Er zijn wel waxen die hier volgens de fabrikant voor bedoeld zijn.
O.a.
Nanolex hybrid wax en Angelwax the fifth element.
Toevallig mensen daar ervaring mee? al dan niet met een coating?
In de winter vind ik het soms te koud om zelf te gaan klooien in een wasbox, dus dan laat ik mijn auto wassen bij Bubblewash in Zwaag. Dichterbij Purmerend kan ik helaas niets vinden. Hij werkt de auto altijd af met een of andere wax van kenotec, en de auto komt daar toch altijd wel met een olieslicke wetlook vandaan. Is toch anders dan de look van de coating waar de auto ook mee behandeld is.
De auto laat sich wel makkelijk schoon wassen. In de zomer was ik zelf in een wasbox. Na het wassen gebruik ik een Quick detailer, al dan niet met SiO booster erin. De nabehandeling met de Quick Detailer voegt ook zeker wel wat toe aan de uitstraling, maar dat is vooral meer van hetzelfde, die typische harde coating glans.
Zowel de Quick Detailer glans in de zomer, als de wetlook glans in de winter houden maar een paar dagen aan, na een week is de wow factor wel verdwenen. Beading en sheeting nog prima, maar de auto wordt gewoon snel vuil. Het helpt ook niet dat in de buurt van waar ik mijn auto vaak parkeer rgelmatig witte neerslag van zetmeel is. Aangezien ik de wax look in de winter wel kan waarderen overweeg ik toch om eens wat te gaan proberen met zelf een wax over de coating te smeren in de zomer, maar dan wel een wax die volgens specificaties zou kunnen samenwerken met een coating. En dan koop ik ook nog graag het liefst Europees indien beschikbaar. Vandaar dat ik op
Nanolex (1e keus, want DU = EU) of Angelwax (2e keus, want GB =/= EU) uitkom. Mochten mensen er ervaring mee hebben, of met andere waxen over een coating dan deel ik graag in de opgedane kennis en ervaring!