• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang, tips/tricks en ervaringen

De sealant moet 12 uur na het uitpoetsen curen, na het aanbrengen is het gewoon testen met de swipetest, dan afnemen, daarna dus 12 uur niets meer aan doen:

Enige, doch grote (!) nadeel is dat na het afnemen de Deep Gloss Paint Sealant minimaal 12 uur moet uitharden voordat er een wax aangebracht mag worden. En in die tijd is regen of dauw niet toegestaan
 
Nog even een tip m.b.t. tot de Wolfgang Fuzion wax en het machinaal aanbrengen. Als je een nieuwe pot ontvangt dan moet je de pot ondersteboven op een vlak oppervlak leggen. Vervolgens even een paar stevige klappen op de bodem van de pot geven. Hierdoor laat de wax los. Als je nu de pot losdraait van het deskel dan heb je een losse waxcylinder in het deksel staan. Je kan nu vrij makkelijk je machine met pad boven de waxcylinder manoeuvreren en de pad voorzien van wax. :party:
 
Even een fuzion gerelateerd vraagje :

Ik heb begin maart de Astra in de DGPS3 en daarna in de Fuzion gezet.
Nu hebben we maandag Duitse Autosport Festival en ik zou de Astra graag net even dat beetje meer mee willen geven.

Zou ik na het wassen en afdrogen nog een laagje DGPS3 eroverheen draaien of zou ik met bijv. red mist (tijdelijk) hetzelfde effect bereiken ?
De Fuzion is nog ruimschoots aanwezig, het gaat me er even om op de Astra op die dag te laten "pieken"
 
Ik heb nu de DGPS ook gebruikt en deze maar een 15 minuten laten curen .
Maar nu lees ik hier van Rubba dat je deze een uur moet laten curen . Wat is hier de reden voor ? Daar dit nergens op de fles is te vinden hoe lang deze moet curen . ;)
 
Hoe brengen jullie de Black Diamond Tire Gel aan ? Ik gebruik voor de Bold n Bright een Mequiars "tyre applicator" (zo'n zwarte bak - kan even niet op de naam komen) maar op de een of andere manier wil dat met de wolfgang niet echt lekker.
 
picasso zei:
Ik heb nu de DGPS ook gebruikt en deze maar een 15 minuten laten curen .
Maar nu lees ik hier van Rubba dat je deze een uur moet laten curen . Wat is hier de reden voor ? Daar dit nergens op de fles is te vinden hoe lang deze moet curen . ;)

De sealant laten curen, dan de de swipe test en dan de auto minimaal 12 uur N I E T blootstellen aan regen of een (te) hoge luchtvochtigheid.

Dus N I E T het product 12 uur lang laten curen :!

Een garage is dus eigenlijk een must.

Je kan de DGPS ook s'morgens nadat alle dauw weg is, aanbrengen en dan de auto in de volle zon zetten. Volgens mij verklein je hiermee de cure tijd.

Hang me er niet aan op, het is slechts mijn theorie.
 
Wederom staat er bij mij iets bij dat een bij sealant de swipetest niet helemaal correct functioneerd omdat je dan eigenlijk iets te vroeg aangeeft dat ie klaar is om te worden afgenomen.
Wie o wie geeft het verlossende antwoord
 
He nicknameless de swipetest heb ik gedaan , maar die was na 1 minuut al goed .
En auto staat nu lekker in de garage .
Ik heb ook de Wolfgang Deep Gloss Spritz Sealant , kan ik deze er volgende week over heen doen ? ;)
 
De Wolfgang DGPS hoeft alleen maar te hazen volgens dit filmpje

Daarna lekker overnacht in de garage laten staan.
 
Gisteren heb ik de Megane van mijn vriendin in de Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gezet.....(het uitharden daarvan en drooghouden van de wagen is geen probleem aangezien mijn vriendin door een schouderoperatie de komende tijd geen auto kan rijden).....kan ik dan volgend weekend er nog een laagje DGPS bovendoen (ik neem aan dat je deze sealant wel kan layeren...) of zou dit niks toevoegen? Iemand ervaring hiermee?
 
Als je zou gaan layeren dan zou ik er een wax op zetten ( uiteraard zonder de alombekende monsters die de onderlaag wegknabbelen )
 
Ok bedankt voor de info mk-us, een wax overheen zetten ga ik echter niet doen :no Het zal bij 1 enkel laagje DGPS blijven dan :ja
 
Danielle zei:
De Wolfgang DGPS hoeft alleen maar te hazen volgens dit filmpje

Daarna lekker overnacht in de garage laten staan.


Toch gek dat op de site van Wolfgang zelf dit staat:
Once the vehicle is covered,
wait 30-45 minutes before buffing.

Bovendien wordt er inderdaad alleen maar gezegd dat het hoeft te drogen tot een haze maar dat kan wel een half uur tot 45 minuten duren natuurlijk.
Volgens mij wordt er nergens een tijd gezegd dat je moet wachten?
 
Als ik zo naar het filmpje kijk, smeren ze het erop en het lijkt wel of ze het direct weer wegwrijven :weetniet
Het ziet er zo vet als wat uit.
En ze smeren het giga dik lijkt het wel. 8o

De droogtijd hangt natuurlijk af van veel factoren: temperatuur, luchtvochtigheid enz.

Gewoon de swipetest doen om er zeker van te zijn of het product lang genoeg gecured heeft.

Wel moet een sealant langer curen dan een (carnauba) wax.