• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Daar heb je zeker een flinke klus aan...:ja (zit dat zoldertje er nou nog niet in) :-"
 
Zo Iwan. DAar ga je echt werk aan hebben zo te zien op de foto's!!
Niet alleen meters maken, maar zo te zien zul je er hard voor moeten gaan werken.
Succes man.
 
Smurf succes met de Volvo!
Een hele uitdaging zo te zien maar gezien jouw show offs gaat de Volvo een nieuw leven tegemoet :)^

Ik krijg vanmiddag een Honda Fireblade binnen die goed onder de waskrassen zit

Zal er een mooie show off van maken :-"
 
Mooie klus Smurf! Veel detail plezier gewenst.

Vanmorgen een begin gemaakt aan het dak van de Polo Coupe, best wel zachte lak; met Mezzo op wit met de Flex verdwijnd de doffe lak als sneeuw voor de zon :party:
 
Morgen de rode Ypsilon van mijn vriendin doen.

Eerst wassen met 2 emmer systeem
Daarna kleien (helaas is mijn IronX op dus dat sla ik noodgedwongen over)
Daarna 1 hit polijsten met finale op wit. Dit omdat de auto nog niet zo heel lang geleden helemaal onder handen is genomen.
Daarna Reload er op. Overal op. Ramen, lak en trims
En als laatste zal ik voor het eerst eens de QD+ gaan gebruiken over de reload heen.

En uiteraard zal ik wat foto's maken.
 
Het klopt als je zegt dat de GOLF wel wat aandacht verdient, mede gezien het feit dat de huidige bestuurder (mijn vrouw) er alleen maar in rijd en er verder bijna nooit een hand naar uitsteekt.

Nou ja tanken dan, als valt ie stil…., maar goed.

’t Is een witte (zonder blanke lak) Golf 1 met op dit moment “bruine” vlekken van rottende bladeren die ingewerkt zijn in de lak. Dat kreeg ik er met shampoo al niet meer vanaf!

Om te beginnen, de buitenkant met de winter voor de deur lijkt mij het meest urgent, binnenkant is met een stofzuiger al weer redelijk op orde.


Er zijn geen noemenswaardige schades, hier en daar wat lichte deukjes. Alleen op de motorkap zit een kras die ooit eens met een lakstift is gerepareerd. Die is wel te zien als je er een wat beter blik op werpt.

Gaat rond 5 dec gebeuren... ben erg benieuwd wat ik ga aantreffen. Ga hier wel een verslagje van schrijven.
 
Verschoven ( zou eerst vandaag gebeuren , maar ging niet door ) : De Mercedes S AMG van 2011.

En in de planning :

Een Fiesta MK2 XR2
Een Granada MK3 station.
Een Volvo 740GL.
Een BMW 5 serie
Een Golfje 3


Ach ik kom de komende weken nog wel ff door:party:
 
Een Healey (niet de mijne) van wat krasjes ontdoen
En gelijk even uitleggen waarmee, wat en hoe :party:
Kan binnen dus het weer maakt niet uit
 
Aankomend weekend een Lancia Delta Integrale Evo 1 "Verde York"
613028verde_2.jpg


Moet even een heel snelle opknapbeurt hebben voor de verkoop. (gaat waarschijnlijk naar Duitsland).

Zal dus kleien worden en vervolgens AutoGlym Super Resin Polish (SRP):sob: (t'is even niet anders, mag niet te veel kosten:( )
 
RST-Smurf zei:
Verschoven ( zou eerst vandaag gebeuren , maar ging niet door ) : De Mercedes S AMG van 2011.

En in de planning :

Een Fiesta MK2 XR2
Een Granada MK3 station.
Een Volvo 740GL.
Een BMW 5 serie
Een Golfje 3


En de aanvulling :

Een Mondeo

Een Citroen XM
En begin 2012 weer een Stang op de stal hier:heart_eyes:
En vandaag een Capri RS2600 aangenomen voor na de winter:heart_eyes:
 
Ik wist hem eigenlijk niet zo goed te plaatsen waar in welk topic omdat het meerdere vraagjes zijn.
Mocht hij ergens anders naar toe moeten geen probleem !

Nu dat de carpoort klaar is en ik dus overdekt kan werken, ben ik heel langzaam van alles aan het verzamelen om voor het einde van dit jaar een DAP te hebben met wat spullen, maar heb nog ZEEER VEEEEL vragen :-b
Na een paar maandjes terug in de leer te zijn geweest bij RST-Smurf moet het er van komen, ik kom nog wel weer terug op herhaling Smurf ;)

Nou is mijn eerste "klant" mijn broertje en daarna mijn vader, schoonvader allemaal een totaal verschillende wagen en kleur.

De kever van mijn broertje is een echte zomer/show auto dus moet glimmen als een gek.
De Citroen C4 van mijn vader is rood (hij heeft zelf DJ orange crush) en die mag zekers gaan glimmen maar hoefd geen mega glans te zijn een mooie en goede bescherming.
Daarna heb ik ook mijn schoonvader nog een peugoet 407 SW grijs/blauw en daarbij geld een nog mindere eis, want hij vind de schampoo met een beetje wax al een mooi resultaat geven....

Nou kwam bij mij gelijk de vraag naar boven waarmee al het chrome werk te doen bij de kever, dit is werkelijk nog in nieuw staat maar waarmee zou je dat het beste/mooiste mee kunnen bewerken/en beschermen ?

Ook zijn de velgen van blank alu :-o met zwart gespoten delen, deze moesten nog wel meer gaan glimmen vertelde hij waarmee zouden we dat kunnen doen ??

De C4 ga ik gewoon helemaal doen alle stappen en dan met de DJ orange crush moet het vast goed komen.

De peugoet denk ik dus aan helemaal doen alle stappen alleen als laatste met een vloeibare betaalbare wax te doen...

Dus zou ik graag ook nog een vloeibare wax willen hebben, die ik met de DAP aan kan brengen om zo sneller te kunnen werken, welke raden jullie aan ??
Ik dacht aan Natty's of de Collinte 845 of toch iets anders ??

Wat heb ik straks in huis:
DAP 900
oranje, heavy green, light green, wit, zwart, concourso pads
Monello Mezzo
Monello Finale
PB SSR-1
PB EX with carnauba
PB EX-p
PB natty's paste wax blue
PB QD+
PB bold 'n bright
DJ born to be mild
DJ Bleu velvet PRO
DJ Purple haze PRO
Car pro Reload
Iron X
PB APC
PB sray & Wipe
PB klei
Car pro Eraser
stapel doeken
stapel pads

En ik vergeet vast wel wat :-"


Plaatjes van de kever heb ik en van de C4..

en inmiddels getaxeert en bij de RDW geweest, dus hij kan volgend jaar komen rijden naar mij toe ;)

En de C4 van paps
 
Audi A6 3.0 TFSI van mijn broer binnenkort (team up met Wouter B, toch Wouter :)_[] ) En volgend jaar januari een Bentley Brooklands :party:
 
ben vandaag alvast begonnen met enkele stickers weg te halen(caramelschijf):

wat moet er ongeveer gebeuren :

moet eerst ontdaan worden van de oude stickers (er komen er nieuwe op).

de "velgen" :-b moeten niet gedaan worden.

op het dak na wordt alles gekleid en proper gemaakt met prof. polish.(ook de ramen
om goed proper te zijn)

als de nieuwe stickers er opzitten komt er een waxlaagje op.

de plastic delen zullen als laatste behandeld worden.


mijn plan :

foamen + afspuiten HD
wassen : s&s met een gewone mf-handschoen
kleien : maakt niet uit, ga er nu niet mijn beste klei voor nemen :-"
prof. polish om alle lakwerk en ramen proper te maken om dan te laten bestickeren (met dap900 + handpad)
(wordt ter plaatse door de reclamejongens ontvet naar het schijnt , daar waar ze stickers aanbrengen) en daarom maak ik de lak "proper" met de prof.polish)

na de stickers :

wassen ,logo's/letters poetsen, waxlaagje , zijramen (en achterruit ook) in de wax , voorruit met s&w of een cleaner/beschermer in 1 , plastic onderaan behandelen + bumpers, rubbers voeden , nog iets ??

tips/veranderingen/aanpassingen zijn welkom en zullen "in overweging genomen worden" :ja