• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen zonder foam en HD prima?

Uhmazing

Detailing trainee
30 aug 2022
17
42
Goedemiddag,

Normaliter was ik de auto bij mijn ouders met de hogedruk en foam ik hem helemaal.

Ik heb de auto ongeveer 1.5 week geleden gewassen, maar na wat regenbuitjes ziet hij er weer niet uit.

Kan ik zo nu en dan de auto ook wassen met de tuinslang/sproeikop zonder te foamen of is dat af te raden?
Laatste keer heb ik de auto helemaal gewaxt met Collinite 845.

Alvast bedankt!

Die voorwas met foam (of met sprayer) én hogedruk afspoelen is wel DE werkende combinate.
Met tuinslang afspoelen heb je maar een deel van de reinigingskracht.

Tussendoor alleen ff stof/pantervlekken afspoelen in een wasbox met hogedruk osmose water voldoet vaak ook prima. Zeker als ie net in de 845 staat.
Geen droogdoek gebruiken, hooguit voor je ramen. De rest evt. met luchtblaxer doen.

• Leuk
Reacties: Uhmazing
Als je alleen afspoelt in de wasbox en geen handwas doet met shampoo.
Dan oogt de boel wel schoner, maar zou je met een droogdoek over een oppervlak gaan waar nog wat viezigheid op kan zitten.

• Leuk
Precies. Afspoelen met enkel osmose water maakt het zeker 90% schoner.
Echter nooit schoon genoeg om geen krassen te kunnen veroorzaken als je daarna met een doek erover gaat.

Dus alleen met droogdoek op je lak aan de slag gaan na een echte handwas (contactwash) omdat dat écht alle krassende vuil of zand eraf is.

Dat is ook de reden van een goede voorwas en een HD afspoelbeurt.. het meeste en ergste krassende vuil weghalen vóórdat je met je washmitt de lak gaan aanraken. Eerst zoveel mogelijk weghalen om waskrassen (swirls) te voorkomen. Helemaal 100% gaat vrijwel niet lukken maar hoe 'klinischer' je te werk gaat, hoe mooier je auto tenslotte blijft.

• Leuk
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Dus als ik het goed begrijp alleen even afspoelen in de wasbox met osmosewater en dan droogrijden?

Of is het beter om eerst af te spoelen, dan pre wash, afspoelen en afspoelen met osmosewater?