gebruikt, DJ Born to be Mild, Sour Power, Supernatural Shampoo, Wax-Safe Shampoo, Gyeon Bathe, Bathe+, Waxaddict Pure Shampoo en een Obsession geloof ik. Eigenlijk allemaal goed in wat ze moeten doen, veilig wassen.
 
@m@rio - Ooh, ik kreeg de Pure niet echt schuimerig. :p

@M3fan - De dosering voor BtbM is 21ml op 15L water. Met een literfles kan je dan 48x wassen en dat is toch zo'n twee jaar lang, om de week, wassen voor €32,50. :p (Ik gebruik zelfs nog wat minder per keer)

Met de Pure (750ml) kan je 20x wassen, 37,5ml per wasbeurt.

(Allebei volgens hun eigen beschrijving)
In mijn geval 24x aangezien ik in mijn velgen-emmer ook zeep gebruik om de velgen te wassen. :)
 
Ik ben van plan morgen de nanolex pure shampoo eens te proberen en hierna de ddj born dus ik ga zien of het een vervanger is of niet. ben heel lang fan geweest van de adam's blue car shampoo, maar na de bathe te proberen deze toch aan de kant geschoven.
 
De pb super slick & suds is een prima shampoo voor weinig geld. De btbm beviel mij wel beter. De btbm is zuiniger in gebruik en is nog gladder naar mijn mening.

Sinds ik een coating op de auto heb, gebruik ik de bathe+ Als shampoo. Het is een prima shampoo maar ik weet niet, het is niet mijn ding en ik voel me er niet vrolijk bij. Schuimt bijna niks en is zo bijna geurloos. De additieven die erin zitten zijn natuurlijk wel een mooie bijkomstigheid.

Laatst kreeg ik 3 samples van de nanolex pure. Een warme verrassing. Ruikt lekker, schuimt iets meer dan de Bath+ en reinigt goed. Hoewel er geen toevoeging in zit , geeft deze shampoo me een beter gevoel. Dat boosten doe ik evt. Wel met acquafobia.

Uiteindelijk komt het allemaal neer op een stukje merkvoorkeur en gevoel. De ene voelt zich beter met de ene, de ander met de ander. Probeer zoveel mogelijk. Het komt toch wel op.

Ik weet niet wie er zat te twijfelen of die de pure wou aanschaffen. Stuur me anders een pb. Ik heb nog een deel van mijn sample over. Je mag hem wel ophalen of verzenden , past vast wel door de brievenbus. Anders verzinnen we wel iets.
 
Deze vind ik wel interessant. Deze maand bestel ik normaal ook een nieuwe shampoo. Iemand die een mening heeft over deze?https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Car_Wash_1892ml_05664_100208 Lijkt mij wel interessant kwa prijs.. De Mothers shampoo is denk ik het voordeligst maar ik zie deze weinig passeren hier?

Gebruik deze al ruime tijd, haalt de vervuiling behoorlijk makkelijk weg. Ik gebruik een 50ml op 10 liter water, en de washmitt glijd goed over de lak. De shampoo schuimt niet zo heel hard (is voor mij ook geen must) en ruikt zoet, maar ook niet heel overdreven. Enig minpunt de shampoo is echt dik, waarbij overgieten in een kleinere fles nogal eens een knoeiboel kan worden.
Heb deze altijd naar volle tevredenheid gebruikt, maar op mijn lijstje staat nu eens de Auto Finesse Lather shampoo.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Hier al enkele liters Born to be Mild versleten voor de normale handwas. Alle shampoos die ik gehad heb voldoen prima als shampoo, maar inderdaad komt er een persoonlijke voorkeur om de hoek kijken.

Normale handwas; ''Born to be Mild''
  • Goedkoop.
  • Glad/glibberig.
  • Lekker luchtje.
Onderhoud/Booster; ''Bathe+'' (Foamen)
  • Verbruik ligt hoger, dus kosten per wasbeurt ook.
  • Middels foamen aan te brengen.
  • Geeft goede beading + sheeting op vrijwel alles van een auto.
  • Standtijd verrassend goed, zelfs als Standalone.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie