• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang, tips/tricks en ervaringen

Is er iemand van cc of vanop het forum die ervaring heeft met de Wolfgang Exterior Trim Sealant. Deze is (nog) niet verkrijgbaar bij cc, echter ben ik heel tevreden van de andere wolfgang producten en lijkt dit me nogwel iets het waard om te testen.
 
De Wolfgang Trim Sealant krijgt in het buitenlang lovende kritieken.
Naar wat ik gelezen heb is deze trimsealant bruikbaar voor de banden, wielen, trims, metalen, ... M.a.w. dit produkt is ontwikkeld voor het hele exterieur (uitgezonderd de lak natuurlijk). Als dit zo blijkt te zijn is dit voor mij de reden om dit te gaan gebruiken. Ik gebruik de hele Wolfgang-lijn en ben dus zeer benieuwd naar de komst van dit produkt.
 
Nog 1 die zeer tevreden is over Wolfgang... Waar blijft die Exterior Trim Sealant ?:D
 
https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/Spot_Eliminator_473ml_WG-5000_100775

zat te denken om de spot eliminator te bestellen, maar is dit niet hetzelfde als een normale APC vab bv PB's of Megs???

iemand ervaring met dit product
 
Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer

Is bedoelt om de lak voor te bereiden op een sealant en/of wax. Tevens geschikt om oude sealent/wax lagen te verwijderen zodat je een ideaal schoon oppervlak krijgt. Zorgt er dan ook voor dat de volgende stap beter hecht aan de lak. Haalt ook eventueel overgebleven contaminatie weg en maakt de lak super glad. Ik gebruik het regelmatig met de DAP, op stand 3 en een zwarte pad.

Prijs/kwaliteit: 8/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 9/10
Duurzaamheid: nvt
Resultaat: 8/10
Te vergelijken met: Dodo Juice Lime Prime
------------------------------------------------------
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Een wondermiddel! Wat een geweldig spul is dit. Het is een vloeibare, gele substantie die wederom bijna geur neutraal is. Brengt zeer eenvoudig op en neemt fantastisch (!) eenvoudig af. Na het aanbrengen (doe ik met de hand) een uurtje laten curen en het afnemen is een genot. En de glans die het oplevert....wauw!

Enige, doch grote (!) nadeel is dat na het afnemen de Deep Gloss Paint Sealant minimaal 12 uur moet uitharden voordat er een wax aangebracht mag worden. En in die tijd is regen of dauw niet toegestaan. Uiteraard is het allemaal geen ramp maar het schijnt de duurzaamheid niet ten goede te komen als je je hier niet aan houdt. Dus alleen als je je auto onder een carport of in een garage kan zetten is dit middel de perfecte sealant! Blijft zonder problemen 6 maanden je lak beschermen.

Prijs/kwaliteit: 9/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 10/10
Duurzaamheid: 10/10
Resultaat: 9/10
Te vergelijken met: Poorboys EX-P en CG Jet Seal 109

Kan iemand mij helpen met wat vragen over deze 2 producten:
Ik wil beide producten aanschaffen maar ga het handmatig verwerken!!!

En hoe met de hand aan te brengen? kan ik daar een Monello foam applicator hand voor gebruiken (en welke kleur eventueel)
en afnemen met een normale deluxe mega towel van PB's ofzo?

Voor de Deep gloss paint sealant gelden eigenlijk dezelfde vragen :schaam

misschien een betje domme vragen, maar better safe than sorry
 
Beide producten kun je gebruiken i.c.m. een applicatorpadje.

Machinaal kun je ze ook aanbrengen met een zwarte pad op de DAP500/900 en met een niet te hoge snelheid.
 
martin78 zei:
Kan iemand mij helpen met wat vragen over deze 2 producten:
Ik wil beide producten aanschaffen maar ga het handmatig verwerken!!!

En hoe met de hand aan te brengen? kan ik daar een Monello foam applicator hand voor gebruiken (en welke kleur eventueel)
en afnemen met een normale deluxe mega towel van PB's ofzo?

Voor de Deep gloss paint sealant gelden eigenlijk dezelfde vragen :schaam

misschien een betje domme vragen, maar better safe than sorry

Voor de dgps gebruik ik deze:
monello pad
Ik gebruikte vroeger eerst een mf-applicator van poorboys maar deze is nog veel gemakkelijker in gebruik.
 
@Nicknameless: ik heb geen DAP dus voor mij gewoon RSI polsen van het handwerk :-b

@Hondasport: Die rode heb ik al (vaak voor wax aan te brengen), heb bij mijn bestelling ook en zwarte van Monello besteld
 
Ik zit nog met een vraagje ivm. het wolfgang gamma...

Met wat kan de Fuzion (op de deep gloss paint sealant) na de (wekelijkse) wasbeurt best "geboost" worden?
Met de Spritz Sealant of de Detail Spritz?

Alvast bedankt !

Lode
 
Had deze combi destijds op een 911 van een klant zitten ( de DGPS en de Fuzion ).Een aantal maanden later kwam deze terug voor een opfrisbeurtje.Aangezien er nog een mooie beading was heb ik deze na het wassen met de Spritzsealant behandeld.Vondt dit perfect werken.En de keer erna was de beading hiervan nog zeer netjes :heart_eyes:
 
Even een topic hijack...


Gaat Wolfgang er uit en worden we dus verzocht te hamsteren? Of wordt het assortiment verkleind met daarin alleen de paradepaardjes?

Ik vind DGPS, Fuzion en de Black Diamond tiregel nog altijd on top of their game.:heart_eyes:
 
+

Tim zei:
Detailers Pride en andere huismerken van Autogeek komen niet meer in ons assortiment, de leveringen vanuit Autogeek zijn dramatisch. Om je een idee te geven, als je een bestelling plaatst als dealer, dan doen ze er doodleuk 2 weken over om de order gereed te maken en daarna hoor je pas of er back orders zijn. Vanuit Florida is de zending dan vervolgens nog eens een week of 3 onderweg naar Nederland.

Ook nieuwe Wolfgang producten die voor ons geen toegevoegde waarde hebben, overweeg ik niet op te nemen. Dus de Plastic Sealant zal er waarschijnlijk niet komen.

De Micro Restorer komt over een week of 3 weer ruim op voorraad.
 
Nooit geweten dat Wolfgang van Autogeek afkwam....

Dus is het net zo Duits als dat Monello Italiaans is?
 
Waarschijnlijk wel...
Wil echter niet zeggen dat de technieken/samenstellingen e.d. niet uit Duitsland kunnen komen natuurlijk ;)
 
Er gaan weer een aantal Wolfgang producten uit het assortiment en OP=OP

Fuzion Wax Mini van € 59,99 voor € 39,99
Fuzion Wax met refill van € 189 voor € 115
MetallWerk Aluminium Compound van €27,95 boot €15,99
Vinyl & Rubber Protectant van €24,99 voor € 14,99
Plastik Lens Cleaner van €19,99 voor €10,99

https://www.Carclean.com/merken/Wolfgang
 
Heel Wolfgang zal uiteindelijk uit ons assortiment verdwijnen. Ze blijven de prijzen maar verhogen en de voorwaardes om te kopen worden steeds strenger.

En dat terwijl de vraag naar Wolfgang het afgelopen jaar sterk is gedaald.
 
+1

"Ik vind DGPS, Fuzion en de Black Diamond tiregel nog altijd on top of their game."

Absoluut mee eens.

Zeer veel geprobeerd tot de monello Ibrido Limitata aan toe. Fuzion heeft mijn voorkeur.

Een fijnere sealant dan de deep gloss paint sealant vind ik niet. De black diamond tire gel geeft de mooiste glans zonder te glimmen (klinkt vreemd, maar als je het ziet weet je wat ik bedoel).

Ik blijf zoeken en proberen naar beter resultaat, maar kom telkens terug op de combi DGPS met Fuzion.

Het zou niet de meest handige zet zijn om als deze drie uit assortiment van carclean te laten verdwijnen.