• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Video: Detail Porsche 993 Cabrio

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Dag iedereen,

Een tijdje geleden kreeg ik eens het idee om een video te maken van een volledige behandeling.

Het betreft een Porsche 993 Cabrio.

Resultaat zie je hier: (Ik slaag er niet in om de video hier te plaatsen, dus dan maar de link)


Groeten
Olivier!
 
Leuke filmpje alleen dat er telkens ingezoomd wordt op elke foto vind ik nogal irritant en ben daarom ook gestopt bij 2minuten. Ik vind het nogal storend.
 
Leuk om eens een filmpje voorbij te zien komen. Flinke correctie behaald zo te zien. Het eindresultaat mag er zeker zijn! :) Hoe lang ben je er nu mee bezig geweest?
 
IbizaSigno;338883 zei:
Leuk om eens een filmpje voorbij te zien komen. Flinke correctie behaald zo te zien. Het eindresultaat mag er zeker zijn! :) Hoe lang ben je er nu mee bezig geweest?

Naar schatting zo'n 20-tal uren, verspreid over 3 dagen.
 
Goed opgeknapt die 993, de laatste luchtgekoelde. Maar verdiende hij wel ook zeg...wat een lakellende was dat voorheen :sob:
Dak nog behandeld/beschermd? (maar het ziet er zeer goed uit)
 
Dimitri;338886 zei:
Leuke video!

Tevreden van uw washandschoen? Ik denk er namelijk aan ook zo eentje aan te schaffen.

Je eigenlijk zeer tevreden! Duurzaamheid nog geen zicht op (heb 'm nog niet zo lang) maar het is microvezel dus dat moet zeker goed komen!

Hij neemt ook zeer veel water op, is in mijn ogen kwalitatief even goed als wol maar met een betere duurzaamheid :)^
 
Denders;338887 zei:
Goed opgeknapt die 993, de laatste luchtgekoelde. Maar verdiende hij wel ook zeg...wat een lakellende was dat voorheen :sob:
Dak nog behandeld/beschermd? (maar het ziet er zeer goed uit)

Inderdaad, t was vreselijk om aan te zien :(

Dak is naderhand ook nog behandeld geweest ja. Gebruikt product om te impregneren is 303 High Tech Fabric Guard. (Ik kan jammer genoeg niet alles in beeld brengen ;) )
 
Een tijdje geleden heb ik, in het kader van een wedstrijd, een foto van het eindresultaat van deze Porsche doorgemailt naar Auto Finesse.

Daarnet merk ik dat mijn foto geselecteerd is voor de finale, samen met nog enkele andere wagens. Iedereen kan stemmen op de foto's om zo tot een winnaar te komen!

Mensen die lid zijn van facebook kunnen via deze link stemmen (mijn foto is de 11e in het album):



https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152045091860977.1073741839.172324505976&type=1

Breng gerust een stem uit, zou me een groot plezier doen! :up:

Bedankt!
 
Olivier;347512 zei:
Een tijdje geleden heb ik, in het kader van een wedstrijd, een foto van het eindresultaat van deze Porsche doorgemailt naar Auto Finesse.

Daarnet merk ik dat mijn foto geselecteerd is voor de finale, samen met nog enkele andere wagens. Iedereen kan stemmen op de foto's om zo tot een winnaar te komen!

Mensen die lid zijn van facebook kunnen via deze link stemmen (mijn foto is de 11e in het album):

www.facebook.com/media/set/?set=a.101520....172324505976&type=1

Breng gerust een stem uit, zou me een groot plezier doen! :up:

Bedankt!


Ik wil stemmen maar je link werkt niet.
 
leerrijke show off !

Ik heb geen ervaring met machinaal polijsten, en vraag me of je altijd zovaak over dezelfde plaats gaat als in dit filmpje?
(het stuk waar de bovenkant van de bestuurdersportier doet)

Of was dit om een lokale (diepe) kras aan te pakken?
 
Alles is op die manier aangepakt geweest ja!

Op de video zie je enkel het polieren met een krachtige pad, daarna moet er nog worden gepolijst met fijnere pads om mooi af te werken :)

Het polieren is best wel arbeidsintensief ja.
 
Leuk filmpje :cool:

Bij het bekijken viel me alleen op toen je met de shinex op het portier bezig was dat je pad niet in het midden van de backingplate zat.
Is dat een bewuste keuze geweest?