• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn deze velgen nog te redden?

Super Top

Detailing rookie
28 apr 2010
561
0
Hallo allemaal,

Ik kwam hier nog een set Mazda velgen tegen in de opslag.
Ze zijn ontzettend smerig en in jaren niet schoongemaakt. Zien eruit alsof nooit iets anders hebben gezien dan hooguit een tuinslang.
Nu was ik benieuwd of deze velgen nog schoon te krijgen zijn. Ik zag laatst een topic waarin iemand ook ver vergaande Mazda velgen weer in top staat wist te brengen.

Bij het oud ijzer gooien kan ik ze altijd nog. Zie zo geen ernstige beschadigingen.
Geen idee trouwens meer waarom ik ze in de opslag heb liggen.

Groeten Tjalling

Paar foto's van de velgen.

010620101145.jpg


010620101146.jpg


010620101147.jpg


010620101148.jpg
 
Eerst wassen op de normale manier en daarna eventueel aan de slag gaan met speciale velgenreinigers.

Gewoon een flinke dosering of desnoods puur. :ja

Velgenreinigers
 
Ik heb de Megs Wheel Brightner hier staan.

Heb ik nog een speciale methode en materialen nodig?
Of heb ik aan mijn EZ Detail minibrush en Mothers Fender well brush genoeg?
 
Zoals Nicknameless hierboven ook al zegt: Begin met een normale wasbeurt met shampoo en kijk dan verder hoe de velgen er aan toe zijn. Daarna eventueel met de Wheelbrightener en de borstels aan de gang.

Je zult verbaast zijn hoeveel troep er van de velgen afkomt.
Best mogelijk dat de toestand van de velg je heel erg mee zal vallen!

Succes er mee, en post ff een ploatie van het resultaat als je klaar bent! :-b



meuh
 
ik denk dat jij met wheelbrightener (Desnoods puur) echt enorm veel er van kan maken.
lukt het dan nog niet, dan zou ik handschoenen aan doen, en met wheelbrightener (1:4) gaan kleien (dus wb als claylube)
 
Voor zulke vieze velgen gebruik ik Divinol velgenreiniger. Sprayen, in laten werken, afsoppen. Is een erg zware en agressieve reiniger. Hooguit wat zwarte pikjes, een stukje oud klei gebruiken en dit is ook weg.
 
Dank jullie allen voor de snelle reacties echt top!

Ik denk dat ik het stappenplan van Nick volg.

Al denk ik dat er na het wassen niet echt verschil zal zijn. Zit denk ik zo'n 13 jaar remstof op/in. En 1 velg heeft bij een kapotte homokineethoes gezeten.
Denk dat ik de wheelbrightner echt nodig ga hebben.
De velgen zijn nog van de oude stempel, ze zijn zeg maar gespoten. En zijn dus niet zo glad als de gecoate velgen van tegenwoordig.

Oude klei heb ik helaas nog niet. Is die Divinol velgenreiniger ook in nederland verkrijgbaar?

Ik ga er als ik terug ben uit zweden eens lekker mee stoeien.

Resultaten komen uiteraard hier te staan.


Heb ook nog de "nieuwe" wintervelgen voor de Colt hier liggen. Deze zijn op het circuit gebruikt door de vorige eigenaar. En zitten dus vol met rubberresten en spuitnevel en aan de binnenkant ingebrand remstof. Ook deze velgen zijn gespoten en dus niet glad. Ook op die velgen dus maar eens proberen. Die velgen moeten anders maar gestraald en gecoat worden.
 
Eerst effe behandelen met wheelbrightner of andere sterker producten.
Werkt dat niet kan je iemand zoeken met een stoomreiniger, werkt dat niet zal je echt grove/schurende middelen moeten gebruiken.
 
Dasty... jongens... dat blijft een ontvetter. remstof is niet VET!!! misschien als er inderdaad een ashoes ofzo gelekt heeft, maar velgen hebben een velgenreiniger nodig.

Ik probeer al maanden een proggie te vinden wat het woord Dasty automatisch verwijdert van mijn scherm.

Ontopic: deze velgen zouden je nog wel eens kunnen verbazen hoe ze na een goede behandeling eronder komen :roll
 
En nog niet genoemd, inspuiten met WD40 en een nachtje laten intrekken.
Voordeel; daarna is ie wel vettig :party: en WD40 is welliswaar biologisch afbreekbaar maar vreet heel veel los.

Succes, heerlijke klus met gegarandeerd resultaat :ja

Hans
 
RedCat zei:
En nog niet genoemd, inspuiten met WD40 en een nachtje laten intrekken.
Voordeel; daarna is ie wel vettig :party: en WD40 is welliswaar biologisch afbreekbaar maar vreet heel veel los.

Succes, heerlijke klus met gegarandeerd resultaat :ja

Hans

En dat vet van de WD 40 kun je vervolgens met Dasty weer verwijderen.
Behalve dat het ontvet maakt Dasty ook vuil los (eigen ervaring).
 
@ roeland:

krijg toch stevig de indruk dat jij aandelen dasty gekocht hebt ;)

haha

werkt wel echt goed inderdaad!
 
waarom verder zoeken als je wheelbrightener hebt....eerst 1/4 en als het moet puur!!! doet wonderen!
Daarna wassen met een shampoo en een paar lagen wheelsealant (van Poorboys bijvoorbeeld)....wedden dat ze als nieuw worden:)^
 
Heb afgelopen weekend de Colt gewassen en de velgen van de Colt met de Wheelbrightner behandeld. Wat een wonderspul!

Toen ik klaar was ook nog even 1 van bovenstaande velgen gepakt. (de velg rechts onder op de 1e foto in de startpost)
Heb de velg behandeld met Wheelbrightner 1:4 en de Mothers fender brush.

Voor:
010620101147.jpg


Na:
130620101152.jpg


Hier naast de velg links onder op de 1e foto.
130620101153.jpg


Nog lang niet alles is weg. Volgende stap wordt puur. Kijken of ik dan de rest ook weg krijg.
Zou een hardere borstel een beter effect hebben? De mothers fender brush is nog vrij zacht.
 
Product puur, en een borstel bv de Ag Hi-Tech Wheel Brush is wel een goede combinatie.
Ik denk dat kleien nog wel nodig gaat zijn om echt alles weg te krijgen.