Is er iemand van cc of vanop het forum die ervaring heeft met de Wolfgang Exterior Trim Sealant. Deze is (nog) niet verkrijgbaar bij cc, echter ben ik heel tevreden van de andere wolfgang producten en lijkt dit me nogwel iets het waard om te testen.
Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer
Is bedoelt om de lak voor te bereiden op een sealant en/of wax. Tevens geschikt om oude sealent/wax lagen te verwijderen zodat je een ideaal schoon oppervlak krijgt. Zorgt er dan ook voor dat de volgende stap beter hecht aan de lak. Haalt ook eventueel overgebleven contaminatie weg en maakt de lak super glad. Ik gebruik het regelmatig met de DAP, op stand 3 en een zwarte pad.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 9/10
Duurzaamheid: nvt
Resultaat: 8/10
Te vergelijken met: Dodo Juice Lime Prime
------------------------------------------------------
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Een wondermiddel! Wat een geweldig spul is dit. Het is een vloeibare, gele substantie die wederom bijna geur neutraal is. Brengt zeer eenvoudig op en neemt fantastisch (!) eenvoudig af. Na het aanbrengen (doe ik met de hand) een uurtje laten curen en het afnemen is een genot. En de glans die het oplevert....wauw!
Enige, doch grote (!) nadeel is dat na het afnemen de Deep Gloss Paint Sealant minimaal 12 uur moet uitharden voordat er een wax aangebracht mag worden. En in die tijd is regen of dauw niet toegestaan. Uiteraard is het allemaal geen ramp maar het schijnt de duurzaamheid niet ten goede te komen als je je hier niet aan houdt. Dus alleen als je je auto onder een carport of in een garage kan zetten is dit middel de perfecte sealant! Blijft zonder problemen 6 maanden je lak beschermen.
Prijs/kwaliteit: 9/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 10/10
Duurzaamheid: 10/10
Resultaat: 9/10
Te vergelijken met: Poorboys EX-P en CG Jet Seal 109
martin78 zei:Kan iemand mij helpen met wat vragen over deze 2 producten:
Ik wil beide producten aanschaffen maar ga het handmatig verwerken!!!
En hoe met de hand aan te brengen? kan ik daar een Monello foam applicator hand voor gebruiken (en welke kleur eventueel)
en afnemen met een normale deluxe mega towel van PB's ofzo?
Voor de Deep gloss paint sealant gelden eigenlijk dezelfde vragen :schaam
misschien een betje domme vragen, maar better safe than sorry
Dat dus.McShine zei:Of wordt het assortiment verkleind met daarin alleen de paradepaardjes?
Tim zei:Detailers Pride en andere huismerken van Autogeek komen niet meer in ons assortiment, de leveringen vanuit Autogeek zijn dramatisch. Om je een idee te geven, als je een bestelling plaatst als dealer, dan doen ze er doodleuk 2 weken over om de order gereed te maken en daarna hoor je pas of er back orders zijn. Vanuit Florida is de zending dan vervolgens nog eens een week of 3 onderweg naar Nederland.
Ook nieuwe Wolfgang producten die voor ons geen toegevoegde waarde hebben, overweeg ik niet op te nemen. Dus de Plastic Sealant zal er waarschijnlijk niet komen.
De Micro Restorer komt over een week of 3 weer ruim op voorraad.