• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is Meguiar's All Purpose Cleaner (APC) precies en zijn er alternatieven voor?

@PizzaPieter - Omdat het er sterk op lijkt dat het een stuk schoner kan. ;) Daarbij, nu heb je vervuiling een beetje laten oplossen/losweken en het vocht trekt dieper in de stof. Met een extractor reinig je diep én zuig je het meteen weg.

Misschien ook een idee om de stof nadien te beschermen met iets als 303 - Fabric?
 
@PizzaPieter - Oh, maar zo kan je oppervlakkig ook al een hoop bereiken, inderdaad. Echter is het na schoonmaken met een borstel erbij én afzuigen met een extractor pas écht lekker schoon.
Sta al in de wacht bij Boels....

Doe ik gelijk de zittingen van de auto.

Zo'n borstel, kan ik die ook bij de Praxis ofzo scoren?

Spriets spriets met APC, borstelen, even laten weken en dan tapijtreinigingsmachine eroverheen?
 
@PizzaPieter - Uuh, als het maar een zachte borstel is, op zijn minst.

1) Stofzuigen.
2) APC sprayen en laten inwerken.
3) APC sprayen om het weer iets vochtig te maken en dan borstelen.
4) Schoon water in de machine en terwijl je dit sprayed, meteen afzuigen.

Even in de gaten houden of de APC in de machine niet enorm gaat schuimen. Zo ja, dan de bak vaker legen.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Nog een tipje voor de extractor: lauw warm water er in doen ipv koud water. Werkt mij inziens wat prettiger en gevoelsmatig droogt de bank sneller.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
@PizzaPieter

1) Stofzuigen.
2) APC sprayen en laten inwerken.
3) APC sprayen om het weer iets vochtig te maken en dan borstelen.
4) Schoon water in de machine en terwijl je dit sprayed, meteen afzuigen.

Reiniger gefixed voor zaterdag en zondag.

Stap 2: laten inwerken. Hebben we het dan over een minuut? 5 minuten? Uur?

Gr Pieter
 
Goed voorbereid, alles klaar in zonnetje, spul opgehaald van Boels.... Blijft sproeiertje hangen.... Geen probleem bij matjes doen buiten, maar niet handig in auto. Dus nu ff terug voor andere. Gelukkig maar 5 min rijden, maar toch weer lastig.... Net lekker klaar om te beginnen, hardstyle op.

Enniehoe: resultaten volgen later
 
Haha, klopt, Nummerradio Spotify op Blinded van Degos & Re-done....daar ga ik behoorlijk goed op met mn JBL koptelefoon :)

Enniehoe. Het is gelukt. De auto en de andere bank. We bekijken de tweede bank ff hoe die is gegaan t.o.v. de eerste bank. Is die beter, dan spoelen we de eerste bank morgen ook nog even.

In alle gevallen 'zwart water' trws.....

Begonnen met de matjes; kon ik mooi testen hoe het apparaat werkte. Maar goed ook wat ik ontdekte dus de kapotte schakelaar én dat hij best veel water geeft. Dus matjes gefixed op de nieuwe "@Cordoba"-ladder die de rest van de deur mijn werkbank was. Perfect

Toen de achterbank. Ingespoten, begonnen en toen ik de zitting wilde opklappen, kwam ik erachter dat dat helemaal niet kan. Hij kan er wel helemaal uit. Fokking handig, dus hem op mijn Cordoba-werkbanl gelegd en keigoed gegaan. Op een bepaald stuk kwam er 'blauw/paars' water af. Extra gedaan.

Toen de rugleuningen van de achterbank en grof. Hier ook de plantenspuit met schoon water bij gepakt om een beetje te kunnen doseren en tot slot nog grof het vloerkleed.

Daarna de voorstoelen. Plat gegooid, grote stukken met sproeier van apparaat, rest met plantenspuit. Wederom zwart water. Ook vloer ff meegepakt.

Heerlijk weer, dus alle ramen open, muziekje op koptelefoon. Handig.

Toen met de APC alle kunststof delen binnen afgenomen, dus weer helemaal fris.
Tot slot nog even met de nieuwe SAM'S glasscleaner de voorruit gedaan binnen en buiten.

Toen keer ik naar de achterbank in het zonnetje en daar zag ik een paarse vlek terugkomen. Denk dat daar ooit een pen gelekt heeft ofzo, of een ijsje.

Dus weer op de Cordoba-werkbank, APC, borstelen, keiveul water erop en zuigen maar weer..net zo lang tot er niets meer kwam

Toen de bank binnen, natuurlijk een koud kunstje inmiddels. Deze staat nu te drogen met 2 ventilatoren erop gericht en de achterbank staat erop .

Terug in auto gekeken, blij mee.

Spulletjes opgeruimd.

Nu op bank, zo een biertje!
20210821_123218.jpg
20210821_123230.jpg
20210821_124050.jpg
IMG-20210821-WA0002.jpg
20210821_130909.jpg
20210821_130926.jpg
20210821_133240.jpg
20210821_133243.jpg
20210821_154045.jpg
20210821_161732.jpg
20210821_164151.jpg
 
Ik denk dat de hoeveelheid vuil water die er uit kwam en hoe vuil dat was, een flinke eye opener was. Mooi werk Pieter. Overigens doe ik de ramen nooit helemaal open, maar op een kiertje, zodat er wel wat wind door heen gaat, maar het interieur in het zonnetje ook flink opgestookt wordt.
 
Behoorlijke eye-opener ja, @Cordoba !

Vandaag stond de auto perfect om te drogen. In het zonnetje, wind van links naar rechts. Nog extra kacheltje erin en hoppa.

Nu staat ie met ramen open nog onder de carport te drogen, maar ik voel al geen vocht meer....desalniettemin....ff lekker drogen.
 
Andere bank ook nog een keer gedaan. Volgens mij gaf @Quantoxx eerder aan dat het nóg schoner kon. En als dat ding dan tóch bij de deur heb.....

Denk dat hij gelijk heeft. In ieder geval kwam er niet alleen doorzichtig water terug.....

Kijken hoe t opdroogt.

Ben in ieder geval blij om te weten dat dit kan, dat het niet de hoofdprijs kost en dat zelfs een poetsnoob als ik dit kan. Ben benieuwd
20210822_132651.jpg
20210822_134019.jpg
20210822_134236.jpg