• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen en waxen verdelen over 2 dagen

Dank, goeie tips weer! @MTyn bedoel je zo'n Monello easy detailing hand orange light cutting pad?
Die heb ik in huis, want die had ik nodig voor de Mezzo.
 
Ja idd die bedoel ik. Mocht je ooit een flesje Glass Polish bestellen, neem er (nog) zo´n pad bij. Die hou je dan enkel voor de Glass Polish zodat je altijd een ´Glas setje´ hebt en geen zogenaamde kruisbesmetting krijgt als je er wat anders mee gaat polijsten.
Uiteraard altijd je pads schoonmaken na gebruik. Kan gewoon met beetje Dreft onder de kraan, flink masseren, spoelen en knijpen en dan laten drogen.

Die glass polish gaat ook wonderen doen op elke spiegel die in huis hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@MTyn is de Autoglym Glass Polish icm oranje pad ook geschikt voor getinte ruiten? Die heb ik namelijk deels..
@Lexy ja daar had ik ook naar zitten kijken!
 
@Ric325i
Ik vermoed dat fabrieksaf getint glas een laag tintfolie tussen de lagen glas zit en bij achteraf tinten zit het, vaak, aan de binnenzijde.

Mijns inziens lijkt het dan niet verstandig om met een middel waar een korrel in zit, hiermee het (achteraf met folie getinte) glas te behandelen.

Nogmaals, het is een aanname hè, geen idee of het daadwerkelijk zo is.
Beter safe than sorry ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ester en Ric325i
@nicknameless , onderstaande info heb ik van internet geplukt (voor wat het waard is en wie er evt interesse in heeft).

“Fabriekstint is gewoon een pigment in het glas waardoor het er donkerder uitziet, dus het is geen echte film die is geïnstalleerd. Fabriekstint komt uit de fabriek die het voertuig maakt en wordt achteraf niet geïnstalleerd. Het belangrijkste doel is om de renners een gevoel van privacy te geven.”
en
”Fabriekstint wordt gemaakt met behulp van een kleurstof aan de binnenkant van het glas, waardoor het er donkerder uitziet en wordt voorkomen dat een percentage van het visuele licht door het glas gaat. Dit proces wordt 'diep onderdompelen' genoemd en biedt geen bescherming tegen ultraviolette stralen die schadelijk zijn voor uw huid. Fabriekstint laat zichtbaar licht, zonnewarmte en UV-stralen door; terwijl raamfolie de zonnewarmte en schadelijke uv-stralen buiten houdt.”
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Dank allen voor de info! Ik had die vraag verwacht.. Ik weet niet of het folie is of fabrieksaf getint. Ik wist niet hoe ik daar achter kan komen. Maar als ik de berichten zo lees, kan ik het beste het achterraam een stukje open doen en kijken of ik aan de binnenkant folie geplakt zie zitten, of niet?
De Mii is door de vorige eigenaresse nieuw gekocht. Lijkt mij meest logisch dat zij dan de optie getint glas heeft gekozen, en niet pas na de aankoop nog folie heeft laten aanbrengen. Al scheelt het nogal wat in prijs volgens mij, dus ik weet het niet. Ik ga kijken!
 
Kijk als er evt folie aan de binnenkant van je raam zit dat zou een behandeling aan de buitenkant wel mogelijk zijn gok ik.
Al is voorzichtigheid altijd verstandig natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Andere optie: in de kofferbak bij de wielbak voor het reservewiel moet een sticker zitten, waar allerlei info van de fabriek op staat in codes. Via die codes kun je ook achterhalen of er af-fabriek getint glas in hoort te zitten. Dezelfde sticker zit ook vaak voorin het instructie boekje

Voorbeeld van zo'n sticker:
?u=http%3A%2F%2Figorweb.org%2Fdecoder%2Fstitok.jpg

De betekenis van die optiecodes kun je op diverse sites opzoeken, bijvoorbeeld deze.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Fabrieks-af getint glas is wel te doen met Glass Polish van Autoglym. Laatst machinaal (Flex PXE80 met een 80mm vilt-pad) op de binnenkant van mijn achterramen. (BMW 4GC). Doet toch echt wel serieus goed werk.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Fabrieks-af getint glas is wel te doen met Glass Polish van Autoglym. Laatst machinaal (Flex PXE80 met een 80mm vilt-pad) op de binnenkant van mijn achterramen. (BMW 4GC). Doet toch echt wel serieus goed werk.
Officieel wordt een viltpad verkocht om glas te polijsten idd zelf gebruik ik ook wel een mf cutting pad (spettert ook minder)
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik wilde de Gyeon Tar bestellen maar die is niet op voorraad. De Autoglym wel. Maar moet je het voor of na het wassen gebruiken? Bij de beschrijving staat : "de ideale voorbereiding voor reguliere shampoobeurt". Maar de non ferro bijv, doe je na het wassen, dus nu ben ik in de war.
Ik hoor het graag, dank alvast!
 
Volgends mij is dat een beetje persoons afhankelijk,

ikzelf (absoluut geen pro) doe het meestal tussen 2 contact washes door.
Ik was hem, decontanimeer hem (iron en Tar) spuit hem af en was hem nog een keer.
 
  • Leuk
Reactions: Ester