• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft ervaring met een Karcher Type 3.77?

Die van de Gamma stuwd wel 450 liter en deze van alto maar 310
Heb van het weekend in belgie gekeken en andere winkels, en deze 3.77 kost overal 199 euro.

Denk dat je kwa vermogen toch beter bent met de Karcher.

ik heb net de alto gehaald bij de karwei mooi klein handzaam apparaatje nu ga ik ff de super foam en het foam kitje voor de alto bestellen zoadat ik snel kan
foamen :-b
ben heel benieuwd hahaha
grtz tim

Ik begin nu wel te twijfelen. De Nilfisk is klein de Kärcher is een stuk groter maar heeft wel wieltjes. Het vermogen van de Kärcher is wel groter maar gaat dat veel uitmaken met foamen en spuiten op de auto? Daar wordt hij voornamelijk voor gebruikt.

Bij de Makro is de Nilfisk 100.5.5 in de aanbieding voor 59 euro. Welke heeft dan jullie voorkeur? de Nilfisk 110 van Karwei of de Nilfisk 100 van de Makro? Ze zijn allebei even duur.

Hier zie je de verschillen: http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=676E0AD6B5F790F2C125755A005255E4&product%5B%5D=DD121378F2779EF3C125755A0053CBC2
De 110.3 heeft 110 bar druk en de 110.5 heeft 100 bar druk. Dat met die wateropbrengst moet je niet teveel naar kijken, bovenin dit topic stond dat de waterdruk van bijv. de Karcher 3.77 400 liter per uur is, even meer naar beneden is dat 450 liter en op de doos zag ik vanmiddag staan dat het maximaal 350 liter is.
De 110.3 heb ik vanmiddag ook gezien, hij is erg klein en ook helemaal niet zwaar. Ze hadden daar ook nog een Karcher 2.14 dacht ik die was net zo groot en een 10 eu duurder, met dezelfde specificaties. De Karcher K3.77 was op bij de Gamma. Je kon hem wel bestellen gaf Gamma aan voor dezelfde prijs maar het kon wel 4 weken duren voor ze binnenkwamen.

Om een lang verhaal kort te maken zou ik voor de 110.3 gaan.

Jeroen zei:
Karwei Druten?

Kom ik misschien vande week ook weer even (zelfde eigenaar) 8o

idd ja :-b stonden er genoeg morgen komt ook me foam setje binnen
heb daar ook een vraagje over
om 1 auto te foamen hoeveel foam moet er dan in het flesje en hoeveel water koud/warm??

grtz tim

Ja weet ik ook niet hoeveel doe maar ook altijd wat haha, maar net genoeg om lekker mee te foamen, maar niet te hoge concentratie...

En en ja, wij hebben uhm, 3 vlonders vol staan. Volgens mij wel een stuk of 60 van die dingen haha. Vandaag even denken, heb ik er 3 verkocht! :-"

@ jeroen oke dana denk dat ik de eerste was in druten want stond nog allemaal netjes eegaal opgestapeld haha
enne had ergens iets gelezen over 50ml op een fles dus zal eens wat gaan proberen als het morgen binnen is :lol

Werner zei:
4 weken levertijd?! Da's niet te hopen, want de actie van 5 jaar garantie loopt maar tot eind juni!
Er werd verteld dat het naleveren normaal 10 werkdagen duurt. Klopt ook wel aardig want mn pa had een achteruitrij camera voor de caravan gekocht maar was er niet meer. Hij hem bestellen en 12 dagen later was hij er (inclusief weekend). Maar die actie ga je niet meer halen. In drenthe zijn nog een aantal vestigingen die ze hebben. Evt kan ik er 1 voor je ophalen, maar goed ligt eraan waar je precies woont.

dark devil zei:
@ jeroen oke dana denk dat ik de eerste was in druten want stond nog allemaal netjes eegaal opgestapeld haha :lol

Dat is opdat er deze week weer een "mistery guest" voor de "beste karwei van nederland" meting.

Vanmiddag kwam die bij ons, en wij hadden 2 nee'tjes. Dus wel vrij goed gedaan 8-)
En vraagt die waar de nilfisk hd's staan + nog veel andere dingen van de folder, maar ik weet ze, en vergeet ze toch niet meer haha.

Trouwens, de levertijd is normaliter 10 werkdagen, mits op voorraad bij de leverancier. Alleen in ieder geval ik houdt altijd twee weken onder voorbehoudt op. Want het gebeurt vaak genoeg, dat er niets uitgeleverd wordt. Daarintegen vindt ik het raar dat de gamma 4 weken roept, terwijl die bij hetzelfde inkoopt als wij doen :roll

Het zou kunnen dat de grote leverancier alles eruit heeft gezet. Normaal is de levertijd inderdaad 10 werkdagen. Blijkbaar is er toch nog veel vraag naar dat ze een backorder hebben geplaatst bij Kärcher die op hun beurt misschien wat uit het buitenland trekken om aan de vraag te voldoen. Dit is een ouder model dus nieuwe productie starten zullen ze wel niet doen. Al met al klinkt 4 weken dan heel geloofwaardig.

Binnetie zei:
In drenthe zijn nog een aantal vestigingen die ze hebben. Evt kan ik er 1 voor je ophalen, maar goed ligt eraan waar je precies woont.

Bedankt voor het aanbod, maar aangezien ik in Zeeuws-Vlaanderen woon is dat niet echt een optie.

Zojuist eventjes gebeld naar de Gamma vestiging, daar vertelden ze me dat het nog wel 6 weken kan duren! Deze informatie hadden ze gisteren pas doorgekregen. Dus inderdaad, beide acties kan ik wel vergeten, helaas.

Ik heb gisteren de nilfisk bij Karwei gekocht, en even uitgeprobeerd. Volgens mij is het voldoende om je auto af te spuiten en de straat schoon te spuiten.
Ik heb verder geen ervaring met andere hogedrukreinigers.
Nog wel een vraagje: welke eindstuk kan je het beste grbruken om je auto af te spuiten? die met de ronde straal of de harde platte straal? is die niet te hard? voor je lakwerk?

Rykers zei:
Ik heb gisteren de nilfisk bij Karwei gekocht, en even uitgeprobeerd. Volgens mij is het voldoende om je auto af te spuiten en de straat schoon te spuiten.
Ik heb verder geen ervaring met andere hogedrukreinigers.
Nog wel een vraagje: welke eindstuk kan je het beste grbruken om je auto af te spuiten? die met de ronde straal of de harde platte straal? is die niet te hard? voor je lakwerk?
Ik zal iedergeval niet de vuilfrees nemen.

Misschien een stomme vraag, maar wat is de vuilfrees?
Bij de Nilfisk zit alleen een Click & Clean Tornado® -sproeikop en een Click & Clean Powerspeed® sproeikop

Rykers zei:
Misschien een stomme vraag, maar wat is de vuilfrees?
Bij de Nilfisk zit alleen een Click & Clean Tornado® -sproeikop en een Click & Clean Powerspeed® sproeikop
De vuilfrees kon je extra bijkopen voor 30 euro. Dat was dat ronde ding die bij de Nilfisk opgesteld staat.

Werner zei:
Bedankt voor het aanbod, maar aangezien ik in Zeeuws-Vlaanderen woon is dat niet echt een optie.

Zojuist eventjes gebeld naar de Gamma vestiging, daar vertelden ze me dat het nog wel 6 weken kan duren! Deze informatie hadden ze gisteren pas doorgekregen. Dus inderdaad, beide acties kan ik wel vergeten, helaas.
Ga anders gewoon voor een de Nilfisk, deze presteert ook prima. En is nog goedkoper ook. Kärcher is beetje net als Miele je betaald vrij veel voor de naam, maar er zijn ook merken met betere prijs/prestatieverhouding zoals Nilfisk.