• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Over een uurtje richting Zaandam om een versgespoten 750 heel licht te polijsten met finale en daarna in 2 lagen SN 2.0 te zetten.
 
morgen een roze Lancia Ypsilon een full Detail beurt geven. De koplampen heb ik al ge wet sand en gepolijst. De uv werende laag was helemaal geel en ondoorzichtig geworden. Nu weer helemaal mooi. Resultaten post ik morgen.
 
gisteren en vandaag een Espace '98, groen metallic

volgende week een grijze Caddy :party:

binnenkort ook mijn eigen nog een winterbeurtje geven :) kan ik meteen mijn Carpro Reload proberen.
 
Eindelijk weer een detail; dit weekend een Mercedes Benz E 320 CDI Avantgarde Combi van 2007. Donkergroen metallic en heel veel swirls. Gelukkig twee volle dagen de tijd, want wat een lap metaal zeg.

Plan de campagne:

- inspuiten met Bug Squash als pre wash
- foamen
- afspuiten met de HD
- velgen demonteren en reinigen
- wielkasten schoonmaken en met cockspit spray inspuiten
- sponningen en rubbers e.d. schoonmaken met APC en borsteltje
- wassen met SS&S
- kleien met Gentle Grey i.c.m Born Slippy
- afplakken van de raamrubbers (voor de rest is alles in kleur)
- testspot maken met de Flex rotary
- polijsten
- IPA wipe down
- nog een keer wassen om al het polijstresidu te verwijderen uit sponningen e.d.
- met de DAP op zwart Lime Prime aanbrengen
- SN Hybrid
- ramen met Pro Vision behandelen
- uitlaatpijpsierstukken met cone en Prof.Polish weer mooi maken
- interieur word nog een afspraak voor gemaakt

Heb er zin in! Even wat anders aan het hoofd na al de ellende van de afgelopen maanden.
 
morgen ga ik de auto van mijn zus eens wassen en in de wax zetten :-"

van het voorjaar zal ik hem compleet nalopen incl polijst sessie :grinning:
 
Zaterdag mijn Golf.

Het wassen en afplakken doe ik vrijdag na het werk, zaterdag de rest. Ga de combi DGPS, Fuzion toepassen voor deze winter:ja

Zaterdag de DGPS en zondag weer wassen en dan de Fuzion erop
 
@Tamer
Dat wordt dan zondag wel lekker uitslapen Tamer, want je zult de DGPS na het afnemen natuurlijk minimaal twaalf uurtjes laten rusten neem ik aan?
En ach, de wax zit er zo weer op en af.

@Paulus de Boskabouter
Fijn dat je ook fysiek in staat bent weer eens een detail te doen. Kan me voorstellen dat jij je er op verheugd.

Beiden veel plezier!
 
@Bartezzz, ik zal wel een paar foto's schieten, maar detailen en foto's maken is niet echt mijn ding:schaam , ik ga liever door.

@Aficior, de DGPS ga ik voor het eerst gebruiken sinds aanschaf. Ik verwacht rond een uur of 3 klaar te zijn op zaterdag met de detail van de auto. De auto zal daarna onder een carport staan waar in ieder geval geen regen kan komen. De rest is een gok, qua luchtvochtigheid etc.

Maar ik vraag me af bij dit product of het wel echt 12 uur met rust gelaten moet worden.

Is er al bewezen bijvoorbeeld hoe dit product reageert als na 4, 5 of 6 uur een wax wordt aangebracht hier bovenop tov 12 uur.

Dit vraag ik me serieus af en heb er geen kennis/info over:weetniet
 
Zondag de auto van me moeder aanpakken.
Is een ford fiesta uit 2009 met een "lakpantser" van waxoyl en daardoor maarliefst 2x gewassen in zijn leven.

Kan me lol op :-"
 
@Tamer

Wolfgang zelf schrijft:
This product is moisture-sensitive. In order to achieve a slick, durable finish, Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 must cure for at least 12 hours before being exposed to moisture. Do not apply sealant before dusk because dew will interfere with the adhesion to the paint. Park your vehicle in a garage or under a shelter while it is curing, if possible.

Dit product is vochtgevoelig. Om een goede duurzame finish te bereiken, moet Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 minstens 12 uur curen, alvorens te worden blootgesteld aan vocht. Niet aanbrengen in de namiddag, want dauw zal de adhesie/binding met de lak verstoren.

Spijtig genoeg zal vocht ervoor zorgen dat de bijzondere bestanddelen van DGPS 3.0 zich niet goed kunnen hechten aan de lak, waardoor het volgens Wolfgang veel minder duurzaam zal zijn.

Ik ken geen ervaringen met een mindere cure-tijd helaas.
 
@ Aficior, dat verhaal ken ik ja, toch bedankt voor de uitleg:cool:

Mijn auto heeft gisteren ongeveer 5 uur vochtvrij gestaan, ik kijk even hoe het gaat houden de aankomende periode. De wax die er vandaag op zou doen doe ik volgend weekend, ik moest plots voetballen vandaag:s

Net even snel een fototje gemaakt van de beading.