• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd voor een nieuwe shampoo

Wat sommige hebben met waxen, heb ik met shampoo’s!

Voor mij geen 1 die het beste is, ze doen echt allemaal prima hun werk. En denk ook dat de keuze van washmitt bepalender voor het “glijden” is dan de shampoo.

Ik vind het juist leuk om te variëren. De enige keer kauwgomballen de andere keer sinaasappel en dan weer de lekkere geur van btbm.

Ik moet wel zeggen dat ik er op het moment niet zo gek veel meer heb staan. Moet snel weer wat bij komen ;)

Op het moment heb in:
Btbm
Mothers
Mergs GC
Lavare
Bath+

Binnenkort denk de Waxaddicts en Nanolex bestellen.
 
  • Leuk
Reactions: Heiko en Cordoba
Ik heb jarenlang de monello gebruikt. In het begin vond ik hem ideaal ivm de doseerpomp. Maar het nadeel was dat hij redelijk dik was. Ik had altijd het idee dat de klonters shampoo op tussen en onder de gridguard belande. Ik gebruik de laatste tijd de nanolex en deze bevalt me erg goed. Lost goed op in het water. Glijd super en schuimt iets meer. Alleen de sluiting van de fles heb ik dan weer ruzie mee.
 
Dat wil ik wel!

Alleen ben ik even klaar met trainen, omdat ik maandag weer weg moet voor het werk.

Als de aanbieding blijf staan, wil ik na 4 weken wel even langskomen ;)
 
Goh dan blijf ik toch twijfelen

Wilde voor autofinesse lather shampoo gaan en geur weet ik nog niet maar bathe+ wil ik toch ook graag uitproberen
 
Gebruik deze al ruime tijd, haalt de vervuiling behoorlijk makkelijk weg. Ik gebruik een 50ml op 10 liter water, en de washmitt glijd goed over de lak. De shampoo schuimt niet zo heel hard (is voor mij ook geen must) en ruikt zoet, maar ook niet heel overdreven. Enig minpunt de shampoo is echt dik, waarbij overgieten in een kleinere fles nogal eens een knoeiboel kan worden.
Heb deze altijd naar volle tevredenheid gebruikt, maar op mijn lijstje staat nu eens de Auto Finesse Lather shampoo.

Bedankt voor de reactie. Binnenkort maar eens bekijken welke shampoo ik bestel. BtBm is bijna op.. nog 1 a 2 wasbeurten denk ik. De Nanolex interesseert mij ook wel.
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Gedurende de jaren wissel je nogal s van shampoo. Gebruikt oa. Meguiars Gold Class, BTBM, Mothers, CG Citrus

Recent heb ik de Bath aangeschaft om eens te proberen en bevalt me uitstekend, schuimt perfect en wast icm een MM Incredimitt echt super.
 
De criteria voor een goede shampoo lijken rechtstreeks uit een huisvrouwenreclame te komen:
- geur
- schuimen (heeft alleen psychologisch effect, schuim reinigt niet, ondanks dat reclames al decennia wat anders beweren)
- glijden bij het wassen (dat is lastig omdat het vuil, de toestand van de lak, gebruikte washmitt/sponge, verdunning en temperatuur daar allemaal invloed op hebben) en het is de vraag of het echt iets toevoegt. (makkelijk glijden, betekent ook dat je snel geneigd bent een scherpe zandkorrel flink over de lak te schuiven)
- prijs (de prijs per wasbeurt is eigenlijk de enige objectieve graadmeter die ik in dit topic heb gelezen).

Wat shampoo's betreft: ik gebruik meestal de Bathe of Super Slick &Suds, de BtbM heb ik ook maar is niet beter dan de anderen. De bathe+ geeft een mooie boost aan de wax, maar is lastiger in gebruik, reden voor mij om voor komende winter de Super Slick & Wax in te slaan om die te vergelijken met de Bathe+ die ik de laatste jaren heb gebruikt voor een boost van de wax.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Heiko
Meguiars Gold Class, BTBM & Poorboys super slick & suds in de kast. Wat ik gebruik hangt van de goesting van het moment af. Vaak nog verschillende in de velgenemmer tov de lakemmer. Ik vind ze allemaal top zonder specifieke voorkeur.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik gebruik de Meguirs Gold Car Wash. Misschien niet de goedkoopste, maar ik ben er zeer tevreden van. Auto glimpt er mooi van ook.